Letectví Letiště

Letiště chystá nové parkovací domy a autobusové nádraží, stávající už nestačí

Vstup do odletové haly Terminálu 2. Foto: Letiště Praha

Areál Letiště Václava Havla čeká v příštích letech velká proměna. Letiště Praha se chce zaměřit především na prostor před terminálem 2. Chystá zde vybudování takzvané plazy a nových parkovacích domů. Ty by měly vyřešit nedostatek parkovacích míst na letišti.

Letiště Praha vypsalo zatím soutěž na zpracování architektonického návrhu na novou parkovací budovu A, parkovací budovu B a takzvanou plazu, tedy prostor před terminálem 2. Nový bude i Skywalk, což má být páteřní spojovací objekt mezi parkovišti a terminálem o délce 550 metrů. „Nové parkovací domy se stanou základem budoucí nabídky parkovacích služeb pro cestující po změně dopravního řešení v předprostoru Terminálu 2 a po jeho rozšíření a dostavbě. Dokončení realizace prvního z parkovacích objektů očekáváme v roce 2023,“ řekl Roman Pacvoň z tiskového oddělení Letiště Praha.

Plán budoucího využití prostoru Letiště Václava Havla v prostoru před Terminálem 2. Foto: zadávací dokumentace Letiště Praha
Plán budoucího využití prostoru Letiště Václava Havla v prostoru před Terminálem 2. Foto: zadávací dokumentace Letiště Praha

Budovy by měly stát v prostoru před rozšířeným Terminálem 2, zhruba v místech mezi stávajícím Terminálem 2 a budovou hotelu Marriott, respektive budovou Airport Business Center. „Autobusový terminál bude tvořit podnož objektu a bude sloužit jak pro autobusy MHD, tak pro charterové a dálkové autobusy,“ řekl Pacvoň.

Podle zadávací dokumentace nebude ale rozšíření úplně zásadní: jeden z nich, parkovací dům PA Smart, má jít naopak k zemi. „Je již za dobou konstrukční i morální životnosti. Objekt je určen k demolici, a to i z důvodu dostavby Terminálu 2 a s tím souvisejících úprav a dostavby dopravní estakády umístěné u terminálu,“ uvádí se v zadávací dokumentaci. První parkovací dům se má začít stavět v roce 2021.

V případě parkovacího domu B se počítá i s podzemním parkováním, celkem zde má vzniknout až 1550 míst. V případě parkovacího domu A má být maximem 1490 míst.

V požadavcích na autobusové nádraží se stále počítá s tím, že místo slibovaných vlaků budou jezdit na letiště nadále autobusy, stání má být ale přizpůsobené velkokapacitním vozům o délce až 25 metrů. Areál má být už ale připraven na to, že na letiště budou vlaky zajíždět.

Nárůst počtu cestujících způsobuje nedostatek parkovacích míst na Ruzyni, letos v červnu i v červenci už dokonce bylo některé dny plně vyprodáno. Ke zlepšení došlo letos v polovině července, kdy se parkovací plochy pro veřejnost rozšířily.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ono by to hlavně zasloužilo lepší hromadnou. Není to o chudí/bohatí, ale úplně obyčejném komfortu. Busy z meter jsou teď v létě katastrofa, i když zavedením Zličína se to mírně roztrousilo a zlepšilo (i když tam je zase Zličín zážitek, žejo). „Nejlepší cesta na letiště“ Airport Express znamená ztrojené přervané neklimatizované staré busy kodrcající se po magistrále… a v jen trošku netypickou hodinu nejedou vůbec.

    A v noci 910 motající se Libocí, Šárkou, Strahovem, mihnoucí se na nepraktických zastávkách v centru a mizející až do Modřan. Nejezdí ke vlakům na Smíchov, ani Hlavní. Nejezdí k busu na Anděla ani Florenc. Nejezdí do centra, na všechno je třeba přestupovat do dalšího busu.

  • Nepomohlo by třeba (u krátkodobého parkingu) zřízení cell phone parking lotu? Spousta lidí krouží kolem a opakovaně projíždí závoru, proto se zřejmě mimo jiné zavádělo časové omezení. Zkrátka parkoviště pro cca 100 aut někde na louce naproti Shellce by asi taky pomohlo..

  • Zjevně je parkování na Ruzyni příliš levné, takže efektivním řešením nedostatku parkovacích míst na Ruzyni, je zdražení parkovného;)

    • Nejlépe i toho krátkodobého… kdo nepřijede na Ruzyni svým autem (a nedá letišti vydělat na dlohodobém parkování), ale taxíkem, měl by zaplatit aspoň 200 Kč za vjezd. Ta současná stovka je málo.

    • a co jste nám chtěl tímto duchaplným příspěvkěm říci?

      • Jen Tak :
        Milan tim chtěl rict ze poplatky za vjezd do predpoli terminalu 1 i 2 je smesne levny…. a proto si to muze dovolot kazda socka – a diky tomu je nedostatek mista….
        Doravu na letiste zajistuje jak MHD v ramci PID – az do 4.pasma za Prahou, tak meziměsto (Zluti), taxi, smluvni preprava auty a mikrobusy i autobusy – jinými slovy není důvod aby chudi jezdili na letiste formou IAD.

        Zaroven nekolikadenni parkovani v parkovacích domech na letisti je taky levne – proto nejsou mista. A to i přes to ze kolem letiste vyrostlo v polich do vzdalenosti cca 2-3 km několik opravdu velkokapacitních velmi kvalitních parkovist – vcetne velkokapacitních garážových stani a stani strechach tehle objektu… odkud je individualni svoz primo před dveře terminálů…

        zaverem – všechno by vyresilo razantnejsi zvyseni ceny – byla by stejna nabídka ale snížila by se poptávka (odfiltrovali by se ti chudi (nizkoprijmovy) kteří by se presunuli do klasických autobusu MHD.

        • Doporucil bych Vam priletet na Ruzyni treba mezi 23.30 – 1.00, kdyz pristane 15 ruzne zpozdenych letadel, posledni busy 100 a 119 odjizdeji ve 23.36 a ve 23.40, na smluvni taxisluzbu se ceka 30-40 minut a nesmluvni taxisluzba sice prijede za ctvrt hodiny, ale te zase musite zaplatit poplatek 100 Kc, protoze tolik musi taxikar zaplatit na expresni parkoviste, pokud tam uz ten den byl… na nalozeni zavazadel a nasednuti staci 3 minuty, v prepoctu tedy hodina parkovani stoji 2000 Kc. To zase neni takova lace 🙂 Mozna je to cele tim, ze na letisti nekdo zaspal a pokud za poslednich 5 let (2013-2017) vzrostl pocet cestujicich z 11 mil. na 15,5 mil., tak se melo myslet i na mista k parkovani. Ruzyne jde ale opacnym smerem a proto zrusila parkovaci dum D, protoze se pry malo vyuzival… ale logiku bych na Ruzyni nehledal…

          • MartinS.
            Problém chudších lidi je chtějí vsechno (skoro)zadarmo- obecne vzato..
            Pokud jde o ten vas koment – na letišti je vzdycky dost taxíků primo nebo max 10 minut rádio taxi- čekají vude kolem letiste na zavolání dispečinku.
            Po 24 hodine jezdi i pro chudé noční MHD linka 910 s přímým.prestupem na konečně na tram linku 91 (=z 910 na 91) dále.do centra.. cena listku je naprosto smesnyh 32 CZK platnost lístků je 90 minut…. spojení je každých 30 minut (o víkendu 20 minut) NEJAK VAZNE NECHÁPU KDE JE PROBLÉM????

Newsletter

Partneři


Výběr editora