Ministerstvo potvrdilo územní rozhodnutí pro silnici mezi Olomoucí a Šternberkem

Silnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSDSilnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSD

Stavba sedm kilometrů dlouhé přeložky má začít v roce 2025.

Ministerstvo dopravy upravilo a potvrdilo územní rozhodnutí na dlouho připravovanou stavbu přeložky hlavního silničního tahu I/46 mezi Týnečkem u Olomouce a Šternberkem, proti kterému se loni v létě odvolala šumperská pobočka Českého svazu ochránců přírody.

Ministerstvo v rozhodnutí o umístění této důležité dopravní stavby provedlo některé změny, které se týkají podmínek pro přípravu stavby, kácení dřevin či výsadby zeleně. Vyplývá to z informací na úřední desce ministerstva dopravy. Přeložka silnice I/46 mezi Olomoucí a Šternberkem nahradí nynější dvouproudovou silnici a odkloní hustou dopravu z obytné zástavby.

Územní rozhodnutí ke stavbě přeložky frekventované silnice krajský úřad vydal loni 9. května a je nezbytné pro zahájení stavebního řízení. Podle předsedy šumperské pobočky ČSOP Slavomíra Bušiny nebyla do původního rozhodnutí zapracována ze závazných stanovisek například podmínka zakazující kácení dřevin v hnízdním období ptáků, chyběl tam také návrh opatření k přirozenému navádění živočichů do propustků.

Upravené rozhodnutí zohlednilo námitky

V původním územním rozhodnutí podle Bušiny nebyla ani podmínka pro stanovení druhu vysazovaných dřevin v úseku celé stavby nové silnice. Postrádalo také zmínku o odstranění betonového stupně v Trusovickém potoku pod silničním mostem a vytvoření například drsného skluzu. Ministerstvo dopravy tyto námitky v upraveném územním rozhodnutí zohlednilo.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje zahájení stavby více než sedm kilometrů dlouhé přeložky silnice I/46 mezi Týnečkem a Šternberkem v roce 2025, dokončena má být o dva roky později. „Stávající komunikace I/46 v úseku Olomouc – Šternberk je extrémně zatížená. Mísí se zde doprava místní s dopravou dálkovou. Hlavním cílem stavby je v řešeném úseku oddělit dálkovou a místní dopravu. Zvýšením kapacity silnice se zvýší bezpečnost,“ uvedlo ŘSD.

Stavba přeložky silnice I/46 je plánována už dlouho, stanovisko EIA bylo vydáno v roce 2010. Automobily nyní po staré silnici projíždějí částí obce Dolany v těsné blízkosti rodinných domů. Na frekventované komunikaci je mezi Olomoucí a Šternberkem velký počet křižovatek bez připojovacích a odbočovacích pruhů. Dlouhé rovné úseky svádí řidiče k rychlé jízdě a předjíždění. Dopravní nehody jsou na této frekventované silnici časté.

Přeložka silnice I/46, jejíž stavba má stát zhruba 2,7 miliardy korun, naváže na chystaný východní obchvat Olomouce. Projekt přeložky počítá s vybudováním dvou mimoúrovňových křižovatek u Týnečka a Bohuňovic, za kterými pak nová komunikace povede dál po trase nynější silnice I/46. Před Šternberkem se napojí na jeho plánovaný obchvat.

Mapa přeložky I/46 Týneček - Šternberk. Foto: ŘSD

Mapa přeložky I/46 Týneček – Šternberk. Foto: ŘSD

Tagy I/46 I/46 Týneček - Šternberk Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
12 komentářů