Modernizace trati Praha – Kladno a nové dráhy na letiště nabírá zpoždění. Hotová bude nejdříve v roce 2030

Reklama na železnici na letiště. Autor: Zdopravy.cz / Jan SůraReklama na železnici na letiště. Autor: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Hlavním problémem zůstává průchod Prahou 6.

Přímé elektrické vlaky mezi Prahou a Kladnem nebudou jezdit dříve než v roce 2030. Ministerstvo dopravy přiznalo další zpoždění rozsáhlého projektu s rozpočtem ve výši 46 miliard korun (zatím). Má přinést rychlejší a modernější propojení metropole s největším městem Středočeského kraje a současně kolejové napojení Letiště Václava Havla.

I když minulý týden došlo k zahájení kompletní přestavby a modernizace úseku Bubny – Výstaviště a v květnu by se mělo začít stavět v Kladně, další úseky mají k zahájení podstatně dál. Ještě v roce 2019 přitom generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda na setkání s tehdejším premiérem Andrejem Babišem mluvil o roce 2028, kdy už půjde dojet vlakem na letiště. Nyní je jasné, že termín je nereálný.

Zpoždění vyplývá z odpovědí ministerstva dopravy k problematice investic do železničních tratí. O vývoj se zajímal kvůli plánování provozu a objednávky dopravy středočeský náměstek pro dopravu Petr Borecký.

Veleslavín – Kladno do roku 2029

„K prosinci 2029 nebude celá trať Praha-Masarykovo nádraží – Kladno-Ostrovec modernizována a elektrizována, což má své důvody. Je to především kvůli složitému projednávání vedení trati pod Dejvicemi, které je časově náročnější, než bychom si přáli. Pro úsek Praha-Veleslavín – Kladno-Ostrovec lze očekávat dokončení k horizontu 12/2029,“ odpovědělo ministerstvo dopravy.

Kompletní dokončení celého úseku z Prahy-Masarykova nádraží do Kladna včetně odbočky a zaokruhování s novou stanicí Praha-Letiště Václava Havla lze podle ministra očekávat po roce 2030. „Mimo jiné i z důvodu složitého projednávání průchodu prostorem Dejvic a realizací tunelu mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín,“ uvádí se v odpovědích.

Správa železnic zatím prezentuje, že v roce 2029 by mělo být hotovo. Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda minulý týden zveřejnil na svém twitterovém účtu mapu, ve které uvádí dokončení všech úseků v roce 2029. Na dotaz, zda skutečně myslí rok 2029, nereagoval.

Plány na vylepšení tratě na letiště. Pramen: Správa železnic

Plány na vylepšení tratě na letiště. Pramen: Správa železnic

Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové jsou aktuální schválené investiční náklady pro celou modernizaci trati Praha – Kladno 46 miliard korun. Součástí této sumy je i původně plánovaná odbočka na Letiště Václava Havla. „V této částce zatím není zahrnuto zaokruhování železničního spojení Letiště Václava Havla. U této akce se aktuálně zpracovává záměr projektu a stanovuje se výše nákladů,“ dodala.

Správa železnic má aktuálně stavební povolení pro úseky Kladno – Kladno-Ostrovec, Praha-Bubny – Praha Výstaviště a stanici Masarykovo nádraží. „Současně běží stavební řízení a vodoprávní řízení na některé doplňkové objekty a komunikace, což ale nebrání realizaci zmíněných staveb s výjimkou Masarykova nádraží, kde tendr teprve vypíšeme,“ dodala Friebová.

Tagy praha - kladno Praha 6 Správa železnic trať 120 Praha - Rakovník železniční napojení Letiště Václava Havla
159 komentářů