Místo asfaltu beton. Na Barrandovském mostě se změnila technologie, bude se pracovat i v noci

Oprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: PorrOprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: Porr

Speciální beton s výztuží nejen vyrovná mostovku, ale spojením se starým betonem most zpevní a ochrání nosnou konstrukci.

Letošní část velké opravy Barrandovského mostu, která se týká jižní části mostu a rampy na Strakonické, je za polovinou. Stavební firma Porr ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK) přitom musela změnit některé postupy. Problémem byla především nadměrná tloušťka vozovkového souvrství. Při hledání řešení se sáhlo po takzvaném superbetonu UHPC.

„Místo toho, abychom vyfrézovanou silnici jenom vylili 30 centimetry asfaltu, použijeme unikátní vysokohodnotný UHPC beton, který se v České republice ještě nikdy nepoužil během rekonstrukce mostu,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Podle něj vysoká vrstva asfaltu fungovala jen jako „vyrovnávací vata“ a mostu škodila, neboť skrze ní teklo do konstrukce. Původně se počítalo s odfrézováním 13 centimetrů vozovky, nakonec to bylo až zmíněných 30 centimetrů.

Speciální beton s výztuží nejen vyrovná mostovku, ale spojením se starým betonem most zpevní a ochrání nosnou konstrukci. Beton má vydržet až 200 let. Změna postupu spolu s dalšími odlišnostmi oproti projektu vyvolala tlak na termín dokončení etapy, který je určen na 2. září. Na mostě se proto bude pracovat i v noci. „Od příštího týdne nasadíme také třetí stavební směnu, aby nedošlo k žádným průtahům,“ doplnil Scheinherr.

Práce začaly 16. května. Od té doby stavbaři dokončili betonáž nových hlav pilířů, osazení nových ložisek, betonáž zdi a konzole chodníku nábřežní zdi, montáž podpěrné konstrukce a bednění mostovky s armováním a ukládání předpínacích kabelů. V následujících dnech proběhne betonáž nové nosné konstrukce, na hlavním mostě je potřeba dokončit vyrovnávku mostovky zmíněným vysokohodnotným betonem. Následně se na most začne vracet jeho vybavení, izolace, římsy, odvodnění, zábradlí a zádržný systém, vozovky, portály, dopravní značení a další části nosné konstrukce.

Práce na opravě Barrandovského mostu budou probíhat po etapách až do roku 2025, kdy se završí rekonstrukce severní části mostu.

Tagy Barrandovský most Porr TSK
30 komentářů