Mimořádné události Železnice

Na první trati je zastaven provoz kvůli koronaviru. Nákaza výpravčí vyřadila spojení Pardubice – Hradec Králové

Nádraží Pardubice-Rosice nad Labem. Autor: Palickap – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40791178
Nádraží Pardubice-Rosice nad Labem. Autor: Palickap – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40791178

Nákaza koronavirem způsobila první velkou komplikaci v řízení železničního provozu. Správa železnic musela zastavit provoz ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem na trati z Pardubic do Hradce Králové a do Chrudimi.

Provoz ve stanici je aktuálně zastaven z důvodu potvrzení koronaviru u jednoho z našich zaměstnanců. Probíhá dezinfekce budovy,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Jde o první případ, kdy se nakazil někdo z výpravčích; v Rosicích jde o ženu výpravčí (opravili jsme původní mužský rod, pozn. red.). Podle Friebové by měl být provoz zastaven zhruba na čtyři hodiny mezi 15:00 a 19:00.

Podle stránek ČD mimořádnosti byl provoz přes stanici zcela zastaven do půl osmé. Vlaky byly nahrazeny autobusy, vybrané vlaky byly odřeknuty. Kvůli zásahu nezajížděly autobusy k rosickému nádraží.

Stanici dezinfikovali, hygienici poslali do karantény i ostatní zaměstnance, kteří s nakaženou kolegyní přišli do styku. Současně hledají jiné výpravčí, kteří mohou nastoupit. Teprve poté se obnoví provoz.

Předseda Aliance drážního provozu Jan Zazvonil upozornil, že problém s ochrannými pomůckami u zaměstnanců řízení provozu stále trvá. Varuje, že Rosice jsou jen prvním případem, po kterém mohou nastat další podobné situace.

Může to nastat v podstatě kdekoliv. Máme největší obavy, že k tomuto dojde i na centrálních dispečerských pracovištích v Praze a Přerově. Pokud by se tam objevila nákaza a byla nařízena karanténa ostatních zaměstnanců, je to prakticky konec železničního provozu,“ dodal Zazvonil.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Leinad
Host
Leinad

Proč bordel ve stanici = zastavení provozu na trati?
Nestačilo by zamknout výhybky a brát to jako zastávku?

Vbb
Host
Vbb

Zamknout Rosice? Koukněte se na mapu, nejlépe železniční 🙁

milan
Host
milan

Pokud někdo neodbytně touží pracovat na CDP, může reagovat na tuto neopakovatelnou nabídku: https://www.szdc.cz/documents/50004227/84101901/20200212+CDP+Prerov+Tratovy+dispecer.pdf/a5c16e02-be5e-43ee-89fc-255cd230e223

MiKi
Host
MiKi

Praxe není podmínkou. Začínám se bát…..

Roman
Host
Roman

Kecy od 50tis tam není.

jan
Host
jan

No já jsem kdysi říkal, že centrální řízené není úplně dobrý nápad.. A že to má své jisté nevýhody.. 🙂

Vbb
Host
Vbb

Zatím – a to po mnoho let – ty výhody převažovaly.
Stejně jako převažují výhody elektrické trakce, ale po námraze se vyrojilo spousta „já-to-říkalů“, kteří najednou věděli, jak je el. trakce na houby.
Jeden bývalý rakouský rakouský politik zase říkal, že Temelín jednou postihne jaderná katastrofa.
No tak určitě. A taky trochu toho štěstíčka, ne?

Leinad
Host
Leinad

Neuškodí mít plán B.
Při námraze jezdily diesely. Může SŽ poslat výpravčím SMS typu „nechoď na CDP, zejtra máš stanici xxx“?

Dominik
Host
Dominik

To by spíš bylo na domluvě, než jen prosté SMS, zda se má dotyčný do dané stanice jak dostat, když by to bylo takto na poslední chvíli.

Leinad
Host
Leinad

Jasně, ale aby si odemkl výpravnu, utřel prach z pultu a mohl pracovat. Dají se stanice napojené na CDP ovládat místně?

Dominik
Host
Dominik

Mělo by to jít, například Přelouč jde určitě (monitory, myše, atd… tam zůstali), ale u takového Záboří si vůbec nejsem jistý, zda tam zůstal počítač (obrazovka, myš, atd…), aby se to dalo ovládat místně (a to jsem v té dopravní kanceláří byl několikrát, ale nepamatuji si, jestli tam toto zařízení bylo, jediné co si pamatuji, že tam byl telefon.

Vbb
Host
Vbb

Každá stanice zapojená do CDP má možnost místní obsluhy. V tom AŽD zas tak blbí nejsou.

jan
Host
jan

Jéé a to bude srandy, až to bude v centrálním open space CDP :-))

jan
Host
jan

Jestli jim mohu doporučit.. Měřte vstupujícím zaměstnancům teplotu… 🙂

IGCT
Host
IGCT

to už ale nemá moc valný význam, když se vir nejvíc přenáší,když infikovaný nemá žádné příznaky.

jan
Host
jan

To jsou takové ty kecy.. Jsem přesvědčený, že většina lidí dostane JASNÉ varování.. Že pak zpětně většina zapírá.. Aby nevypadalo tak blbě, že roznášejí koronavir mezi tolika kontakty…. Některé zprávy to potvrzují, jak z itálie, tak wuhanu, že příznaky 97 % má.. A tak nevěrte… Uvidíme, kdy cdp zavřou..

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

Příznaky většina nějaké sice má, ale infekční jsou už pár dní před tím…

jan
Host
jan

To souhlasím no..

jan
Host
jan

A že to v Čezu dělají.. A že to v číně všude dělají.. Když teplota je jeden z průvodních projevů nemoci… Už jsem to říkal, že to má být na letišti… Ale tady má vždy někdo tento názor..

Vbb
Host
Vbb

Dělají to, protože neumějí dělat nic lepšího. Chytnou ty, u kterých se to už dostalo do fáze boje organizmu s virem (tj. horečka). Nechytnou ale ty, co zatím virus přenášejí a dále šíří, ale jejich vlastní tělo s ním zatím nebojuje.

Leinad
Host
Leinad

Já si dokonce myslím, že bez ohledu na epidemii by na vybraných místech (letadla/letiště…) mělo probíhat měření.
Když podle termokamery budu mít víc než X, tak se něco stane(místo vpuštění do letadla mě odvedou do ordinace).
X nastavovat rozumě(odhalení nákazy versus plané poplachy, někde mezi 37 a 39), když není epidemie tak si nevšímají lidí se kterými sem přišel do styku,…

martin
Host
martin

Jo, bude. Chtěli jsme rozhodit po stanicích, a šlo by to. Prý zbytečné.

Jakub
Host
Jakub

Přesně to bylo první co mě napadlo, ještě dřív než byl vyhlášen stav nouze, že CDP by se mělo vrátit do stanic. Jinak hrozí pěkný průs*r
Snad se z toho manažeři SZ poučí a rozešlou výpravčí zpět kam patří!!!

Dan
Host
Dan

Jako že by se dispečer třikrát naklonoval, aby obsadil ty čtyři stanice, které normálně ovládá? Že mě to nenapadlo.

Vojta
Host
Vojta

rozdělit na skupinky, které se nebudou vzájemně potkávat

BND30
Host
BND30

Spíš : v tomhle sále budou lyžaři z Itálie, v druhém z Rakouska, třetí ti co se potkali a nakazili v Bille… 🙂

Hanzi
Host
Hanzi

Jedna epidemie a železnice je prakticky k ničemu. Všechno teď zachraňuje silnice.

Zapa
Host
Zapa

Jo, to vidíme na hranicích. Můžu vědět, proč se musíte u každého článku vysírat do dráhy? Je jasný, že bez těch kamionů to dnes už asi nepůjde, ale v každé kabině může být jeden potencionální přenašeč, šířící to po celé Evropě. A že jich je. Tak si laskavě odpusťte ty svoje moudra.

Y.K.
Host
Y.K.

Nenechte cloumat svým majestátem, jen trollí. 🙂

Zapa
Host
Zapa

A jistě mu moje reakce udělala radost. Když já někdy musím reagovat.:D

Vbb
Host
Vbb

Doporučuji se na tu železnici občas podívat v praxi. Cargo jezdí „jako dráha“. Do kytek jde osobka. Ale to jdou autobusy úplně stejně. „Zachraňující silnice“ stojí v kolonách na hranicích.

MiKi
Host
MiKi

To je ale překvapení. Na to odborníci z SŽ ani nepomyslili.Zavřít až zčernají.

roman
Host
roman

můžete mi říct za co by jste je chtěl zavřít ?

MiKi
Host
MiKi

Každá centralizace nese tyto rizika. Požár, živelní katastrofa, nemoc, útok. Proto musí mít zpracované řešení, aby v případě jejího výpadku nenastal kolaps. A tady to očividně bylo v rámci úspor potlačeno. Stačí takto ?

IGCT
Host
IGCT

řešení zpracováno je. Jakýpak máte další neléčený mindrák?

MiKi
Host
MiKi

Můžete prosím dát na něj odkaz ? Zatím to tak nevypadá. Pravděpodobná situace. Jeden nakažený, nakazí v řídícím sále ostatní a ti se rozjedou vlakem do desítky kilometrů vzdálených domovů po Moravě a nákazu budou šířit dál.

Vbb
Host
Vbb

Určitě se strategické plány budou ukazovat šotoušům. Co tam máte dál?

MiKi
Host
MiKi

Opravdu si myslíte, že jsem šotouš ?

MiKi
Host
MiKi

Jen tak z dnešního rána. Nepotřebujeme ani virus, stačí drobná závada. A dálkově řízená trať Ov.Svinov – Op.Vychod stála od pěti do devíti.

AAA
Host
AAA

4 hodiny jsou kolaps? Co jsou potom každou chvíli stržený troleje ve Vršovicích nebo několikahodinové vyšetřování bežného skokana?

Jakub
Host
Jakub

Tady jde pouze o stanici „menšího“ významu. Představte si CDP to máte hned několik dispečerů z jedné směny to už pak budete další dny těžko nahrazovat provoz po téměř půlce republiky.

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

Ze dvou směn. Minimálně.

Y.K.
Host
Y.K.

Mě fascinuje ten myšlenkový obrat, že nám tady zkolabovala předpotopně vybavená stanice za zablokovala provoz na trati a proto je centrání řízení k ničemu.

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

Zřejmě jste to nepochopil. Ta úvaha je: jedna stanice- jedna trať, to je zatím dobrý. Až to bude dispečerské pracoviště, bude to půl republiky a to na hodně dlouho – protože nebude náhrada. Dnes docela významný zdroj obav.

Pepa
Host
Pepa

„Máme největší obavy, že k tomuto dojde i na centrálních dispečerských pracovištích“ – tak hlavně že tam cpete těch lidí čím dál víc…

Řidič Eda
Host
Řidič Eda

Ano v jednom sále je čím dál tím víc lidí. Není to tak, že jeden sál (místnost) = jedna trať.

Michal
Host
Michal

Koukám, že od cca 19:30 se už přes Rosice jezdí z Pardubic do Hradce (a dokonce křižuje – tj. výhybky zamčené nejsou) . Ale směrem na Medlešice stále ne. Docela by mě zajímal důvod….

josef K
Host
josef K

pravděpodobně tam sehnali někoho kdo to tam kdysi dělal. Zda tam má tzv seznání nebo ne asi už dnes nikdo neřeší.

Michal
Host
Michal

No to už je asi jedno, jestli tam zvládá křižovat, tak úvrať vlaku by měl zvládnout taky. Přinejhorším by to akorát trvalo delší dobu.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

„na centrálních dispečerských pracovištích v Praze a Přerově. Pokud by se tam objevila nákaza a byla nařízena karanténa ostatních zaměstnanců, je to prakticky konec železničního provozu“

Tolik k boji proti terorismu.

martin
Host
martin

Titulek je chybný. První tratí zastavenou kvůli koronaviru je lokálka z Červenky do Senice na Hané, tj. včetně odbočky do Mladče. Což postihlo nejen osobáky Červenka – Senice, ale i nákladní vlaky PP z mladečské vápenky do Zlína.

Honza
Host
Honza

Jen tak mimochodem: na jak dlouho mají elektrárny typu Opatovice, Mělník, Chvaletice zásoby uhlí?
Před velkou čistkou starých předpisů u nás ve stanici jsem našel jeden studenoválečnický (myslím D22?) s návěstmi „Zamořeno“, „Letecký poplach“ atd. a ten počítal s obsazením několika hlavních stanic s tím, že by se jezdilo ve sledu „na dohled“ (neplést s jízdou podle rozhledových poměrů), pak by se jelo opačně… Těžko říct, jak by vypadala praxe😂😂😂

asdfg
Host
asdfg

ECHVA minimálně na 2 měsíce.

IGCT
Host
IGCT

No co, už se nákaza rozšíří na CDP, dispečeři dostanou domů nebo do nemocnice notebook na homeoffice 😇😅😅 (sarkasmus)

Štěk zapesal
Host
Štěk zapesal

Teď se krásně ukáže, jaká je CDP skvělá věc ◇

Dominik
Host
Dominik

A nedej bože se nakazí někdo z CDP a nestojí je jen jedna trať a hlavně karanténa postihne víc lidí naráz.

Roman
Host
Roman

Doufám, že naše jaderné elektrárny jsou zabezpečené personálně lépe, než centrální řízení naší železnice.

Dominik
Host
Dominik

Centrální? Rosice jsou řízeny místně a nejsou zapojeny do žádné DOZ.

Roman
Host
Roman

Měl jsem na mysli to, operátoři elektráren jsou snad zálohováni v případě onemocnění a povinné karantény, na rozdíl od dispečerů centrálního řízení železnice v Přerově a Praze.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Predpokladam ze v pripade karanteny jaderne elektrarny by ji bud vypnuli nebo by udelali karantenu kolem elektrarny. Ale jestli drabova vyda oficialni prohlaseni ze pri nakazeni vyjmenovanych pracovniku je s temelimen amen..

Martin
Host
Martin

Věřte tomu, že jsou.

Dominik
Host
Dominik

Rosice jsou zapojeny do DOZ? Jistě tam sloužíte nebo máte více informací jak já, nejsem opravdu výpravčím. Tak bych byl rád, za více informací, odkud lze dálkově řídit Rosice, když tam je elektromechanika a fungují tam klasická hradla.

Jirka
Host
Jirka

Předpokládám, že Martin odpovídal na zabezpečení elektráren, ne na situaci v Rosicích.

VýpravčíXY
Host
VýpravčíXY

V době vydání tohoto článku ( 17:38 hod ) už autobusy náhradní dopravy do Rosic zajíždějí.

VýpravčíXY
Host
VýpravčíXY

Mohl by pan Zazvonil poradit, kde vzít výpravčí na to, aby řídili stanice místně ? Jen v obvodu žst Č. Třebová je podstav 19 výpravčích. A to většina stanic v jejich obvodu na koridoru je řízena dálkově.

Roman
Host
Roman

Není kde. Vyházeli jsme je 🙂

On.
Host
On.

Prosím kolik výpravčích byli propuštěno z důvodu nadbytečnosti při aktivaci CDP? Tipuji že ani jeden když i po úspoře míst je stále nedostatek.

svojsin
Host
svojsin

Prozradit ne, možná by to mohl vyzvonit….

josef K
Host
josef K

Určitě by se to dalo i za současné situace řešit lépe a lidi rozdělit. Ale muselo by se chtít

Veterán
Host
Veterán

jak rozdělit? Každá stanice má většinou 5 stálých lidí, kteří se střídají a pak 1 až 3 lidi, kteří by je mohli zastoupit, kteří pracují v okolních stanicích. To není jako střídat se v autě za volantem. Každá stanice, každé pracoviště má svá specifika a je třeba několik směn na poznání místních poměrů a přezkoušení kontrolorem. Když onemocní jeden ze stálé posádky, musí do karantény všichni, protože během 72 hodin se všichni potkají při střídání a pak pobývají 12 hodin v kanceláři po nakaženém kolegovi. Při současném podstavu výpravčích, kdy chybí náhradníci, není koho rozdělovat

josef K
Host
josef K

Lidi z CDP lze rozdělit do stanic

Jarek
Host
Jarek

Tak znovu: „každá stanice, každé pracoviště má svá specifika a je třeba několik směn na poznání místních poměrů a přezkoušení kontrolorem“.

josef K
Host
josef K

Myslíte že teď v Rosicích slouží někdo kdo má seznání? Pochybuji. Pemluvili někoho z výpravčíh, který si na to troufne bez seznání. Sice se poruší předpis ale bude se jezdit i za cenu že to možná nebude zcela bezpečné.

Monika H
Host
Monika H

Tak to určitě ne, slouží tam výpravčí, který tam byl do nedávna.

MildaIV
Host
MildaIV

Spíš tam nikdo nebude chtít, aby nechytl koronavirus. Zvlášť ti starší výpravčí a těch je hodně.

Martin V.
Host
Martin V.

A má SŽ(DC) připravené nějaké epidemické plány, a nebo to budou vymýšlet až teď?

MildaIV
Host
MildaIV

Jsou zpracovány krizové plány pro migraci medvědú a žab.

Růža
Host
Růža

Docela by mě zajímalo, jaká je situace v nejvíce postižených místech v Itálii. Tam je dálkové řízení dopravy dost rozšířené. Patrně k takové situaci budeme směřovat i my.

F. K.
Host
F. K.

Viz web TI. Mnoho spojů zrušeno, dálkovka osekáná. A to dálkové řízení tam zase není tak rozšířené, jak by se zdálo.

Lupens
Host
Lupens

Že by Evička ? (-:(-:

Marek Kováč
Host
Marek Kováč

Jíťa 🙁

MildaIV
Host
MildaIV

Přeju brzké uzdravení.

IGCT
Host
IGCT

No, vida, ta republika se celá za chvíli opravdu zastaví. Ale ne preventivně,ale nuceně díky onemocnění personálu. A důsledky budou mnohem horší. Hlavně že zdejší duchaprostší diskutující zavrhovali preventivní zastavení dopravy.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Pisete ze nucene zastaveni ma horsi dusledky nez zastaveni preventivni. V ceme presne je preventivni UPLNE zastaveni lepsi nez nucene CASTECNE zastaveni dopravy?

Taky to vyhrozovat nekomu kdo byl proti zastaveni dopravy zastavenim dopravy nedava zrovna smysl. Pokud naznacujete ze ze se doprava obnovila drive tak neobnovila protoze vladni opatreni nesmeruje ke zkraceni krize ale naopak jeho prodlouzeni a orezani spicky nemocnych v danem case.

IGCT
Host
IGCT

kdyby se zastavila preventivně osobní doprava, tak ve výsledku to bude mít ve výsledku menší ekonomické důsledky, než když dojde k jejímu zastavení nuceně-tzn díky velké nemocnosti populace.

Brumla
Host
Brumla

Jj není nad centralizaci.

Roman
Host
Roman

Centralizace je dobrá jen do „dobrého počasí“. Ale vše jsme zrušili bez náhrady.

Frantisek
Host
Frantisek

A zdaleka nejen na železnici. Ostatně dnes tak časté „lítání po celém světě“ také velice pomohlo rozšíření nákazy.

Jan
Host
Jan

V tej stanici je elmech zariadenie z prvej polovice 20. storočia, 4 ľudia v smene pre riadenie jednej stanice. Ale ďakujeme za názor.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

No a tu jednu stanici bez problemu objizdeji autobusy. Jine stanice na morave bez problemu projizdeji vlaky.

Dotycny pravdepodobne poukazoval spise na centralni rizeni dalkove dopravy. Pak staci vyradit dve kancelare a nic mezi bohuminem a prahou se nerozjede (nadsazka samozrejme vzdy lze jezdit na papir).

josef K
Host
josef K

ne všechny stanice lze jen tak projizdet bez personalu. Z tech vetsich stanic prakticky zadnou. Takze az se nakaza rozsiri do stanice typu Pardubice, Kolin, Praha hl.n., Ostrava hl.n. tak je to konecna

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jistě, ke každé výhybce jednoho chlapa. Žádné stavědlo, kde by jeden člověk ovládal celou stanici, jak je tomu v Rosicích. A radši na každý vagon brzdaře, namísto centrálně ovládané brzdy z lokomotivy.

Frantisek
Host
Frantisek

Z extrému do extrému, hlavně ne přiměřeně. 😉

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Neni to tak davno co slo kazdou vyhybku prehodit rucne. Duplicity jsou drahe a neefektivni takze zalezi jestli je nekdo ochoten zaplatit rucni brzdu na vagone abysme tam v pripade krize mohli toho chlapa postavit (i kdyz si nedokazu predstavit situaci kdy by zrovna tohle bylo potreba).

MildaIV
Host
MildaIV

To nebude potřeba nikdy.

Dáda
Host
Dáda

Zde se ukazuje výhodnost globalizace a centralizace. Když jsem na zranitelnost před lety upozorňoval, byl jsem za zpátečníka a milce starých pořádků.

roman
Host
roman

Většina našich koridoru je přetížená a bez automatizace to prostě nejde

VýpravčíXY
Host
VýpravčíXY

Stanice Rosice n/Labem není řízena centrálně. Tam je ještě staré zabezpečovací zařízení typu „elektromechanika“ a výpravčí tam ještě točí klikou. Naopak v případě, že by byla řízena dálkově, tak by možná k té nákaze nedošlo, protože by výpravčí / dispečer nebyl ve styku s nikým z venku, jako je zde. Navíc při případné nákaze dispečerského pracoviště lze řízení předat na záložní pracoviště a po případné desinfekci zase převzít řízení zpět.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jistě, cestou do nádražní budovy by se nenakazil. Obzvlášť ne na kole.

Frantisek
Host
Frantisek

K nákaze je zpravidla potřeba déle trvající bližší kontakt a absence hygieny… Nevím, co z toho (ne)splňuje kolo.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Kolo je temer absolutne bezpecny dopravni prostredek pokud jde o nakazu jakoukoliv chorobou. Nejspise jedinym zpusobem jak se na kole nakazi je jezdit skrz hloucky kaslajicich lidi.

Alexandr
Host
Alexandr

„Máme největší obavy, že k tomuto dojde i na centrálních dispečerských pracovištích v Praze a Přerově. Pokud by se tam objevila nákaza a byla nařízena karanténa ostatních zaměstnanců, je to prakticky konec železničního provozu“

Nejvyšší čas zavést místní řízení na koridorech. V CDP Praha a Přerov ponechat pár dispečerů, kteří budou koordinovat práci výpravčích na tratích, a řízení provozu přesunout do uzlových stanic (Kralupy, Kolín, Zábřeh, Hranice, Otrokovice, Břeclav atd.). Z čím více míst se bude řídit provoz, tím menší bude riziko nákazy výpravčích/dispečerů.

josef K
Host
josef K

Toto pokud vím nabrhovala odborová orgabizace Aliance drážního provozu už někdy před týdnem ale nebylo žádosti ze strany Správy železnic vyhověno.

VýpravčíXY
Host
VýpravčíXY

Aha, pak se nakazí jeden výpravčí v nácestné malé stanici a celý koridor bude stát, než se tam dopravní kancelář vydesinfikuje.

Otmar
Host
Otmar

jeden výpravčí na místě který slouží osamoceně se může nakazit ale pravděpodobně se dříve nakazí člověk na CDP když tam celou směnu sedí s 20 dalšími kolegy v jedné místnosti.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

A neni levnejsi udelat kazdymu dispecerovi vlastni plexisklovou klec? Jako nechapu proc by melo nakazu zlepsit kdyz mezi lidma misto jedne zdi bude par desitek kilometru.

Frantisek
Host
Frantisek

Ono to nejde přepínat na dálkové řízení, když je potřeba?

Nákaza
Host
Nákaza

ADP akorát současnou situaci zneužívá k boji proti CDP. hahahaha

Radek
Host
Radek

A pane chytrá nákazo, máte snad jiné, či lepší řešení? Decentralizace bude brzy nutná.

roman
Host
roman

nouzově ano ale trvale je to nereálné a nesmyslné protože naše koridory jsou přetěžené a není na nich dostatečná kapacita

LiborV
Host
LiborV

Máte pravdu, že pro budoucnost bude třeba řešit zranitelnost CDP v případě podobných situací. Ne očekávám však, že se půjde cestou opětovné decentralizace. Předpokládám, že budou připraveny krizové plány zahrnující možnost včas v případě rizika operativně rozdělit tým pracovníků CDP na 2 skupiny, které se nepotkají. Případně se bude pracovat po zkušenostech i s technickými a provozními prostředky. Jistě časem vznikne na Správě železnic nějaká pracovní skupina, která bude mít za cíl zmapovat rizika a navrhnout opatření. A centralizace to nebude. Co navrhne z důvodu neznalosti rizik a možností nevím.

MildaIV
Host
MildaIV

Jako nejrozumější kompromis mi příjde mít více CDP. Na spoustě nádraží jsou stejně volné prostory. Přidat CDP třeba do Plzně, Pardubic a do Brna výrazně zvýší odolnost v případě jakékoliv krize. Bude to sice o něco dražší než 2 CDP, ale ten rozdíl bude dost malý.