egoe-plus
Dopravci Lidé Železnice

Nebeský opustí post šéfa Českých drah, předseda dozorčí rady chce do čela Bednárika

Bc. Václav Nebeský (generální ředitel Českých drah) a Andrej Babiš. Foto: Twitter Českých drah
Bc. Václav Nebeský (generální ředitel Českých drah) a Andrej Babiš. Foto: Twitter Českých drah
Výměnu v představenstvu má řešit dozorčí rada příští týden, odejde pravděpodobně Patrik Horný.

Václav Nebeský opustí s největší pravděpodobností post předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah. Nahradit by ho měl Ivan Bednárik, který dosud vede ČD Cargo.

Vyplývá to z prohlášení předsedy dozorčí rady Českých drah Pavla Kysilky, ve kterém reagoval na včerejší zprávu deníku Zdopravy.cz o chystaných personálních změnách ve vedení státního dopravce.

Seriózně vedeme debatu o možné změně v představenstvu, které pod vedením Václava Nebeského ukázalo, že dokáže operativně reagovat na krizový vývoj a v naprosto nestandardních podmínkách uřídit jednu z největších společností v zemi,“ uvedl Kysilka.

Podle něj je ale v tuto chvíli potřeba tým představenstva posílit v oblasti finančního řízení. Současně chce dát „panu Nebeskému prostor vypořádat se také s vážnými starostmi osobní povahy“. „Chceme, aby v představenstvu zůstal a převzal roli místopředsedy,“ dodal Kysilka. Místopředsedou je dosud Michal Kraus.

Podle něj je nyní preferované řešení, aby převzal vedení firmy někdo z manažerů skupiny České dráhy. „V této věci jsem již oslovil předsedu představenstva ČD Cargo Ivana Bednárika. Je to zkušený a razantní manažer a nepochybně by spolu s panem Nebeským dokázali udržet kontinuitu vedení a provést České dráhy současnou krizí,“ uvedl Kysilka. Současně to podle něj bude znamenat odchod Patrika Horného z pozice náměstka pro ekonomiku a člena představenstva.

Ivan Bednárik. Foto: ČD Cargo
Ivan Bednárik. Foto: ČD Cargo

Podle Kysilky pandemie covid-19 zásadním způsobem ovlivnila ekonomiku. „České dráhy jen na tržbách od cestujících letos přijdou o více než 3 miliardy korun. Firma tuto situaci zvládá dobře, daří se jí udržet finanční stabilitu a díky opatřením pro zvýšení bezpečnosti a čistoty vlaků také důvěru zákazníků,“ dodal Kysilka.

Kysilka v prohlášení uvedl, že jde zatím o jednu z možných variant, rozhodovat o ní bude příští týden dozorčí rada. Nebeský nastoupil do čela drah loni v září.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

Už aby došlo k dokončení liberalizace a ČD a 810 zmizely v propadlišti dějin a my budeme mít špičkovou železnici.

Jirka

Zaměstnanci ČD vás očividně nezajímají, co – je nás mimochodem několik tisíc a já bych o svou práci opravdu NERAD příšel…

Luboš

Budou tam jezdit soukromí dopravci. Takže jen stačí převléci triko.

RM89

Ano prevleci triko a za stejnou praci mit mensi fin. ohodnoceni..

jerry

a nejste nyní trochu přeplacení? Vy si to sice určitě nemyslíte… 🙂

Miloš

Přechodem od ČD už si nepohoršíte

Martin

A která firma ji bude dělat,regiojet?🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

vedelin

Prosím v té rošadě,nevím kdo je ským nevíte náhodou?To je pro daší vývoj podstatné,není to zas dosazení lidí pro zamaskování ,či zvýhodnění některých firem?Viz třeba antimonopolní uřad,trestní oznámení?Jsem zvědavý?

Oldřich Sládek

Samozřejmě že je to zvýhodnění ŽESNAD.CZ. Vo tom žádná. Víte jakou nám to dalo práci tam toho Ivana protlačit?!? 😁😁😉

Tomáš

Václav Nebeský – nedostudovaný politický náměstek z ANO ministerstva, manželka právnička z Plzně působící na ANO ministerstvu, proč byl generálním ředitelem asi netřeba rozebírat.

Vlastimil Kocurek

jenže musí odejít, aby se vystřídali i další kamarádi. Těch nedostudovaných (na Bc má -to je ale skutečně málo) a rychlostudovaných je skutečně hodně. MInistarstva a státní podniky jsou bezpečným přístavem pro takové lidi.

lokodepo

Bednárik? To mne nepřekvapuje. Můj děda říkal, že jsme národ, který si neumí vládnout. Jako kdyby schopní manažeři neexistovali, vždy se musí jít ode zdi ke zdi.

Vlastimil Kocurek

To je ten tlouštík na obrázku. Nebydlí ještě společně s maminkou???

Joseph

A i kdyby… jeho soukromí je jeho soukromí. Neznám ho, proto jej soudit je dost liché. Ať se ukáže, jak vede České dráhy, jak se vede společnosti ekonomicky i provozně, jak zaměstnancům. Jestli je schopen uhájit výkony pro ČD. To je asi důležitější, než jeho soukromí.

Oldřich Sládek

O tom nebudiž pochyb. Mě ty soudy o někom, koho vůbec neznám, od zdejších pitomců znovu a znovu překvapují…

Oldřich Sládek

A co vy? George Clooney s tricitkou 90/60/90 po boku? Nepřipadáte si takhle kapku trapnej?!? Coo??? Jediný, co vás slechti je to, že se (asi) podepisujete svým jménem na rozdíl od záplavy zdejších internetových hrdinů. Ale že jste fest přestřelil a neumíte se slušně chovat, o tom žádná.

Zbyněk

„Firma tuto situaci zvládá dobře, daří se jí udržet finanční stabilitu a díky opatřením pro zvýšení bezpečnosti a čistoty vlaků také důvěru zákazníků,“ dodal Kysilka.“

Aha, takže se firmě daří udržet důvěru krajů, aby u nich dopravu vůbec objednávali, je smutné, že cestující nikoho nezajímají a krom jediného reklamního plakátu ve firemním magazínu to nedávají najevo. S tou čistotou to také nepřehánějí, pokud si najímají vydřidušské firmy platící uklidovým zaměstnancům 6 tisíc, tak ten úklid bude povětšinou na prd.

Martin

Kdyby lidi nebyly nehorázný prasata a dobytek, tak ve vlacích i čisto je!

Jiří G

Nechte nám prosím Bednárika v Cargu. Jinak, post generála ČD, za vedení hnutí ANO na MD, je jak vidím, stabilní pozice. Na podzim budou volby a opět se bude měnit generální ředitel ČD. Je to nekonečný kolovrátek a neustála výměna na těchto trafikantských pozicích, spřátelených kamarádu na politické scéně. Každý chvilku ,tahá pilku. On ten generální, má menší životnost, než trenéři ve Spartě…

JiVe

Teď už jo….

Hara_Pes

A to je každý dostane 10 měsíců odstupné, při jejich platech pár mega.

Jan K.

Chtělo by to někoho kdo tím vlakem jezdí, kdo ví jak se v těch vlacích cestuje. Hlavně aby si ten člověk uvědomil, že nemá cenu šetřit na úkor pohodlí cestujících tím, že bude dělat blbá rozhodnutí která tu firmu budou jenom ničit. Většina toho co tu bylo tak před 10 až 15 lety u drah bylo mnohem lepší než teď. Jízdné bylo lepší, vlaky byly delší atd.. Hlavně ten člověk měl nějak zjistit co ty lidi v tom vlaku chtějí a řídit se podle toho a nejlépe dát jim to.

Vašek

Zajímavý názor, ale neberu Vám ho…
Ale nebylo tolik moderních vozů, personál nebyl obecně tak „příjemný“. I služby se za tu dobu docela dost zlepšily (částečně je to ovšem dáno i dobou – jako např. wifi a aplikace v mobilu). Prostě já vidím naopak jistý pokrok.

noerf

Hlavně pomohl příchod konkurence. Na druhou stranu rychlíky České Budějovice – Tábor – Praha, či Brno – České Budějovice – Plzeň jezdí stále s vagóny A, B. Tam se toho moc nezměnilo.

Iveta

Mě zde zaujal postřeh v komentáři ,zda někdy budou ČD normální podnik.Nebudou,nastoupil jsem v roce 1993 a je to pořád stejné.Neschopní lidé šli nahoru a má to svojí logiku ,neschopný výpravčí udělá nehodu ,nebo strojvedoucí ,ale dozorčí či náměstek ,když něco zkurví tak zmačká papír a jede se dál.Dám příklady ,dozorčí dopravy co nikdy nedělala výpravčí ,ale byla dobrá barová tanečnice na drážních zábavách,náměstek co měl jako výpravčí dvakrát vjezd na obsazenou kolej,účetní co dělá dozorčí přepravy a neví o přepravě nic a kluk po škole co jde dělat školaře ze zkouškou o-04(štíplístek) nikdy nic jiného nedělal.Já netvrdím ,že se… Číst vice »

Pavel

Ano, je to do puntíku přesné, bohužel…

Miloš

Tak to pozor. U strojvedoucího stačí aby se křivě podíval na někoho na perónu a věže se to s ním celá léta. Strojvedoucí jsou v podstatě takoví vojáci ovšem bez hodnoty. Jsou považovány za příživníky s režijkou a piráty železnic.

Petr Šimral

A proč nejdou tam, kde je nebudou mít za příživníky s režijkou?
Piráti železnic –> to je velmi dobrý příměr, začnu jej používat. Ano, zcela systémově za vše prakticky mohou strojvedoucí…

Miloš

Protože v této době není práce a montovny nepřijímají

Vlastimil Kocurek

V takové firma není možné dělat moderní management: Např: LEGENDA ŘÍZENÍ Lee Iacocca: OBKLOP SE CHTRÝMI LIDMI, nebo že si taková společnost vychová takového managera sama, to zde není možné.

Honzak

Máš naprostou pravdu pane kolego v dívčím převleku, ale někteří z těch tebou citovaných přeběhlíků udělali pro ČD to ne nej že odešli, Věř mi

noerf

Bude zajímavé porovnávat meziroční propady tržeb u ČD, GWTR a nedotovaných linkách Regiojetu.

Hezky česky

😀 😀 😀 Mě vždycky baví tu politicky uhlazené řeči, když se někoho sesazuje pro neschopnost.

Jackub

Přesně! Otřesné a směšné otřepané fráze a kydy… 😒😁

Vlastimil Kocurek

neskutečné pokrytectví, ale nemohou mu kazit kariéru, když ho tzv. pro neschopnost vykopnou ještě do vyšší pozice + zdůvodnění zlatého padáku.

ABC

Místo aby dotyčného soudruha prostě zastřelili jako v Číně….

Josef Král

Není dobré měnit vedení po tak krátké době. Za ten rok se mohl pan Nebeský s chodem firmy seznámit, ne však něco prosadit. Budou-li se měnit šéfové v tak krátkých intervalech, bude to pro firmu jen ztráta.

Miloš

A o to vládě jde

Vlastimil Kocurek

Tak to skutečně není nic nového, to s dí jako facka, ale nikdo si s tím starosti nedělá, a podle toho to také vypadá.

Cargo

Pak se nedivte modří, že Arriva válí, když máte neschopné vedení…. A není schopno nic vyřešit, když se to tam mění, jak na běžícím páse….

Adrián

Bingo. Ste trafil klinec po hlavičke. Stabilné a aspoň trošku schopné vedenie je kľúčom k úspechu. U nás je to bidieť na ŽSR (a to ich nechcem podceňovať).

švestka

Doufám, že je to vtip.

jakub (easydrink)

Když jim to nejelo do kopce, tak moc teda neválela.

Ludva

Jak má Arriva schopné vedení se ukázalo dobře minulý rok v prosinci.

noerf

Proč myslíte? Arriva problémy při startu napravila, za chyby dostala pokutu a dnes normálně funguje.
ČD přišli o několik linek, ale nějak nemám pocit, že by nějak vyřazovali nejstarší jednotky či vozy.

Miloš

Ne ? A co takové masivní vyřazování 810tek ?

Petr Šimral

A před několika lety po změně GVD nebylo reálně funkční ONJ a žádný dopravce se neměnil. A týden se prakticky nejezdilo v půlce republiky.
Co tam máte dále?

Je tak okolo

Myslíte ten rok co měly vyjet nějaké RT expresy a České Dráhy kvůli tomu dobrovolně pokrátili vlaky, a když se zjistilo že to byl jen marný pokus ještě marnější firmy, způsobilo to poněkud vozový chaoz?

Zapa

Dokud se ten podnik bude řídit „politicky“, tak to lepší nebude. Mmch mi přijde zcela zcestné argumentovat ztrátou výkonů, když ta soutěž nesoutěž byla domrvená především samotným ministerstvem. Obdobně je těžké se divit tomu, že nastal obrovský finanční propad, když je lockdown.

Leinad

Že nesoutěž byla blbá je pravda, ale i tak ČD mohly vyhrát. (Otázkou zůstává, zda je to chyba Nebeského nebo jeho předchůdců, že ČD neumí nabídnout vlak s WC)

Honzak

Není to čistě náhodou tím že Arrivě je pěkně zametaná cestička pře začátkem působení na železnici a nejen Arrivě že? Na to je potom každé vedení národního dopravce krátké . Vzpomeňme kdo horlivě přijímal „dopravní balíčky opatření ve prospěch liberalizace na železnici“? Ano to však trvá již snad více než 10 let Ale jak nemotorně se rozjížděla Arriva na rychlících z Prahy do Tanvaldu. To si musí pamatovat všichni. V ten okamžik měli všichni zavřené oči a přemíru velkorysosti „Vždyť voni se to ti klucí Bulharský taky jednou naučej“

Michal

tak a všechna výběrka se stopnou 🙁

Audit

Fluktuace ředitelů s výtkami vůči chování dopravce na trhu především ukazuje na jiný problém, který spočívá ve faktu, že řadoví referenti, kteří dlouhodobě a přímo ovlivňují chod ČD, stále zůstávají ve svých kanclech nezávisle na momentálním generálním řediteli. Dráhy nutně potřebují personální audit celého Nábřeží, nechť každý jeden zaměstnanec prokáže svou nepostradatelnost, prezentuje výsledky své práce a vize do budoucnosti. Totiž zatím ty šedý myši fungují „po svým“, a pořád stejně (blbě).

Petr Novotný

Je potřeba vyhlásit nezávislé výběrové řízení bez ohledu na politické vztahy a přání těchto potentátů. A pečlivě vybírat… Bohužel opět si dosadíme předem vybraného kámoše a ČD budou tedy i nadále ve sračkách. Co bychom chtěli, stát padá na dno a vláda je jedno nemehlo jako druhé.

švestka

Vždyť odbory a ČDfans jsou nepřátelé jakýchkoliv výběrových řízení, takže nic takového!

Honzak

Když slyším výrazy „Nezávislé“ nebo „Výběrové řízení“ tak mě to nenechává klidným, fakt ne . Po zkušenostech posledních let kdy se tyto otřepané fráze zjevují naprosto všude a výsledky máme jaké mám ve všech rezortech na všech úrovních. Prosím fakt nee! A ještě jedna poznámka: „Zrovna tak jako potřebujeme mít z čeho vybírat, nebo z koho, tak je třeba obsadit členy výběrové komise snad ještě lepšími odborníky než jsou sami uchazeči a potom to může fungovat“ ! Pokud to však je to jako v hodně případech v naší krásné zemičce, že o sice odvážných uchazečích ale chabého rozumu rozhodují ještě… Číst vice »

Big Fat Fabulous Woman

Současný management ČD je dle mého mínění nejlepší v polistopadové historii a nemyslím to opravdu ironicky. Šotouši teď do mě.

Kom

Žaluda i Krtek byli lepší…

Martin 11

Nebo bývalý ředitel Zoo.ja se jmenoval?😆😆

Negattor

Petr Fejk?

Martin 11

Jojo ten.Tak to byl totální úlet.A ještě dostál myslím roční odstupné za půlroční nicnedělání.no jo když znáš ty správné lidi😀😄

BEL

Petr Fejk ve funkci ombudsmana byl hozen přes palubu po necelém roce proto, že začal ohrožovat stojaté vody úředníků na nábřeží. Samozřejmě podcenil situaci, ČD nejsou pražská ZOO, která mimochodem z jeho časů žije dodnes.

Miloš

Nezlobte se, ale vedení, které ani nezná práci svých podřízených (např ,, telefonování,, strojvedoucích za jízdy a kritizování jich za svačení za jízdy, když na to jindy nemají čas), rozhodně není schopné.

Leinad

Kritizovat za to, že fírové dělají jinou činnost, je v pořádku.
Fíra nemá co zachraňovat bordel ve firmě, jezdit na čas při nereálném jízdním řádě atd. Zaměstnanec po 4-6 hodinách má jít na oběd – jestli to znamená, že zastaví v Říčanech a půl hodiny „obědvá“ tak ať, dobrou vůli projevil tím že nezastavil ve Světicích ale nechal kolej průjezdnou. Následky toho že půl hodiny byla neprůjezdná kolej a rozbily se oběhy Elefantů, ať si řeší ten kdo nenáplanoval směnu líp. (Mimochodem fírové Elefantů taky budou chtít přestávky).

Miloš

Víceméně máte pravdu, ale při jakémkoliv nedopatření je fíra ten první, po kom tvrdě úředníci a úřednice jdou .

Miloš

Takže on je ten, který když nebude dělat na 300% ale jen na 200%, bude tvrdě potrestán, aspoň u ČD

CeV

I sebelepší manažer (tj. žádný kariérní úředník či zkrachovalý politik) těžko něco vyřeší, když je znásilněn zákony Kalouskovy éry, kdy rozhoduje jen cena.
Samozřejmě i zbytečné množství celoživotních zaměstnanců v kancelářích ČD tomu nepomáhá.

Modré zábradlí

Nezapomenout taky na Sorose.

Jan Tuhý

Taky občas prestrelim, to se stane každému, Jene :).

CeV

Jsem pyšný, že jsem kobliha, protože nám nýmandům tahle doba přeje

Luboš

Tak pozor – za Kalouska měli vše v ZDO pouze ČD, nynější vláda Babiše silně podpořila liberalizaci (zejména Ťok a Havlíček, neboli nejschopnější ministři dopravy v historii) čímž došlo od minulého prosince například k silnému zredukování shnilých 810 a komfort cestování po železnici výrazně stoupl i přes dočasnou komplikaci s jízdenkami . Takže neříkejte, že pan Babiš ničí železnici

Jiří 24

Existuje vůbec na světě někdo, kdo by dokázal udělat z ČD normálního dopravce a ne státní neobratný moloch, který nedokáže na trhu projevit dostatečnou flexibilitu a byl by konkurence schopný vůči soukromým dopravcům?

Rossec

Jarda Tvrdík 🙂

PetrS

Ten, který letadla uzemnil a vlaky by poslal do luftu….

Šejdr

Naopak, nejdřív by nakoupil plno nových vlaků a pak by teprve začal řešit, kam s nimi bude jezdit.

Jiří Kocurek

Ta za to by ho šotouši vynesli do nebes, když by jim zařídil pouštění vláčků kdo kam chce.

Beny

Nestrašte 😱

Dispečer

… je vidět, že mame stejný druh humoru -taky mě napadl … 😁

jakub (easydrink)

A v čem jim nekonkuruje? Já při jízdě do Olomouce z Prahy jezdím teď už jen s ČD a na pendolínu naopak nemohou konkurovat soukromí dopravci.

tondovo

No jo, ale pendolino prodělává.

Kom

A důkaz?

Tomariero

Minimálně od doby kdy skončily odpisy pendolina tak je v zisku 2015/16 mám ten dojem, mimo letošek tedy

noerf

Myslím, že pendolino prodělává stále. Aby při současné cenové hladiny nebylo ztrátové, muselo by mít obsazenost alespoň 90% a reálně má v průměru sotva 60 %.

David

Názor jednoho cestujícího z jedné trati. Jako argument poněkud málo.

jakub (easydrink)

A proto je tam na začátku mého příspěvku ta otázka a dále uvádím příklad, proč si myslím, že to tak není. Stejně tak ale můžete říct, že první příspěvek tohoto vlákna je také názor jenom jednoho člověka, který navíc teda nedává příklad ani z jedné trati.

Miloš

Existuje, ale takového člověka tam nedosadí. Takový člověk většinou dělá pouze strojvedoucího za pár šupů.

noerf

Soukromý majitel, který by ČD koupil od státu. Buď by zredukoval náklady a vytvořil efektivní podnik nebo účetně oddělil Cargo, VÚZ, Telematiku a ČD při prvních prohraných výběrových řízeních poslal do insolvence s ohledem na vysoké zadlužení.

Krušky-Středohoří

Ať tam bude kdokoliv nikdy se nezavděčí. Vždy to bude ten zlý muž co zná železnici jen z okna auta a bere 400 000.

švestka

Ani když to bude Franta z topírny, zasloužilý člen ROH?

Jiří Kocurek

Ani ten. Zná ho totiž jenom jeho domovská topírna a ne ty ostatní. Jo kdby byla jenom jedna topírna, jenže to nejde.

Vojtěch

Že by někdo s nějakými zkušenostmi (Bednárik má 6 let v cele Carga). Vi o nem někdo něco lepe? Byl by to člověk na svém místě?

Haha

ŽESNAD se k němu vyjadřoval pozitivně. Jestli se to týká i vlaků s okýnky…?

Jojo

Pokud v tom udělá stejný guláš jako u Carga, tak určitě ne.

švestka

Jaký je guláš u Carga? Že tam netoleruje ten bordel co na Slovensku, který je dostal k hromadnému propouštění a čtyř dennímu pracovnímu týdnu?

Jojo

Ale ono se propouští i u českého Carga.