Mýto se vrátilo k růstu. Nový úsek D35 projelo v lednu přes 66 tisíc nákladních aut

Nový úsek D35 Časy - Ostrov. Pramen: Swietelsky stavebníNový úsek D35 Časy - Ostrov. Pramen: Swietelsky stavební

Díky zprovoznění nové části dálnice D35 došlo k zásadnímu poklesu počtu průjezdů nákladních vozidel po souběžné silnici I/35.

Po prosincovém poklesu se výběr mýtného v prvním měsíci roku 2023 vrátil k růstu. Dopravci uhradili za užití zpoplatněních komunikací 1,16 miliardy korun, meziročně o 3,4 procenta více. Oznámila to dnes společnost CzechToll, která mýtný systém pro stát provozuje.

K růstu přispěl i nově otevřený úsek dálnice D35 mezi Časy a Ostrovem, který měří téměř 15 kilometrů. CzechToll zde zahájil výběr mýtného od 1. ledna 2023. Po novém úseku dálnice D35 projelo v lednu přibližně 34 tisíc vozidel s maximální povolenou hmotností nad 3,5 tuny ve směru od Časů na Ostrov, v opačném směru to bylo přibližně 32 tisíc vozidel.

Stejně jako loni došlo díky zprovoznění nové části dálnice D35 k zásadnímu poklesu počtu průjezdů nákladních vozidel po souběžné silnici I/35. Ve směru od Holic k Nové Vsi zaznamenal mýtný systém ještě v lednu 2022 průjezd více než 37 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny. V lednu 2023 to bylo jen něco přes 9 600 vozidel. V opačném směru poklesl počet průjezdů z takřka 39 tisíc vozidel v lednu 2022 na 13 tisíc vozidel v lednu 2023.

„Leden přitom tradičně patří k měsícům s nižším výběrem mýtného. Odklon těžkých vozidel na dálnici by tak měl být ještě více znatelný v dalších měsících letošního roku, neboť například v nejsilnějších měsících roku 2022 projelo po silnici I/35 v daném úseku přibližně o 10 tisíc nákladních vozidel za měsíc více než ve srovnávaném lednu 2022,“ uvedl šéf CzechTollu Petr Chvátal.

Za celý loňský rok mýtné vyneslo rekordních 14,85 miliardy korun. Rekordním měsícem byl loňský březen (1,35 mld.), a to od začátku vybírání mýta v lednu 2007.

Tagy czechtoll D35 D35 Časy - Ostrov mýtné
Žádné komentáře