Dopravci Železnice

Koridor Praha – Plzeň stál přes dvě hodiny. Vlaky od srážky dělilo 34 metrů

Nedovolená jízda Západního expresu u Ejpovic. Foto: Radek Šafránek
Nedovolená jízda Západního expresu u Ejpovic. Foto: Radek Šafránek

Třicet čtyři metrů od sebe dělilo  dva vlaky na novém úseku koridoru z Prahy do Plzně. U Ejpovic projel strojvedoucí Západního expresu návěst Stůj. Kvůli vyšetřování mimořádné události byl provoz zastaven na více než dvě hodiny.

Událost potvrdil generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. K události došlo v 19:20, kdy Západní expres do Mnichova projel návěstí Stůj. „Vjel do trasy osobního vlaku Plzeň – Radnice, vlaky zastavily asi 50 metrů od sebe. Provoz na koridoru je zastaven,“ řekl Kučera. Drážní inspekce později upřesnila, že šlo přesně o 34 metrů. V expresu cestovalo kolem 300 lidí, v osobním vlaku 17.

České dráhy o přerušení provozu na své stránce informují jako o dopravní závadě.

Drážní úřad upozornil minulý týden, že případů projetí návěsti Stůj dlouhodobě přibývá. Loni takových případů bylo 142, o 16 více než o rok dříve.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Mikoláš
Host
Mikoláš

podle https://www.krimi-plzen.cz/a/k-obrovske-tragedii-zbyvalo-33-metru/ cituju „se v zastávce Ejpovice střídali v rychlíku EX 350 strojvedoucí“
Je to reálné? Já tomu nerozumím, jsem obyčejnej cestující, ale EX v Ejpovicích rozhodně nestaví.. Strojvedoucí se můžou střídat za jízdy?

Medvěd
Host
Medvěd

Jednomu končila směna a předal řízení (lokomotivu) druhému. Ten ale zazmatkoval a projel návěstidlo. Inu chvátáme a děláme chyby. Víte , že fíra jede i 1,5 hod. za mašinou na šichtu. Kolik mají hodin přesčasů? Tak se nedivte, že se střídali na trati (v Ejpovicích). Až bude Den železnice, tak si zkuste sednout do křesla strojvedoucího a sám uvidíte, co vše fíra musí mačkat a sledovat. Je léto , +35 ve stínu a Vy se tam potíte, chcete na WC, máte 20 minut zpoždění…………… a po takové práci určitě toužíte!

Jirka
Host
Jirka

Dobře. Ale jsem také normální cestující a vůbec tomu nerozumím:
Tj. ten střídající strojvůdce musel jet v kabině se strojvůdcem, kterého střídal už z Prahy, ne? Vždyť to nikde nestaví. Proto také nechápu, proč se nevystřídali až za cca 7 min. v Plzni. Ale tam vlastně tato lokomotiva končí, na Domažlice pokračuje dieselová, tak proč nějaké střídání?
Tak proto tomu střídání prostě nerozumím. Leda že by Ex někde cestou zastavil a nový strojvůdce nastoupil do lokomotivy, ale to se mi nezdá pravděpodobné.

Vbb
Host
Vbb

No zastavil právě v těch Ejpovicích. Co je na tom nepochopitelného?

Jirka
Host
Jirka

Tak to potom vše vysvětluje. Ale to nikde myslím nepsali, že Ex kvůli výměně strojvedoucích zastavil v Ejpovicích. To potom naštěstí kousek za Ejpovicemi neměl asi takovou rychlost (běžně se zde asi jezdí 120km/h), takže to stihl zabrzdit.

bob
Host
bob

Abych se aspon trochu zastal strojvedoucich,uvedu nejake poznatky ktere vedeni vlaku ponekud komplikuji.treba pocet displeju na stanovisti,treba vehikl 814-914-ctyri displeje(informacní system,diagnostika,vysilacka,rychlomer).takze proste nelze koukat jen na trat.dalsi problem je i nevhodne umistovani neprenosnich ci prenosnich navestidel na trati.treba pokud je par metru pred vjezdovim navestidlem umisten radiovnik tak proste se fira sere s vysilackou a projede klacek jen to fikne .pak je taky smutne ze bezpecnostni doporuceni D.Ú. neni pravne zavazne(spatna legislativa),to by v letecke doprave bylo neprijatelne.nadale je spatne ze D.I. nemuze provadet namatkove a neohlasene kontroly.proste mnoho faktoru a cinitelu vyusti v M.U.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

V drtivé většině diskutujících bych doporučil, aby si vyzkoušeli byť jen strávit se strojvedoucím třeba jen týden. Nástupy na směnu v cca 2:30 konec v cca 13:39 a druhý den to samé, nebo nástup ve 21:39 a přerušení od cca 0:45 do 3:45 a konec v 11:34. Po tomto týdnu bych chtěl 95% diskutujících osobně vidět…

ThLic. MUDr. Josef Pagren
Host
ThLic. MUDr. Josef Pagren

A nutí je to někdo dělat? Však věděli do čeho jdou…

E.M.
Host
E.M.

A kolik to dělá měsíčně hodin?

PeMIČ
Host
PeMIČ

Za 31dni to dělá 159h17m,ale reálně s přesčasy mnohém více.
Lepší je otázka,kolik toho doma reálně naspí od 22h do 6h?

Tronda
Host
Tronda

Záchvat na téma ohrožení životů dětí tentokrát nebude?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To jako že by vás někdo předběhl?

lOL
Host
lOL

Však jelo jen 320 kaštanů… To nic není… 😉 Teď tady hájí nějaký trouba, jaké mají strojvedoucí nástupy.

Riki
Host
Riki

Po bitvě je každý generál, prostě člověk je tvor chybující a ani technika není všemocná.
Reakce fíry byla sice zpožděná, důvodů může být mnoho, ale nic se nestalo bohudík a tak z toho nedělejme třetí světovou. HOWG

Kadlos
Host
Kadlos

Toho naděláte s barvičkovačem. Zkušenej fíra prostě udělal chybu. Nicméně zareagoval úplně stejně, jako by to zachránil i chybějící nebarvičkovač. Dodržel prokluz. 🙂

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Tak v titulku 34 metrů a v článku 50 metrů tak teda kolik to bylo ve skutečnosti?

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Tak si také odpovím 34 stačí jen číst dál 🙂

Do&Co
Host
Do&Co

42 metrů a 27 centimetrů.

bob
Host
bob

3m

Jiří Podolský
Host
Jiří Podolský

Provoz přerušen, neboť odborníci z Drážní inspekce usoudili, že zastaví pro jistotu provoz i v první traťové koleji. V pátek dobrý dárek cestujícícm.

josephfrompilsen
Host
josephfrompilsen

Pokud nelze vyloučit selhání zabezpečovače, tak je to jediné možné řešení, jak pak obhájíte, že pojedou proti sobě třeba vlaky i v druhé koleji?

Leiah
Host
Leiah

Pokud vím, tak lokálka v daném místě přejíždí obě traťové koleje.

ThLic. MUDr. Josef Pagren
Host
ThLic. MUDr. Josef Pagren

Proč u RegioJetu to jde (1 projeté), ale u ČD to nejde?

JarynJarin
Host
JarynJarin

To jsou zase žvásty, že ani nevím proč reaguju.

Naivní režijkáři
Host
Naivní režijkáři

Když to řídí dědci, jěště k tomu s brýlemi, tak se pak není čemu divit, souhlásím s Váma.

MichalT
Host
MichalT

Není to třeba tím, že se eventuální projeta návěstidla počítají agentuře, která pro ně jezdí?

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Nikoliv. Agentura je mimo, rozhodujícím je dopravce. alarmujícím je hlavně nárůst průjezdů vjezdových návěstidel. U cestových a odjezdových je docela slušný pokles.

Zdenda
Host
Zdenda

Je to fakt že cd jde do prdele. Přijímají lidi jen na kusy a odbornost nikde. A několikrát se mě stalo že stojím před tunelem na stůj a nic se neděje,až když se ozvu vysílačkou výpravčí se v Rokycanach probudí a postaví. Bez udání důvodu.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

to není záležitost ČD, ale společnosti jako celku, vemte si kamioňáky jak to vypadá, dnešní mládež neváhá říct učiteli ve škole: „to je přeci moje věc jestli ty povinnosti chci dodržovat“…..

Do&Co
Host
Do&Co

To není problém pouze ČR.

Josef22
Host
Josef22

„Je to fakt že cd jde do prdele. A několikrát se mě stalo že stojím před tunelem na stůj a nic se neděje,až když se ozvu vysílačkou výpravčí se v Rokycanach probudí a postaví. Bez udání důvodu.“

Jenom ze zajímavosti… Odkdy ČD řídí provoz z nějaké „centrály“?

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Hlavní důvod, proč chceme zavést historicky první zabezpečení, ačkoliv je to brutálně drahý, složitý, administrativně šílený a snižuje to ke všemu propustnost. ETCS.

VRT
Host
VRT

Zde s vámi 100% souhlasím. No more Krouna!

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Dojímáte mne tím, že věříte, že ETCS je stoprocentně bezchybné. To byla ESA do Moravan taky 😀

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

ETCS není bezchybné, ale je schopné projetí vjezdových návěstidel vyřešit na 100%, cestová a odjezdová záleží na konfiguraci stanice. Dnes slyšíme, jak počty projetých návěstidel „dramaticky“ rostou, do pár let doufám budeme číst články, jak počty projetí „dramaticky“ klesají a Drážní inspekce musí snižovat stavy svých inspektorů :- )

ythomas_ct
Host
ythomas_ct

Petře, nedávno jsem kdesi četl zprávičku, že v Dánsku se (pravda, bylo to v rámci zkušebního provozu) proti sobě vydaly dva vlaky pod plným dohledem ETCS a že se nesrazily jen a pouze díky duchapřítomnosti obou fírů. Takže ano, ETCS má obrovský potenciál zvýšit bezpečnost, ale očekávání bych raději nepřeháněl…

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Nezapomeň, že ETCS L2 je plně napojeno na zabezpečovačku. Pokud chybu udělá zabezpečovačka, ETCS jako vozidlový systém není schopno nehodě zabránit. Totéž, když strojvedoucí nejede v plném dohledu…

David Votroubek
Host
David Votroubek

Petře, je smutné, že o ETCS píšeš zrovna ty a zrovna takhle. Víš stejně dobře jako já, že ta neustále omílaná mantra o tom, že ETCS zajistí, že se nebudou projíždět stůj a bude to kontrolovat traťovou rychlost atd., je v našich podmínkách naprostý nesmysl. Chápu, že k k ETCS jako k záchraně vzhlíží železniční laici z řad politiků aj., ale takový profík jako ty?

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Davide, vždyť to Petr píše – vjezd stopro, ostatní je trochu problém a to nikoli na krátkou dobu kvůli infra, a máš pravdu, že zavádění ETCS zavání gigantickým průšvihem, ale přesto je potřeba už někde konečně začít. Dnešní omalovánky nejsou zabezpečení. Řekl bych, že v republice skutečně rozumí ETCS tak 10 lidí, já teda rozhodně ne, a jeden z nich je fakt P. Š. 😊

Rony
Host
Rony

Dobrý den p. Sladku, chtěl bybych se Vás zeptat jak se Zesnad staví k zavedení ETCS? Dle informací se dá očekávat výrazné snížení propustnosti …dokonce jsem četl, že zavedení ETCS na trati 501= zastavení nákladní dopravy v denní době. Pokud je to pravda budete to nějak řešit? Děkuji za odpověď.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Dobrý večer, pošlete mi , prosím, e-mail 🙂

ythomas_ct
Host
ythomas_ct

To máš sice pravdu, že ETCS L2 je napojeno na zabezpečovačku, ale i tak to znamená, že si to ETCS v daném případě klidně „namalovalo“ něco jako „dvě MA přes sebe“, aniž by mu to bylo divné (což by ovšem vzhledem k tomu, že to všechno jde přes RBC, být mělo). A i kdyby ne (nejsem zabezpečovák, tak to zas tak podrobně nezvládám), tak se hodně blbě široké veřejnosti vysvětluje, že je něco takového možné i pod dohledem „všespásného“ (a ne zrovna levného) ETCS…

Dušan
Host
Dušan

S těmi vjezdy nemáš úplně pravdu chlapče – jednak tam mohou být uvolňovací rychlosti, např. pokud do 75 metrů od vjezdu je konec zastávky a pak na instalacích SŽDC nefungujeme stejně jako třeba v Německu v degradovaných režimech jako je třeba mód SR (= odpovědnost strojvedoucího) – v Německu je v balízách u všech návěstidel nahrán paket STOP IN MODE SR ! Čili v modu SR se vlak může pohybovat pouze mezi dvojicí návěstidel, jinak je bez milosti zastaven, kdežto v ČR má v SR neomezenou autorizaci a může si jet na nekonečné vzdálenosti a třeba projet tisíc návěstidel –… Číst vice »

Vbb
Host
Vbb

Až na to, že ESA v Moravanech neselhala.

Vbb
Host
Vbb

Myslíte, že ETCS se bude montovat i do Wapek? Nebo jak by ETCS zabránilo Krouně?

Djdbdidnsi
Host
Djdbdidnsi

Ale ETCS nekontroluje jazdu vlakov proti sebe. Kontroluje rýchlosť a navestné znaky v tom zmysle, či môže, alebo nemôže ďalej.

Do&Co
Host
Do&Co

Výpravčí hovado, strojvedoucí Západního expresu v očekávání změny návěstního znaku, brzdíc na poslední chvíli..

Pavel
Host
Pavel

V Ejpovicích vypračí ?

Do&Co
Host
Do&Co

Fyzicky určitě ne, ale někdo ty veksle ovládat musí a mohl toho fíru Západního expresu uvědomit, že nemá smysl kvůli té podbíječce kvaltovat,

Do&Co
Host
Do&Co

a na mínusy se.u.

Vbb
Host
Vbb

Tož klidně se*, je to tvoje právo.
Ale se*eš sám sobě na hlavu, protože strojvedoucí nikam nebrzdil, protože v Ejpovicích stál kvůli střídání. Proti té červené se rozjížděl.
A byl to strojvedoucí-chlap, nikoliv ženská, jak píšeš …
(Nedochází ti to, že? No tak příště nepoužívej přechodníky, neuměje to :-))

Do&Co
Host
Do&Co

Kdyby se každý řídil tvýma radama, tak je na diskusi prázdno a autoři článku by neměli o čem psát, troubo.

Vbb
Host
Vbb

Kdyby se každý řídil mými radami, tak v diskusi diskutují ti, co k tomu mají co říci. No a ty nemáš, s výjimkou výchozího příáspěvku vlákna, už co říct. Jenom blbě plácáš.
A jak souvisí autoři článku s tím, že ty tu píšeš blbosti?

JarynJarin
Host
JarynJarin

No nevim zda se vymlouvat na vypravciho… dokud nemam postaveno tak rozhodne nespoleham ze to postavi

Do&Co
Host
Do&Co

A přece se tak děje. I u takové drážní elity jako SC Pendolino v Grygově 11.08.2017. Například..

Zapa
Host
Zapa

Nezlobte se na mě, ale i ta elita by snad měla jezdit podle toho co má na návěstidlech, ne podle domněnek.

Djdbdidnsi
Host
Djdbdidnsi

Prosím, ospravedlňte výpravcu, že nepostavil zelenú uličku pre západní expres až po Atlantik 🙈

Franz
Host
Franz

Rád bych věděl, proč je výpravčí hovado, když strojvedoucí projede návěst stůj. Můžete mi to vysvětlit ?

VRT
Host
VRT

Na druhou stranu, kousek vedle na dálnici měla jízda v protisměru o dost tragičtější následky. Takže buďme rádi za to, jak je ta železnice vlastně poměrně bezpečná. Ale teda v tom žlutým krámu sedět, dobře by mi nebylo. Krouna děsí i po letech.

Pitrys
Host
Pitrys

Už ať je aspoň na koridorech ETCS

Michal
Host
Michal

No určitě někdo bude dávat ECTS do Regionovy…

petr.r
Host
petr.r

čd tam nemá posílat na koridor reginu, chápete co vůbec pitrys psal? On o žádné regíně nepsal.

Jouda
Host
Jouda

No já taky doufám že ne, ale v plánech to je dávat úplně všude, i na ty regionovy. Představa je taková, že i vozidlo které jede po lokálce 60 km a končí zaústěním do hlavní tratě, byť i posledními pěti sty metry to mít bude!!!!

Y.K.
Host
Y.K.

Tak ona je to jakýsi druh chyby v matrixku, když se nám ve strojově hlídaném prostoru pohybuje kostitřas jedoucí na oči fíry. Silně to snižuje efektivitu zabezpečení.

Pako
Host
Pako

Stačí začít brzdit jen o pár vteřin dele, nebo nedostatečně a je to. Je to blbý, ale občas se to stává a vždycky stávalo, jen to nebylo za pět minut na netu. I když to je opět zase nejspíš lidský faktor, tak věřte že zároveň i ten lidský faktor to eliminoval, neznám místní poměry, ale to projetí mohlo být třeba jen o padesát metrů, určitě to nebylo tak, že by si ten vlak dál uháněl proti stůj, prostě nedobrzdil. Nadruhou stranu je tady alespoň vidět že nelze snižovat nároky na nové strojvedoucí (znalosti, psychotesty adt. ) aby mohl jezdit kde… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

Je to tak, dřív se projelo čůro a spravila to flaška rumu 😀 nebyl internet, všude mechaniky…..

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

Snižovat nároky? Byl to mladej blbej anebo starej okřídlenej? Ono poukazovat na mladý kluky který teprv začínaj to dostávat do rukou neni asi nejlepší způsob, poněvadš znám pár případů kdy podle jejich řečí nejlepších strojvedoucích udělali takový blbosti, co by třeba mladej neudělal. Ale zase neříkám že každej. To je potom paráda jít na mašinu po takovym ostříleným fírovi a uklízet 10 minut stanoviště a dolejvat x litrů oleje, protože vlastně on byl na vojně a mladý ví výkaly.

Pako
Host
Pako

Sem psal nové, ne mladé… Spousta z nich nejela pořádně vlakem ani jako cestující, přijdou a povídají ,,mě sem poslali z úřadů práce, tak sem tady,,

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jasně, znalosti a psychotesty neprojedou „Stůj“ 😀

Pako
Host
Pako

Tak chybička se muže vloudit kdykoli, ale u dementa je to riziko násobně vyšší ☺

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Pořád všechno zatím řídí jen lidé. A tu techniku taky vymýšlí jen lidé.

Pako
Host
Pako

A buďme vděční, že je tomu tak…

Vbb
Host
Vbb

„prostě nedobrzdil.“
Drobná potíž je v tom, že k tomu stůj nebrzdil, ale že se proti němu rozjížděl po zastavení v Ejpovicích.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Si myslel, že je na autobloku nebo co? :/

Jirka
Host
Jirka

Pokud je to chyba strojvedouciho CD, tak ho to samozrejme nijak neomlouva. Nicmene osobne bych si klidne vsadil na to, ze udelat tohle strojvedouci Regiojetu, clanek o tom tady od pana Sury nebude… 🙂

svojsin
Host
svojsin

Spíš by chtěli někteří šotouši hnát takového strojvedoucího na šibenici….

VRT
Host
VRT

Šibenice je málo!

AAA
Host
AAA

Čtvrtit šukafonama!

XXXD
Host
XXXD

No jen aby se nerozčtvrtili šukafony s ohledem na stav v jakém většina z nich je.

Michal
Host
Michal

Prohrál jste, Dougu Badmane… https://bit.ly/2GH27X9

Martin
Host
Martin

Na nasi zeleznici mame LVZ,coz je vlastne jen opakovac barvicek.Pokud se jede proti stuj musi se macat tlacitko bdelosti,ale rychlost ci brzdna krivka se u stale vetsiny zabezpecovacu neresi.Takze kombinace tohoto,mobilu,pribyvajicich povinnosti a ubyvajiciho odpocinku vznika koktejl techto mimoradnych udalosti 😐

Jiří 2
Host
Jiří 2

Vy jste v ten okamžik na lokomotivě byl (nebo jste tam měl alespoň kameru), že víte, že strojvedoucí používal mobil? Nechcete raději počkat na ukončení vyšetřování nezávislého orgánu?

Martin
Host
Martin

Nebyl a nehodnotim tuto MU,ale vseobecnou problematiku.Omlovam se,ze jsem to neuvedl.Vidite-li problem projetych navestidel jinak,diskutujme.Kazdopadne,tento problem nemame jen my.Na druhou stranu se jezdi rychleji cimz rostou pripadne nasledky pri stretech a je nutne toto resit.Nikoli upravou predpisu,ale skutecnym zabezpecovacem…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.
X 1
Host
X 1

Dal bych sem odkaz na PZB a LZB, ale asi to bude zbytečny.

Blue
Host
Blue

že by invaze nových strojvůdců v praxi?
dělám si prdel, ale připadá mi to tak 👎

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Za to urcite muze Kalousek a rezijka, jak je zde zvykem… 😀

VRT
Host
VRT

Tohle není dobrý týden!

Marek Janík
Host
Marek Janík

Dnes opravdu není na kolejích dobrý den, tohle mohlo skončit hodně velkým průse*em o_O

Partneři