Nádražní budovu ve stanici Sokolnice-Telnice zrekonstruují Hroší stavby Morava

Nádražní budova Sokolnice-Telnice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Sokolnice-Telnice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Stavba bude spolufinancovaná EU z Nástroje pro oživení a odolnost, SŽ chce čerpat tyto dotace na celkem 35 nádražních budov.

Nádražní budovu ve stanici Sokolnice-Telnice jihovýchodně od Brna zrekonstruuje společnost Hroší stavby Morava (ze skupiny Enteria) za 47,9 milionu korun. Firma zvítězila v tendru, který Správa železnic vypsala koncem května, s předpokládanou cenou 52,4 milionu korun. Tehdy se mluvilo o zahájení stavby v červenci, nový termín zahájení je začátek školního roku. Práce potrvají 15 měsíců.

Kompletní rekonstrukce budovy má proběhnout „se zaměřením na obnovu historického architektonického výrazu objektu“. Během prací se provede sanace vlhkého zdiva, výměna oken a dveří, zateplení budovy a obnovení původního vzhledu fasády včetně osazení ozdobných prvků.

V rámci dispozičních úprav dojde k vybudování nového prostoru pro občerstvení a veřejných bezbariérových toalet. K orientaci nevidomých bude sloužit hlasový majáček a hmatové štítky. V celém objektu bude provedena rekonstrukce rozvodů vody, elektroinstalace a vytápění. Dále se vymění části krovů a střešní krytina. Stávajících sedm bytových jednotek se zrekonstruuje a následně nabídne k pronájmu.

Součástí stavby bude vybavení novými lavičkami, koši, stojany na kola a přípojkami pro dobíjení elektrokol. „Po celou dobu rekonstrukce budou zajištěny služby pro cestující v náhradních prostorách. Pokladna a čekárna se budou nacházet v upraveném původním bytu, veřejné WC pak v mobilních buňkách,“ uvedla už dříve Správa železnic.

Stavba bude spolufinancovaná Evropskou unií z prostředků Nástroje pro oživení a odolnost (RRF). Správa železnic předpokládá prostřednictvím tohoto nástroje využít částku téměř 2,4 miliardy korun, a to v rámci rekonstrukcí celkem 35 nádražních budov. Jedná se například o budovy v Karviné, Bílině, Krásné Lípě, Světlé nad Sázavou nebo v Rožnově pod Radhoštěm. Cílem je snížení energetické náročnosti budov a zvýšení komfortu pro cestující. Průměrná míra spolufinancování by měla dosáhnout 70 procent.

Tagy Hroší stavby Morava Sokolnice Sokolnice-Telnice Správa železnic
8 komentářů