Infrastruktura Nákladní doprava Stavebnictví Železnice

Modernizace dožilé pravobřežky z Ústí do Děčína získala souhlas MŽP, stavět se má za tři roky

Trať Ústá nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic
Trať Ústá nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic

Dopravci by se mohli přece jen dočkat modernizace jedné z nejvytíženějších tratí v tuzemsku, fakticky dožilé pravobřežní spojnice z Ústí nad Labem-Střekova do Děčína východ. Správa železnic po letech pokročila s přípravou stavby, když získala kladné stanovisko ministerstva životního prostředí v procesu EIA. Do takzvaného zjišťovacího řízení na MŽP přitom stavbu poslala už v srpnu 2018, dokumentaci ale předložila až loni na podzim. Trať hojně využívají především nákladní dopravci. Modernizace vyjde dle předpokladů zhruba na tři miliardy korun.

Cílem je obnova všech částí infrastruktury, stavba zahrne rekonstrukci železničního svršku a spodku, obnovu trakčního vedení či sanaci mostních a tunelových objektů. Rekonstrukcí projdou tři železniční stanice: Ústí nad Labem-Střekov, Velké Březno a Boletice nad Labem. V prvně jmenované vznikne nové ostrovní nástupiště, výtahy a podchod, a dvě vnější nástupiště před staniční budovou. Ve Velkém Březnu a Boleticích dojde rovněž ke zbudování nástupišť. V Boleticích nad Labem bude navíc zhruba 660 metrů směrem na Děčín zřízena nová zastávka. Zrekonstruují se i železniční zastávky Svádov, Valtířov, Malé Březno, Těchlovice, Křešice u Děčína a Děčín-Staré Město.

Zlepšit se mají parametry pro nákladní dopravu, zejména jde o dostatečnou délku staničních kolejí (780 m), tak aby byl umožněn průjezd nákladních vlaků o délce 740 metrů.

Na trati zatím zůstane stejnosměrná trakční soustava 3000 V, stožáry a další infrastruktura už ale bude připravena na přepnutí na střídavou soustavu 25 kV. Tu prosazují nákladní dopravci, a to pro celou trasu tratě od stykové stanice v Kutné Hoře. Tragický stav celé tratě na pravém břehu Labe trápí nejvíc právě nákladní dopravce.

K úseku ze Střekova do Děčína Správa železnic aktuálně připravuje žádost o územní rozhodnutí; původně přitom chtěla žádat o územní rozhodnutí už v roce 2018. Podle dokumentace EIA by se mělo stavět od srpna 2023 do prosince 2026.

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Střekov – Děčín je trať využívaná zejména pro vlaky směr Německo, kde předpokládám maximální nasazování interoperabilních lokomotiv. Kolik lokomotiv na 3 kV tam po roce 2026 budou dopravci posílat, aby bylo nutno stávající rozteče sloupů, průřez drátu a jiné dimenze dělat pro 3 kV. U tratě Lysá nad Labem – Střekov by to člověk 40 let od zjištění, že 3 kV je ekonomicky nevhodná technologie pro drážní dopravu na celostátních tratích, pochopil. Ale v úseku Střekov – Děčín jde o vyhazování peněz daňových poplatníků do zastaralé technologie s velkými provozními ztrátami.

K.S.

Berte to tak, máme přepínací plán a možná nestačí zkratový výkon rozvodny 110kV v oblasti (nemohla by být stř. měnírna u Střekovské elektrárny?) a navíc by vznikl ve stejnosměrném moři střídavý ostrov, to by pak mohlo působit problémy při výlukách a mimořádnostech.

Radovan Komínek

Podle mne je vždy důležité hledat důvody pro instalaci nové výkonnější technologie, než hledat důvody pro instalaci staré technologie s nevyhovujícími parametry. Pak se Vám nestane, že 30 let (ne)modernizujete drážní koridory, aby se nakonec zjistilo, že mezistátní vlaky v nákladní i v osobní dopravě se Vám vyhýbají a jezdí jinudy.

Kalanis

Ten střídavý ostrov vznikne stejně – ve chvíli, kdy se bude přeorávat kousek u Brandýsa přes D10.

...

Oproti mnoha úsekům Transsibu je ta trať pořád ještě luxusní…

Valtteri

Někdo náležitě informován, jak by mohly vypadat Boletice a Velké Březno co se týká prodloužení staničních kolejí? Obzvlášť v Boleticích si to mezi 2 přejezdy umím těžko představit. Pokud jsem to z článku špatně pochopil, omlouvám se. Každopádně víc detailů by mě potěšilo.
Apropo. Stejný problém je v podstatě všude už od Kolína, pár stanic kde 700m není problém, ale většinou spíš je, tak nevím, jak moc je počítáno s podobnými úpravami i dál směrem na Nymburk resp. Kolín.
Za jakékoli info předem děkuju.

Guláš

V původní variantě se z V. Března měla stát jen vyhýbna pro přechod na lokalku do Zubrnic cos dnes vlastně už dávno je, ale přijde o boletické záhlaví. Perony by se měly přesunout k přejezdu k Adomisu ( směr Střekov). Zastávky Techlovice, Valtířv a Svadov jsou už čtyři roky evropského stilu. A kam natáhnout Boletice: musí se zrušit jeden přejezd. Jinak nový svršek je krom nádraží od Střekov po Výchd.

Guláš

Když nad tím uvažuji tak se přejezdy v Boleticích rušit nemusí, když budou až za krajníma výhybkama a děčínském záhlaví se udělají spojky s křížem tak těch 740 se na první a druhou kolej vejdou.

Kuba

V Boleticích kolej 3 dlouhá (přes 700 m), 4 pořád krátká. Střekov je dlouhý už dnes.

Luděk S.

Zbytečné. To raději najelt peníze do nějaké trati s potenciálem, ne? Mšeno – MB se nabízí. Aspoň za 10 miliard!

Luděk S.

Miliarda do tratě, zbytek si rozdělíme. Prostě jako vždycky.

-TR-

Tento váš trolling se moc nepovedl. Ale snažíte se, to je pravda.

Honza

Piš alespoň spisovně, když už nemluvíš pravdu.

Koro

modernizace jedné z nejvytíženějších tratí v tuzemsku… Hmm nerekl bych. A rychliky do Kolina… To je taky kapitola. Kdyz jedou 3 lidi v useku Usti – Melnik tak je to uspech.

-TR-

Lžete. Prachsprostě lžete. Před koronavirovou krizí jsem rychlíky Ústí – Kolín využíval intenzivně. A i když před Kolínem jsou plnější, tak tři lidé tím vlakem fakt nejedou.

-TR-

A aby si někdo má slova nevykládal nesprávně – v každém kupé jsou již z Ústí minimálně 1-2 lidi, někdy i víc.

Koro

Jel jste nekdy plnym vlakem?

-TR-

Ano, vlaky jsou na této trase nejvíc plné v pátek a neděli. Koronavirus neuvažuji.

Luděk S.

Potenciál!!!

-TR-

Vám asi musí hrabat v té karanténě, co? 😀

Luděk S.

Stále poptáváme koordinátora sociálních sítí. Vy jste skvělý adept! Kdyžtak se ozvěte na Nábřeží na personálním. Takové lidi potřebujeme.

Anonym ze severu

Ta trať ale nemá přece sloužit jenom během současné pandemie, kdy v těch rychlíkách ty 3 lidi většinou jsou. Mimo pandemii tam jezdi lidí docela dost!

Guláš

V článku se píše UL Střekov – Boletice nad Lab.a tam nejezdí rychlík uz 13 let jestli se nepletu možná déle.

Dominik

A nejde o osobní dopravu, ale i nákladní, nebo ta nepotřebuje tratě v dobrém stavu?

Miloň

Že jezdí R Kolín-Ústí prázdné sem četl už opakovaně, ale je zajímavé, že kdykoliv se mi tím poštěstí v nějakém úseku jet, tak nikdy nenajdu prázdnou čtyřku…

Martin

Druhá zastávka v Boleticích byla už kdysi plánovaná ( 20 let nazpět ?), byla dokonce už i v jízdním řádu se značkou „otevřena ode dne vyhlášení“ nebo tak nějak. Nikdy však k tomu nedošlo. Nádraží se jmenuje Boletice nad Labem, zastávka se měla jmenovat (tuším) Děčín – Boletice zastávka. Také nechápu, že kraj dotuje vlak i autobusy mezi Děčínem a Střekovem, když jezdí v naprosto stejné trase. Buďto jedno nebo druhé, jinak to je vyhazování peněz !

-TR-

Autobus jede v Ústí do centra. Vlak jede na nádraží Střekov a je tam zajištěna návaznost na rychlík do Kolína ve směru od Děčína. Každý druh dopravy ma tedy jiný účel a význam.

Petr Šimral

A proto budeme platit dva prostředky, kde v jednom pojede 10 lidí a ve druhém tři?

-TR-

A jak jinak byste to chtěl vyřešit? Mě jiné kloudné řešení v současné situaci příliš nenapadá. Návaznost od Děčína směr Kolín je třeba nějakým způsobem zajistit, a zároveň je třeba dopravit obyvatele Velkého Března a dalších obcí do centra Ústí nad Labem.

Kubrt

Vazba Děčín-Litoměřice-atd je v Ústí západ a zájemci o spojení Valtířov – Křešice apod. (a že jich bude) si přejdou od Divadla na západ.

-TR-

Nemáte pravdu, protože na Ústí západě nefunguje vazba od Děčína na rychlík, ale na osobák. Rychlíky Ústí – Kolín díky návaznostem v Kolíně vytváří spojení severních Čech s Vysočinou (Havlíčkův Brod) a s Moravou (Olomouc, Ostrava). Tomu odpovídá i vytíženost rychlíků – čím blíž Kolínu, tím plnější jsou.

Osobáky bez návazností v Lysé tuto funkci nemohou nahradit.

Jinak Ústecký kraj o zrušení vlaků na trase Děčín – Ústí-Střekov v minulosti uvažoval a toto řešení bylo zamítnuto. Důvody jsem shrnul výše. Ty vlaky je třeba chápat jako doplněk dálkové dopravy, nikoliv jako klasickou regionální dopravu.

-TR-

Ještě bych doplnil – ano, podařilo se, že rychlíky do Kolína nezačínají na Ústí západě, ale na hlavním nádraží. Jenže přestup od rychlíků z Liberce z technologických důvodů nevychází a nemůže vyjít – kapacita hlavního nádraží v Ústí je omezená, motá se tam v ten čas osobák do Teplic, rychlík Praha – Ústí – Cheb, vložené rychlíky do Prahy ve špičkách apod. Osobně se domnívám, že experiment v podobě tohoto prodloužení bude brzy ukončen, i pro komplikovaný posun, kde v úseku Ústí hl.n. – Ústí západ dochází k sunutí soupravy. Takže spojovací vlak Děčín – Ústí-Střekov je stále nejspolehlivější a… Číst vice »

Petr Šimral

A pro neschopnost vyřešit návaznosti autobus – vlak postavíme nové vysoké peróny a další? Kdyby ta vazba na Střekově byla využívána, tak by s těmito vlaky snad nejezdily jednotky lidí?
Přístup Ústeckého kraje je pro mě zarážející: někdy to asi zrušíme, protože fakt tam nikdo nejezdí, ale teď ještě ne…

-TR-

Minimálně dalších 10 let se nezruší nic, protože jsou podepsané smlouvy.

Vít Jůza

Mělo by se to dělat podle toho, že skutečným hlavním nádražím v Ústí je Západ, zatímco tzv. hlavní nádraží je jen zastávka, jejíž rozšíření na nádraží asi není vzhledem k prostoru možné.

-TR-

Ani to nejde. Skutečně centrální nádraží v Ústí nepůjde nikdy udělat, protože nádraží Ústí západ je mimo hlavní trať do Německa.

V Ústí platí zvyk (a taky se tak chodí na vlak), že do Děčína, Chomutova nebo Prahy se jede z hlavního, do Litoměřic, Mělníka a Kolína ze západu nebo ze Střekova.

Alibaba

VRT do Německa je navržené skrz „západ“, takže by se to mohlo přesměrovat, jen rychlíky z Prahy do Děčína by tam měli úvrať, ale do té doby něž to bude postaveno, tak by tam mohli být ucelené jednotky.

-TR-

VRT je v nedohlednu a nelze s ní jakkoliv počítat.

Alibaba

Proč v nedohlednu? Něco víte?

-TR-

Vy fakt věříte tomu, že se to někdy postaví? Nebuďte naivní.

Alibaba

A proč by se to nemělo postavit?
Já jsem v tomhle prostě optimista, a zrovna úsek pod Krušnými horami je i pro Němce prioritní, chtěj mít v údolí Labe klid a prostor pro S-bahn.

Matěj

„Ani to nejde. Skutečně centrální nádraží v Ústí nepůjde nikdy udělat, protože nádraží Ústí západ je mimo hlavní trať do Německa.“

V tom nemáte pravdu. Na přípravě VRT se pracuje a její osud nevidím zdaleka tak beznadějně mj. i proto, že o ni stojí Němci. Její trasování přes západní nádraží je již v podstatě jisté. Sice je bohužel možné, že do provozu bude uvedena za velmi dlouhou dobu – to však neubírá výroku „…nepůjde nikdy udělat“ na nepravdivosti. Možné to je.

Romanero

Západní nádraží je po všech stránkách pitomé – polohou, prostorem, konfigurací kolejiště, přehledností, kapacitou, bezpečnosti, atd. Obávám se, že by tomu příliš nepomohla ani komplexní modernizace za X mld.

Řešením by mohla být dvoukolejná zastávka na mostě pod Větruší, s napojením na hlavní nádraží a Forum.

Alibaba

To si z/do syslu nepřejde? Nebo tam už nejezdí?

-TR-

Nejezdí, sysly se posílají na Litvínov.

Honza D.

Až bude VRT, syslů již nebude.

Kubrt

To je pěkné, ale těch lidí, co tuhle nabídku oceněj, je fakt jednotky denně. Ale já vím, až na takovýto luxus nebudou děngy, tak vy zvýšíte daně 🙂

ABC

tři lidi? to je potenciál!

...

Mašinfíra, průvodčí a nástěnkář.

Kubrt

Obsazenost těch vlaků limituje k nule i v odpolední špičce.

xyz

Ten název byl „Děčín – Boletice město“.

Honza

To se asi pletete, neb Boletice nejsou a nebyly městem, nýbrž jsou městskou částí statutárního města Děčína, Děčín 32 – Boletice nad Labem. Spíše se to mělo jmenovat Děčín Boletice – zastávka.

Alibaba

V boleticích byla nějaká zastávka s přídomkem „Přívoz“, nebylo to ono, nebo to bylo u Křešic?
Jezdí po stejné trase, ale autobus zastavuje častěji, třeba Jakuby.Takže pro vlak by to chtělo vymyslet jiný systém zastavování, jen nevím, jestli by to mělo smysl.
Já bych si třeba i představil zastávku i na druhém konci nádraží Boletice — Děčín Nebočady, ale s ohledem na mou předchozí větu nevím.

-TR-

Zastávka Křešice u Děčína přívoz dříve existovala, ale byla zrušena. Naposledy se v jízdním řádu objevila v roce 2003, ale to už jí všechny vlaky projížděly.

V dalším jízdním řádu se již neobjevila.

55p

Jak to bude s napojením Zubrnic, bude se dát dojet k nástupišti ve Velkém Březně?

Kuba

Nástupiště budou vysunuta na záhlaví směrem k přejezdu, takže ano, půjde, dokonce k oběma.

David

Co je třeba rekonstruovat v Těchlovicích či Svádově? Vždyť jsou to relativně nové zastávky.

55p
Jiří Kocurek

Tohle by snad mělo zmizet, jestli už to nezmizelo: https://mapy.cz/zakladni?x=14.2029962&y=50.6998610&z=20&base=ophoto

Petr Šimral

Zrovna úsek Střekov – Děčín východ je z celé pravobřežky nejméně vytížený (cca 60 nákladních vlaků denně + pár motoráčků RJ) a považuji za naprosto ostudné zde dělat velmi drahé úpravy pro osobní dopravu, kterou používají desítky osob denně a v celé trase jezdí souběžně autobusy. V tomto úseku jsem přístupem Ústeckého kraje velmi zklamán.

Kuba

Co přesně mají být ty velmi drahé úpravy pro osobní dopravu? Snad ne navržené vybudování nástupišť na zhlavích obou mezilehlých stanic.

Petr Šimral

A taky zastávky, informační systémy atd.

Kuba

Uznávám, že infosystém a zvyšování perónů na 550 mm nad TK je vzhledem k frekvenci poněkud diskutabilní, ale rozhodně to není velmi drahé.
A k těm autobusům: Pokud tedy vozí 10 lidí na spoj (nebo 3?), proč jezdí ve špičce po dvaceti minutách?

Petr Šimral

Ahoj Kubo (předpokládám, že jsi ten správný Jakub). Autobusy jsem na rozdíl od vlaků střelil od oka, nicméně si myslím (a doufám, že to potvrdíš), že frekvenci z vlaků Děčín – Ústí Střekov bez problémů poberou. A dovětek: celým problémem přestavby Pravobřežky Kolín – Děčín Prostřední Žleb je její nevyrovnanost. Trať je v celé délce výrazně používána nákladní dopravou (cca 100 vlaků denně po Střekov, pak je to o trochu slabší), ale v osobní dopravě jsou významné výkyvy. Kolín – Lysá – bez diskuze, významné použití, vazba Praha. Lysá – Všetaty – málo. Všetaty – Mělník – lepší, neprůjezdnost D8,… Číst vice »

Kuba

Ten správný Jakub asi nejsem, osobně se neznáme. Chápu Vaši nelibost nad chystanou podobou celé pravobřežky, ale ukazovat na osobní dopravu, potažmo přímo na kraj, jako na viníka, není zrovna spravedlivé. Myslíte, že by snad bez perónů v tomto úseku (výtahy budou jenom na Střekově, kde je to snad bez diskuze, jinde jsou přístupy přes přejezdy) vzniklo někde jinde víc kolejí pro nákladku? Přičemž opravdu nezbytné jsou ty peróny jenom ve stanicích, zastávky by klidně mohly zůstat, jak jsou (a podle mě i měly).

ušatá

Já si ještě dovolím poznámku, že cena té osobní dopravy je zde minimální vzhledem k použitým vozidlům – neb o spíše byla při 810. Takže na nákladech na celkový provoz je to zanedbatelné.

ušatá

Rozhodně nepoberou tak, aby to by,o pro cestující přínosné. Je tam nutné obojí, ale potřeba je větší provázanost a přizpůsobení autobusů kolejové dopravě.

ondra

Tak 60 vlaků není zase tak úplně malé číslo,osobně se přikláním,aby na tomto úseku byl po modernizaci zapnut autoblok s přenosem kodu alespon v tratových úsecích mimo stanice jako na zbytku trati.

Petr Šimral

To je zbytečné. Takový provoz tam není a do roku 2030 tam stejně musí být ETCS, jedná se o trať TEN-T. A když už jsme to bez kódování vydrželi doteď, tak těch pár let bez kódování už přežijeme.
A stejně se nově systémy třídy B nesmí instalovat.

Osasco

Já ty zastávky beru jako úplatek samosprávám, aby s nějakou stavbou souhlasily. Viz také některé zastávky na 4 T.K. nebo navržená zastávka Líně. Bohužel

Petr Šimral

A nyní se položme na otázku, proč místním samosprávám musíme pokládat miliónové úlitby, které pak stejně nevyužívají, ale dokáží zlikvidovat kompletní liniový projekt?

Vít Jůza

Kromě toho, že to není tak málo, je to také záložní varianta pro případ jakýchkoli výluk na levobřežce.

Jedine vlaky

Kdo chce napsat komentář za Pana X? Není ta trať zbytečná? To co tam jezdí v pohodě pobere autobus, náklad půjde jednoduše na kamiony a bude to „levnější“, „rychlejší“ a pro všechny „pohodlnější“.

Petr Šimral

Pozor. Pro nákladní dopravu je nenahraditelná.

Pan X

Osobní doprava na ni nemá co dělat, tam by autobus stačil s několikanásobnou rezervou. Vlaky vozí vzduch a jezdí bezatk jen párkrát za den. Nicméně co se týče nákladní dopravy, tak ta je tak jako tak na útlumu (a je jen otázka času, kdy ustane úplně). Nicméně zatím ještě ji je celkem dost, takže zrušit tuto trať v tuto chvíli nechci, ještě stále má pro nákladní vlaky svůj význam. Nicméně v horizontu příštích několika desetiletí k tomu stejně bude směřovat a třeba za takových 50-60 let k tomu jistě dojde. Takže někajá výrazná investice (především do nástupišť a podchodů) je… Číst vice »

K.S.

Dovolím si Vás upozornit, že není čistější způsob přepravy, než elektrifikovaná železnice napájená z OZE/JE.

Možná tak jaderný tanker.

Pan X

A ta elektřina se vyrábí kde? Že by v uhelných elektrárnách? Nebo snad v jaderných, které přeci produkují „jen“ jaderný odpad, který je ovšem mnohem nebezpečnější, než ten kouř z uhelných elektráren?
Kromě silnic tu máme i lodní dopravu, podél této tratě vede splavná řeka. A ta je energeticky nejméně náročná ze všech druhů dopravy.

Jedine vlaky

S vaší argumentací můžeme nahradit celou železnici autobusy, vyjde to mnohem levněji. Tolik řidičů neseženete ani na Ukrajině, natož v Ústeckém kraji.

K.S.

A na co jezdí kamiony? Autobusy? Z čeho je asfalt? Z ropy, tam není odpad, havárie? a navíc s tím že produkují zplodiny mnohem blíže lidem. Pokud budou na elektřinu, tak tam bude stejný problém jaký teď vytahujete pro dráhu, navíc s návdavkem vyšších valivých odporů. Labe je spíš nesplavné než splavné. Nehledě na jeho (ne)splavnost, dráha umožňuje dostat náklad, teoreticky, rychleji a do mnohem více míst, než lodní doprava. Se správným HW a předpisy zvládnete odtahat mnohem víc než se vleze na loď, která by teoreticky po Labi, nebo dalších, menších, cestách mohla. Pokud chcete argumentovat vodní dopravou, pak… Číst vice »

Josef Trögl

Nejsem velký příznivce jaderné energie, ale hlavním zdrojem radioaktivity je spalování uhlí. Radioaktivita je sice malá, ale objem odpadu je obrovský.

ušatá

Fantastické, jak rozumíte i energetice a problematice životního prostředí. Vy snad dokonce budete kandidovat na prezidenta. Ne? Byla by to škoda kdyby ne!

Pavel P.

Smutné je, že ty uhelné elektrárny jsou řádově více radioaktivní, než jaderky. Ať se vám to líbí, nebo ne, jaderná elektrárna je zatím nejčistší zdroj energie.

Jedine vlaky

Neberete nějaké protiželezniční prášky? Protože to, co jste napsal, je prostě lež. Pokud dochází k útlumu, tak ji musíme zastavit, jinak opravy silnic zničené kamiony vyjdou opravdu mnohem, mnohem dráž než oprava takové trati. Vy opravdu melete jakékoliv bláboly, co vás napadnou. Jak vy víte, jak bude železnice vypadat za 60 let, a jestli se intenzita nákladní dopravy nezmění? Tak se proberte, protože to co píšete, je prostě nesmysl.

-TR-

Pan X = Souprava = Spravedlnost = M. M.

Jedine vlaky

Pan X je maximálně jeden velký troll. Tvrdit, že trať Brno – Zastávka je lokálka, může jen člověk, co se v oblasti dopravy nezorientuje vůbec, nebo je psychicky velmi postižený.

Vít Jůza

Tentokrát je třeba se pana X zastat. Napsal až na rozkaz a podle rozkazu.

Pan X

Pan X není Souprava ani nikdo podobný. Jsem úplně jiný člověk (rozhodně ne pan Matyášek). A protiželezniční prášky fakt neberu, jsem pro, aby se rozvíjely SMYSLUPLNÉ železniční tratě. Trať z Brna do Zastávky je taky svým způsobem lokálka, nicméně v tomto úseku bych také prozatím vlaky toleroval (ale dále na Náměšť už ne). A co se týče nákladní železniční dopravy, počet nákladních vlaků viditelně klesá. Spousta věcí už prostě přešla na silnice, jelikož jízdu kamionu není nutné vyjednávat se správcem infrastruktury, aby mu přidělil kapacitu silnice. To, co se stále vozí po kolejích se ještě nejspíš nějaký ten pátek vozit… Číst vice »

Jedine vlaky

Jel jste někdy Horáckým expresem nebo vlakem do Zastávky? Tvrdit, že tahle trať je lokálka může opravdu jak jsem již uvedl, psychicky postižený člověk. Je to solidní alternativa k D1, kde ve špičce prostojíte klidně půl hodiny, než se vůbec dostanete do Brna. Autobusy jezdí přeplněné a posílit nelze, o zbytek se starají vlaky. Okolo zastávek můžou postavit parkoviště P+R a počet cestující se zdvojnásobí. Než se elektrifikovalo do České Třebové, byl na té trati malý provoz, takže kdyby se dodnes neelektrifikovala, tvrdil byste, že je to lokálka? Asi ano. Protože člověk jako jste vy, fakt nemá co dělat tady,… Číst vice »

Osasco

Jak se Pan X vyjadřuje nejen k lokálkám, tak s ním začíná být legrace. Hlavně na ničem nelpět a s tím se smiřte 🙂
Protože tak za čtyřicet dva let dojde k hromadnému nasazení antigravitačních generátorů, tak veškerá nákladní doprava přejde z vlaků a konvenčních kamionů do létajících kamionů a železniční tratě a dálnice nebudou už potřeba.

Jedine vlaky

A autobusy budou jezdit šestikloubové rychlostí 350 km/h a budou konkurovat VRT. Nebo rovnou začnou lítat, a to bude teprve flexibilní a člověk se tomu přizpůsobí.

Pan X

Ne, VRT ať se klidně postaví. Jak říkám, proti smysluplné železnici nic nemám, naopak. Ale jsem zásadně proti přežitkům minulosti, což lokálky rozhodně jsou. A týká se to i tratě od Zastávky směrem na Náměšť.
A psychicky postižený jste nejspíše vy, když stále nechcete pochopit, že autobusová doprava je levnější a efektivnější. A že ta železniční má smysl jen tam, kde jezdí tak veliké počty lidí, že by se autobus ekonomicky nevyplatil (tj .5 a více autobusů za 1 vlak), jinde je to prostě přežitek.

Petr Šimral

Já bych až tak ortodoxní určitě nebyl. Dle mého názoru i vlak, kde jede 50 lidí má smysl například v rychlosti přepravy, ale mělo by to být tak, že opravdu vybere místa soustředění a jede rychle od centra k centru a ne, že staví u každé vrby, protože pak všichni normální jedou autem a vlak veze 3 lidi 🙁

Jedine vlaky

Cože? Autobusy jsou snad automatické? 5 autobusů má totožnou cenu jako 1 vlak, ale místo 2 lidí budete platit lidí 5. Vy nepočítáte personál? Vaše autobusy budou skutečně lítat? O efektivnosti není ani slovo, prodlužujete jízdní doby a zavádíte přestupy. Nějak vám ta matika nejde, ze srandy jsem ohledně vašeho zdraví nepsal. A obyvatelé se těžko přizpůsobí zhoršenému spojení. Máte štěstí, že tohle není švýcarský web, jinak by vás zdejší diskutující nejspíše zastřelili.

Pan X

Ne, 5 autobusů už je dražších, než 1 vlak. Ale tak matematiku typu 160/40 = 4 byste snad ještě mohl ovládat, ne? To jsou prostě průměrné ceny za 1km vlaku a autobusu, které si účtuje dopravce. A to je jediné, co je důležité – kolik za to kraje zaplatí. Personál už je věc dopravce. A když si u autobusu účtuje čtvrtinovou cenu, zřejmě je personál u autobusu skutečně levnější (což je logické, nepotřebují tam totiž průvodčího a řidiči busu mají nižší plat).

Jedine vlaky

Myslím, že kdyby se uvažovalo takto, tak už dávno nejezdí ani Ex7, R11, R12 a spoustu dalších linek. Autobus nasadit jen tam, kde nezhorší lidem spojení, bude stejně rychlý vlak a bude lidem vyhovovat. To je příklad Pohořelic. Na tak krátkém úseku je nahrazovat Os vlaky blbost, protože z Náměště do Třebíče opět jede více jak 200 lidí. Lidé kteří jedou v úseku mezi těmito městy, budou muset 2x přestupovat. Tam kde Kordis viděl vhodnější autobusy, tam je nasadil. Vy se naopak snažíte najít důvod k tomu, abyste všechny regionální vlaky nahradil autobusy, což na některých úsecích není možné, i… Číst vice »

ušatá

No, ono to do těch Pohořelic tím autobusem není ani rychlé, ani pohodlné. Užil jsem si tam své, hlavně dostat se přes Brno a z Brna. A nejde ale jen o Pohořelice, ale i okolí a i přístup od Hodonína a Břeclavi, nehledě na možnou nákladní dopravu, která je tam již několik let sabotována a znechucována.

-TR-

Už jen to, že víte, kdo je M. M., vás prozradilo 😀

Pan X

Ne, já to nejsem. Pan Matyášek je někdo úplně jiný, já mám úplně jiné inicály, než M. M.. Na své tvrzení, že jsem to já, nemáte důkazy, ono totiž lidí s podobným názorem skutečně existuje víc.

Jedine vlaky

Tak to je úžasné, že takových blbečků jako jste vy existuje více. Maximálně v psychiatrických léčebnách.

MildaIV

To stejné si o Vás myslí 90% lidí, co nechodí na tohle fórum.

Jedine vlaky

Dělá si ze sebe ekonoma. Akorát je to jeden velký hulvát, možná jen trochu horší verze Soupravy.

Pan X

Hulvát? Jenom proto, že sem píšu nějaké názory a fakta? A kdo začal někomu říkat, že je idiot/psychicky nemocný apod.?

ušatá

Fakta? Dovolte abych se minimálně podivil. Žádná jsem zatím od vás nečetl, jen demagogické názory a absurdity. O faktech nemáte ani ponětí, natož o řešení dopravy, souvislostech, návazných a souvisejících nákladech atd. Díky takovým lidem jako vy vznikají v ekonomice problémy a škody, které musíme platit všichni a napravovat chyby podobných rozhodnutí od celých devadesátých let, ale , bohužel i od let cca osmdesátých.

K.S.

Říkal jsem Vám už minule že máte špatně sestavenou rovnici, hodnotíte současný stav, který je dán 40 lety destrukce a 30 lety ne zrovna dostatku investic, systému který je poměrně přísně regulovaný, kde se řeší cena každého šroubu, dělají se studie a všechno je pod drobnohledem, proti systému do kterého jdou peníze ze všech úrovní (do kolejí jenom ze státní), kde nikdo nehlídá překročení kapacity, rychlosti a hmotnosti. Dále hodnotíte současný stav o kterém se ví že je nevyhovující, nikoliv stav dosažitelný oproti ideálnímu stavu silniční sítě. Dále ignorujete možné technické a úřední disruptory… Úplně nejblíže muže být zvýšení limitu… Číst vice »

Jedine vlaky

Všude se uvažuje podle koncepce What-If, takže pán asi neovládá anglický jazyk, nebo si opravdu myslí, že silnice jsou v perfektním stavu a současný nevyhovující stav ještě více zhoršit přidáním kamionů je něco moderního. Celá Evropa se snaží snížit počet kamionů na silnicích. A jak pán napsal, že nákladní doprava zanikne, tak už byl opravdu, ale opravdu mimo mísu.

Pan X

Doba se stále mění a nic na světě nevydrží věčně. Ani nákladní železniční doprava.

Jedine vlaky

Vy jste věštec?

ušatá

Právě ta musí logicky narůstat a omezovat se musí silniční doprava a to ve všech segmentech.

ušatá

Vy jste docela perfektní provokatér. O co vám opravdu jde? Nebo to máte jako povolání?

-TR-

„Za tím stojí Jančura a jeho kamarádšoft s Babišem!“

– zavilý odpůrce všeho nemodrého

Jiří Kocurek

Jistěže. Nebýt jančury, tak ta trať údržbu nepotřebuje ani dalších 20 let. Stačí zakázat kamiony i dodávky (oni vozí mléko načerno v kufrech na motorce, zastřelit!) a železnice bude fungovat i při traových rychlsotech do 40 km/h. A nebude se na ní muset nic dělat. To je hlavní.

noerf

-TR-: pokud to skutečně používá jen nákladní doprava a osobní vlaky v objednávce Ústeckého kraje provozované společností Regiojet, který bude provozovat za cca rok a půl na této trati dvousystémové jednotky nákladní doprava požaduje trakční napětí 25 kV AC, tak by mne zajímalo, zda-li je nějaký důvod pro budování napětí 3 kV DC (například umístění trafostanice) či je to jen o neochotě ke změně že strany SŽ.

Sinep Anigav

Na okraj tématu: (jestli) (až) jednou bude tady mezistav konverze DC–>AC takový, že pravobřežka už bude AC a levobřežka ještě DC, budou Těchlovice a Libochovany napájet svůj břeh 25kV 50Hz a nepřátelský břeh 3 kVDC. Bude to celosíťově ojedinělé, a bludné proudy se budou divit

Alibaba

Tak napětí 3kV se budovat nebude, ono tam už je. Spíš se upraví TV aby vyhovělo i 25kV. Teď nevím, jestli se při konverzi ještě vymění drát (je zbytečně tlustej), ale to je detail. TM jak tu píší je v Těcholvicích, tak by asi mělo vydržet, nebo možná se použije mobilní TM jak se tady na serveru psalo:
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-kupuje-pojizdnou-napajeci-stanici-za-25-milionu-46260/

Partneři

Škoda transportation