Mosty na Vltavské se stavěly jinak, než požadoval projekt. Po podepření půjdou k zemi

Most u stanice metra Vltavská, který musí TSK od 24. října zavřít. Foto: TSKMost u stanice metra Vltavská, který musí TSK od 24. října zavřít. Foto: TSK

Provoz na severním okraji pražské magistrály bude ještě komplikovanější, než je dnes po uzavření mostu v Bubenské ulici. Technická správa

Provoz na severním okraji pražské magistrály bude ještě komplikovanější, než je dnes po uzavření mostu v Bubenské ulici. Technická správa komunikací se rozhodla, že po dočasném podepření most zbourá a postaví nový a současně s ním zbourá i paralelní most pro jízdu směrem do centra. Řidiče i cestující tak čekají velké komplikace i několik let.

O chystané demolici jako první informovala agentura ČTK na svém webu ceskenoviny.cz.  Podle mluvčí TSK Barbory Liškové začali správci městských komunikací už pracovat na projektu zbourání a stavby nových mostů, což nějakou dobu potrvá. Konstrukce mostů je podle TSK podobná loni zhroucené Trojské lávce a mostu v Janově.

Provizorní podepření má být hotové zhruba za týden, pak se má provoz na most i na tramvajové tratě vrátit. TSK ale zjistila, že oprava mostů není možná. Mosty jsou přitom relativně nové: v roce 1980 je postavily Vojenské stavby. „Jedná se o podobný typ konstrukce, jako byl most v Janově nebo Trojská lávka,“ uvedla Lišková. Jde o konstrukci s nosnými upínacími lany.

TSK na svém webu také zveřejnila zprávu společnosti Pontex o stavu mostu v Bubenské ulici.  „Nejsme schopni prokázat spolehlivost mostu. Bylo zjištěno, že skutečné provedení se liší od projektové dokumentace, kterou máme k dispozici,“ uvedl Pontex ve svém dopise TSK. Podle zprávy i projektanti mostu připustili, že se most stavěl jinak, než bylo uvedeno v projektu.

Kvůli uzavírce mostu je úplně uzavřena zastávka Vltavská pro tramvaje.

Tramvajový provoz od středy 24. října 2018 od 1:30 hodin
Na stanici metra Vltavská nebudou smět kvůli tomuto omezení od dnešní půlnoci žádné tramvaje.
Úseky bez provozu tramvají:
Strossmayerovo náměstí – Vltavská – Tussarova/Dělnická
Těšnov – Vltavská
Odklony tramvajových linek:
Linky 1 a 25 jedou odklonem ze Strossmayerova náměstí přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále po své pravidelné trase směrem na Palmovku.
Linka číslo 14 pojede od Bílé labutě přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále po své trase do Vysočan.
Linka číslo 12 pojede ze Strossmayerova náměstí odklonem přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále na Palmovku.
Spojení k holešovické tržnici zajistí přívoz P7 mezi Karlínem a Holešovicemi.
Náhradní trasa pro pěší
Náhradní trasa pro pěší povede od prostoru před výstupem ze stanice metra Vltavská směrem k Bubenské ulici, kde mohou chodci přejít na světelně řízeném přechodu Heřmanovy ulice. Standardní průchod pod mostem podél tramvajové trati bude také uzavřen.
Objízdné trasy pro automobily
Řidiči mají dvě možnosti, jak uzavřený most objet. Z Hlávkova mostu mohou sjet na nábřeží Kapitána Jaroše a pokračovat Argentinskou do Holešovic. Hlavní objízdná trasa do Veletržní ulice povede přes nábřeží Kapitána Jaroše a ulici Dukelských hrdinů.

Tagy most Bubenská Omezení provozu tramvají Vltavská Pontex TSK Praha
15 komentářů