Kdo postaví první část metra D? Do tendru za téměř 11 miliard dorazily tři nabídky

Upravený návrh stanice Pankrác. Pramen: IPR PrahaUpravený návrh stanice Pankrác. Pramen: IPR Praha

Dopravní podnik hl. m. Prahy bude vybírat z celkem tří nabídek firmu, respektive sdružení firem, které postaví první úsek metra

Dopravní podnik hl. m. Prahy bude vybírat z celkem tří nabídek firmu, respektive sdružení firem, které postaví první úsek metra D mezi Pankrácem a Olbrachtovou. V soutěži jsou podle očekávání největší tuzemské stavební firmy. S odhadovanou cenou 10,829 miliardy korun jde o největší veřejnou zakázku na českém stavebním trhu za posledních deset let.

Uzávěrka pro podání nabídek skončila včera dopoledne. „DPP obdržel celkem 3 nabídky. V následujících dnech proběhne první jednání hodnotící komise, která podané nabídky vyhodnotí a posoudí splnění požadované kvalifikace, technických specifikací a dalších podmínek stanovených v zadávací dokumentaci,“ řekl ředitel odboru komunikace Daniel Šabík. Jména uchazečů ani hodnotu jejich nabídek nechce DPP zveřejnit. „Po oznámení vítěze tendru bude následovat zákonná lhůta pro případné námitky účastníků veřejné zakázky. S ohledem na nezbytnost dodržení zákonem stanoveného postupu předpokládáme zveřejnění vítěze tendru ideálně na začátku letošních letních prázdnin,“ dodal Šabík. DPP bude nabídky hodnotit podle jejich ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality.

Redakci deníku Zdopravy.cz přímo potvrdily účast dvě firmy: Hochtief a Strabag. Další jistou účastnicí je podle zdrojů Zdopravy.cz společnost Subterra. Skanska na přímý dotaz svoji účast nevyvrátila ani nepotvrdila. Vzhledem k velikosti zakázky je jisté, že firmy půjdou do soutěže často ve sdruženích. Subterra patří do skupiny Metrostav, ten se nepřihlásil. Důvodem může být jeho nepravomocné odsouzení v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha, podle kterého nesmí tři roky podávat nabídky ve veřejných zakázkách.

Metro D, vedení linky. Pramen: DPP

Metro D, vedení linky.
Pramen: DPP

Vítěz soutěže bude mít 7,5 roku na dokončení stavby. Jde o úsek, kde trasa D vede nejhlouběji a v geologicky nejsložitějších podmínkách pod trasou metra C. V některých místech povede tunel jen čtyři metry od stávajícího tubusu metra C.

Stavba má navázat na probíhající geologický průzkum, který začal loni v létě a Praha ho považuje za zahájení stavby metra D. Vítěz má vyrazit a postavit přestupní stanici Pankrác D a její napojení na stávající metro C, dále stanici Olbrachtova a traťové tunely mezi nimi včetně osazení veškeré elektroinstalace, kolejí, výtahů, eskalátorů a dopravní infrastruktury.

DPP už loni provedl takzvané předběžné tržní konzultace, v kterých ověřoval nastavení zadávací podmínky tak, aby byla zejména umožněna účast na zadávacím řízení co nejširšímu okruhu dodavatelů, kteří by byli objektivně schopni veřejnou zakázku zrealizovat. Předběžné tržní konzultace se aktivně zúčastnilo osm společností.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Metro D
86 komentářů