Autobusy Doprava ve městě Metro Tramvaje

Mzdy v DPP stoupnou od ledna o 2,2 %, dohodli se odboráři s vedením firmy

Výměna podvozků u tramvajového vozu T3R.PLF ev. č. 8282, smyčka Barrandov. Výměna podvozků u tramvajového vozu T3R.PLF ev. č. 8282, smyčka Barrandov. Foto: DPP - Petr Hejna
Benefity zůstanou příští rok na stejné úrovni. DPP musí řešit výpadek tržeb ve výši 1,4 miliardy korun.

Jeden z největších zaměstnavatelů v dopravě zvýší od 1. ledna mzdy o 2,2 %. Na takovém navýšení se dohodlo vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) se zástupci všech odborových organizací.

Podepsaný dodatek počítá se zvýšením mzdových tarifů u všech zaměstnanců. Všechny zbývající zaměstnanecké benefity zůstávají beze změny, uvedl dnes DPP v tiskové zprávě.

Generální ředitel a předseda představenstva DPP Petr Witovski označil dohodu za kompromis. „Současně díky tomu našim zaměstnancům v příštím roce neklesne průměrná mzda pod úroveň dosaženou letos. Všechny ostatní benefity vyplývající ze stávající kolektivní smlouvy zůstávají beze změny na tradičně vysoké úrovni. Naší dlouhodobou strategií je být stabilním a jedním z nejvyhledávanějších zaměstnavatelů. Věřím, že nově uzavřená dohoda tuto pozici DPP ještě více upevní,“ řekl Witowski.

Podle něj je letošní rok velmi nestandardní kvůli koronakrizi. Ta bude znamenat výpadek tržeb ve výši zhruba 1,4 miliardy korun. „Oceňuji proto, že v této situaci, kdy musíme hledat úspory napříč celým DPP, naši sociální partneři souhlasili, že není nejvhodnější doba na další významné navyšování benefitů. Jednání nicméně povedeme i v příštím roce o podobě kolektivní smlouvy pro další období,“ dodal. DPP zaměstnává jedenáct tisíc lidí.

Navýšení mezd je podobné, jako u Českých drah nebo Správy železnic. Zde již dříve odboráři podepsali s vedením dohodu o růstu o 2 %.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk Liška

Tak řidiči MHD (všichni) jsou po zdravotnících „na ráně“ taky. Nemluvě o tom, jaká skladba cestujících se vozí večer (bezďáci, smažky atd. a tyto lidi řešíme na konečných víc než dřív), tudíž přidání o těch pár stovek je na místě. Celý rok jezdíme (teď v omezeném režimu), ale služba lidem tady stále funguje. Málokomu dojde, že po složkách IZS jsme též ohroženi. A Ti co mají problém „s navýšením platu“ řidičů, tak ať si to jdou zkusit…

DPP

Lživý titulek. O žádné navyšování se nejedná. Dorovnání o část inflace, čili reálně mzdy klesnou.

Jan

Normálně se ve firmách nenavyšují mzdy podle inflace, zvlášť ne v době kdy je práce méně. A to vzhledem ke sníženým výkonům určitě je. Prázdninový a poloprázdninový provoz určitě stojí méně než ten plný, včetně lidí v karanténě. Dobrý vedoucí si radši podrží lidi s nižší výplatou než aby je hned vyhazoval, protože na všechny mu prostě peníze nezbydou. Jenže městská firma placená z veřejných prostředků si asi může dovolit být ve větší ztrátě, protože jim někdo ty peníze vždycky dosype.

Kalanis

Že by byly snížené výkony třeba v dílnách nebo vozovnách – tak o tom bych silně pochyboval. Hlavně dílny mají dlouhodobě nedostatek lidí. A tím se jim tam práce hromadí. Proto jsou třeba kachny z Miškolce rozplánované na 5 let. A i další opravy a údržba nejedou nějak rychle.

Láďa

Lidi neblázněte,,, pracovníci DPP přece žádnou krizi nemají ,, každý den chodí do práce a k tomu je ještě řidičů v Praze málo ,,, jak by jste chtěli snižovat stavy lidí ?? To by pak museli jezdit autobusy s dvěma klouby dlouhými 24 metrů aby bylo potřeba méně řidičů,,,

pzag

Nikdo nechce snižovat stavy, já bych jim snížil výplaty. A pochybuju, že jezdí stejně jako loni. S tím lockdownem a omezením provozu nemůžou vykázat tolik hodin, co normálně.

Vít Jůza

Však růst o 2,2% při cca 3% inflaci je snížením výplat.

pzag

Ne, není. To je nárůst o 2,2 %. Možná je to snížení kupní síly. o třeba takhle o 10 % dolů? Kde je napsané a kde se bere ta arogance, že se musí mít pořád líp nebo alespoň stejně?

Y.K.

Je vtipné to porovnávat s inflací, když jediné co hraje roli je, jestli na to firma má prostředky. O čemž se dá při masivním výpadku tržeb úspěšně pochybovat.

Strojvedouci trasy B

Ani máte pravdu že provoz byl omezený, ale neflakali jsme se. Když vám v průběhu týdne odejde 30 lidi do karanteny a další týden další 30 lidi tak vám zmizí třetina lidi z trasy metra B. Já jsem do karanteny nemusel a jezdil jsem 6 dnů v kuse 12h smeny den volna a opět to samé. Zena už volala po rozvodu. Díky této corona době jsem odpracoval nad rámec svého úvazku 410h prescas. to jsou dva měsíce navíc. Nezlobim se na vás jelikoz nejste znali. Snížení dopravy automaticky neznamená že řidiči a strojvedouci DPP nic nedělali, bohužel to bylo naopak.

pzag

Tak vám snad proplatí přesčasy, ne? Ale nic to nemění na tom, že DPP se očividně v penězích netopí, tak proč plošně zvyšovat mzdy?

súdružka Kolesárová

Tak tretina lidi se valela v karantene ne? Vy jste jezdil jak das a na zaklade toho jste dostal prescasy proplaceny. A oba dobre vime, ze prescasy jsou na metru velmi dobre honorovany. Tak nebrblejte, sedite v teple a pohodli a praci si domu taky nenosite. Nekteri lidi jsou na tom hur. A nezlobim se na vás, jelikoz nejste znaly 😉

Vojtíšek

A k čemu mu ty přesčasy budou, když je nemá kdy utratit? To nejsou směny od 6 do 14, nebo do 18. Má rozvrtaný celý měsíc, žena naštvaná, děcka nepozná …

GPGP

To si děláte srandu ne, porušil jste zákon, když jste neměl pauzu min. 36 hodin. po týdnu 12 h směn.
Pošlu k vám kontrolu, není možné ohrožovat životy cestujících, radši ať metro jezdí ve větším intervalu než usnout únavou u řízení :-O

Kalanis

Tak prosím. Ale s tou kontrolou vůči zákoníku začněte třeba u Českých Drah – vir nevir. Než začnete najíždět na městské dopravní podniky.

Řiditel

Já bych snížil výplatu tobě. Nebo bych tě rovnou vyhodil a vzal místo tebe úkáčko nebo mongola, protože bude makat ještě za míň než ty. Hurá vzhůru ke světlým zítřkům!!!

Y.K.

Nemyslím si, že DPP sestává výhradně z řidičů a pár vedoucích. Administrativu má gigantickou a bohužel tam po kancelářích jsou i lidi, kteří jsou zadarmo drazí.

Gloglo

Na Hradčanské v předprodeji jízdenek maji na dveřích, ze dovnitr mohou jen 2 zákazníci, ale otevřené jsou 3 pokladny.. jako dovopravdy:D hodne me to pobavilo

mirek

Asi aby se nepředřeli 🙂

GPGP

Tzn. totální chaos a beznaděj, proč v době internetu nejsou tito lidé nahrazeny…. Witovsky musí skončit, nejenom že se mu rozpadlo manželství, ale i podnik se mu rozpadá 🙂

pzag

Zaměstnanci DPP mají očividně v hlavně hnůj, to jinak říct nejde. Zkoušel jsem to pojmenovat realističtěji, ale příspěvek nějak zmizel. Nedá se říct nic jiného, než že to je naprostý lidský odpad. Kde se vůbec bere ten myšlenkový pochod, byznys nešlape, chceme přidat?

Anonymas

Hele odpade, proč urážíš zaměstnance? Jestli chceš soustředit někam svou zlobu, tak alespoň na odboráře, tam pramení největší problém DPP. Běžný provozní zaměstnanec dokáže pochopit, že je krize a je třeba se uskromnit, možná bys byl překvapen kolik lidí by souhlasilo se zmrazením platů a seškrtáním nějakých benefitů. Bohužel vedení se opět podělalo z odborářů.

Anonymas

Čtyři ubozí odboráři mi nejsou schopi odpovědět, typické 😀

Anonymas

Teď už šest nemakačenků 🙂

Martin Hanzal

Velmi slušný výsledek!

Petr

Jak pro koho .

beedat

V současné době nárůst platů? Docela drzost.

švestka

A za pár dní tu bude článek, jak DP nemá prachy a chce zdražit jízdné.

jakub (easydrink)

Požadovat zvýšení platu je legitimní požadavek.

beedat

Požadovat – ano. Dostat zvýšení platu v době hospodářské krize – zásadní chyba managementu. Správné by bylo zmrazení platů a snižování stavu zaměstnanců. Ještě lepší by byl pokles mezd o cca 10% v průměru.

Koro

Pane vy jste klaun.

GPGP

Dávám palec nahoru, piloti nemají co žrát a kroutičům volantu se zvedne plat, ostuda.
Být primátorem tak si Witovského pozvu na kobereček a řeknu mu, že letos žádné koruny navíc nedostane, ať si to zvýšení zaplatí že svého účtu 🙂

Řiditel

Letadla nelítaj, Mhd jezdí, tak nemel.

Láďa

Snižovat stavy zaměstnanců :-((((,, to by pak asi lidi vozili roboti ,,, řidičů je málo u DPP,,,,

Jan

Řidičů bylo málo před rokem, teď už moc nechybí. Školení nových prakticky přestalo.

Kalanis

Co řidiči. Dílny.

Kalina

Jestli jsou 2,2 % drzost, co je pak růst v současné době 10%?!
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/platy-zdravotniku-porostou-pristi-rok-o-deset-procent/1943721

Jan

Na rozdíl od dopravy mají zdravotníci daleko víc práce než jiné roky, ti si to zaslouží.

Kalina

Ne, za péči o kovidové pacienty dostávají zvlášť příspěvky nad rámec běžné mzdy. Ostatní výkony omezují.

Partneři

Škoda transportation