Cestovní ruch Železnice Zprávy

Na Osoblažku vyjede malý štokr, po sezoně půjde do opravy. JHMD zatím bez páry

Malý štokr Slezských zemských drah. Pramen: Slezské zemské dráhy
Malý štokr Slezských zemských drah. Pramen: Slezské zemské dráhy

Slezské zemské dráhy zahájí ve středu v Třemešné ve Slezsku už 15. parní sezonu na úzkorozchodné dráze do Osoblahy. První letošní parní vlak vyjede v 10:45, v čele bude mít lokomotivu U57.001 (malý štokr), vyrobenou v roce 1949 v plzeňské Škodě pro Bosnu a Hercegovinu.

Jde o poslední sezonu malého štokru před generální opravou, naposledy vyjede v sobotu 7. září. Všechny další parní vlaky již odveze parní lokomotiva Rešica U46.002. Slezské zemské dráhy chtějí podrobnosti k opravě svého modrého klenotu zveřejnit ve středu, zároveň hodlají na nákladnou akci vyhlásit sbírku. Kotel poputuje do opravy ke specializované firmě, zbytek lokomotivy si chce spolek opravit vlastními silami.

Nejistota ohledně letošního parního provozu naopak panuje na úzkokolejce na opačném konci republiku. Jindřichohradecké místní dráhy již druhým rokem opravují parovku U46.101 (polku). Náročnou opravou prošel mimo jiné kotel, jehož část se musela nově vyrobit. Koncem loňského roku firma odstavila Rešicu a nemá tak nyní ani jedinou provozuschopnou parní lokomotivu.

„Děláme vše pro to, aby byla oprava polky do letních prázdnin dokončena a lokomotiva v novém slušivém laku mohla opět dělat radost malým i velkým cestujícím,“ píše dopravce na svých stránkách. Po dokončení polky se chce pustit do opravy „sedmatřicítky“ U37.002.

Partneři



CSCARGO