Na československé koleje míří retro „Žehlička“ v původním nátěru

Aktuální stav lokomotivy 210.017 (4.12.2020). Foto: Adam KotasAktuální stav lokomotivy 210.017 (4.12.2020). Foto: Adam Kotas

Brněnská firma JKS chystá návrat jedné z nenápadných lokomotiv československé železnice na tuzemské koleje. Vyjede v původním barevném provedení, v

Brněnská firma JKS chystá návrat jedné z nenápadných lokomotiv československé železnice na tuzemské koleje. Vyjede v původním barevném provedení, v jakém roku 1973 vyjela z tehdejších Škodových závodů v Plzni.

Ve spolupráci s brněnským Klubem přátel kolejových vozidel dává JKS do původního stavu lokomotivu 210.017-0, přezdívanou Žehlička. Na kolejích by se měla objevit nejdříve v prvním čtvrtletí příštího roku, kdy ji bude firma nabízet i k pronájmu.

„Část prací jsme si udělali sami, za což patří mimo jiné velký dík kolegům z KPKV, zbytek prací včetně oživení a dalších potřebných věcí nám zajišťuje ČMŽO v Přerově,“ řekl Adam Kotas, vedoucí projektu opravy Žehličky JKS. Stroj původem ze Slovenska byl zakoupen na jaře roku 2020.

„Kromě pár drobných rekonstrukcí, které lokomotiva obdržela již za provozu, bude Žehlička vypadat tak, jak vyjela z výroby včetně dobových starých označení a dalších detailů,“ dodal Kotas. Nejzávažnější rekonstrukcí je předělávka původního elektrického topení na napájení z bateriového vozu. Na první pohled to ale není ani poznat.

Lokomotiva by se měla objevit na československých kolejích nejdříve v únoru nebo březnu. Majitel ji chce využít především pro vlastní potřebu při přepravách kolejové techniky. Další možné využití je k pronájmům, vozbě lehčích nákladních vlaků či postrkové službě. „Má téměř totožný výkon jako dieselové lokomotivy řady 740 nebo 742, pro lehčí nákladní vlaky či postrky se tak skvěle hodí,“ dodal Adam Kotas.

Původní podoba "Žehličky" z produkce Škody Plzeň. Foto: ArchivAktuální stav lokomotivy 210.017 (4.12.2020). Foto: Adam KotasBroušení rámu lokomotivy. Foto: Adam KotasBroušení části lokomotivy. Foto: Adam KotasPůvodní štítek "Žehličky". Foto: Adam KotasPohled ze stanoviště strojvedoucího "Žehličky" před a po rekonstrukci. Foto: Adam KotasAktuální stav lokomotivy 210.017 (4.12.2020). Foto: Adam KotasAdam Kotas, vedoucí projektu opravy ŽehličkyÚprava stanoviště strojvedoucího Žehličky. Foto: Adam KotasLokomotiva 210.017 po částečné rekonstrukci. Foto: Adam KotasLokomotiva 210.017 před opravou. Foto: Adam Kotas
Tagy JKS lokomotiva 210 Žehlička
50 komentářů