Lufthansa Cargo vybaví všechny 777F speciální povrchovou vrstvou, sníží spotřebu paliva o procento

Nákladní speciál Lufthansy s ovocem a zeleninou do Velké Británie. Foto: LufhansaNákladní speciál Lufthansy s ovocem a zeleninou do Velké Británie. Foto: Lufhansa

Při převedení na celou flotilu půjde o roční úspory více než 4 000 tun paliva a téměř 13 000 tun emisí CO₂.

Německá letecká společnost Lufthansa Cargo začne během letošního roku vybavovat všechny své nákladní Boeingy 777F inovativní povrchovou technologií AeroSHARK. Celkem ji získá jedenáct strojů. Úprava pochází z dílny Lufthansa Technik a BASF. Jejím účelem je snížení spotřeby paliva a s tím související udržitelnost. Dopravce to uvedl v tiskové zprávě.

AeroSHARK je povrchová vrstva, která napodobuje mikroskopickou strukturu žraločí kůže. Tvoří ji žebra o velikosti kolem 50 mikrometrů. Pokud je proudění na trupu a motorových gondolách Boeingu 777F takto optimalizováno, lze dosáhnout významných úspor paliva, a tím i snížení emisí.

Lufthansa Technik očekává, že u takto upraveného Boeingu 777F lze snížit spotřebu paliva o více než jedno procento. Při převedení na celou flotilu půjde o roční úspory více než 4 000 tun paliva a téměř 13 000 tun emisí CO₂, což odpovídá přibližně 53 jednotlivým nákladním letům z Frankfurtu do Šanghaje.

První letoun vybavený technologií AeroSHARK, konkrétně stroj s registrací D-ALFA, vzlétl 3. února z Frankfurtu na letu do Bengaluru, odkud dále pokračoval do Chengdu. Lufthansa říká, že investice do zavedení této technologie ji opět o něco přiblížila k cíli být stoprocentně CO₂ neutrální ve vzduchu do roku 2050 a na zemi již do konce roku 2030. Podobné kroky nejsou v letectví výjimkou, dopravci i výrobci dlouhodobě hledají cesty, jak dosáhnout co největší úspory paliva.

Tagy 777F AeroSHARK Boeing 777F Lufthansa Cargo Lufthansa Group
12 komentářů