Karlín a Vítkov propojí nová lávka přes železniční trať

Vizualizace nové lávky na Vítkov. Foto: Praha.euVizualizace nové lávky na Vítkov. Foto: Praha.eu

Radní schválili studii proveditelnosti, stavět se má začít za pět let.

Cesta mezi Karlínem a parkem na Vítkově má být jednodušší než dosud. Praha představila novou podobu lávky, která překlene železniční trať z Pernerovy ulice přes nový bytový dům a umožní přístup do parku a dále na Žižkov.

Nová lávka navazuje v prodloužené ose Peckovou ulicí na lávku Holešovice – Karlín přes Vltavu, který se aktuálně staví. Z karlínské strany bude na lávku přístup výtahem ve věži u bytového domu soukromého investora, lávka překlene železniční trať a napojí se na pěší trasy směřující na vrch Vítkova. Pěší trasy v parku upraví městská část Praha 3.

„V ulici Pernerova vyrostou dva bytové domy. Mezi nimi bude stát věž s výtahem, ze kterého povede zastřešená lávka na Vítkov. Bude dlouhá 56 metrů a široká necelé tři metry. Svojí podobou bude odkazovat na železnici, nad kterou se bude tyčit, a polohou naváže na Štvanickou lávku, kterou momentálně stavíme,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. Podle něj se tak výrazně zlepší propustnost města v oblasti, kterou rozděluje železnice. „Díky novým investicím se bude možné nově dostat bezbariérově na vrch Vítkova a také k Vojenskému historickému ústavu,“ dodal Scheinherr. V minulosti padaly návrhy vybudovat v této lokalitě i novou zastávku.

Osvětlení LED páskami

Můstek je navržen jako zastřešená ocelovo-betonová transparentní konstrukce složená ze subtilních prvků. Jedná se o tzv. Vierendelův nosník doplněný o tažené diagonály. Dva podélné nosníky jsou spojeny ocelovými příčníky do prostorově tuhé krabicové konstrukce, do které jsou vloženy takzvané UHPFRC (ultra-high performance fibre reinforced concrete) panely mostovky a střechy.

Na vítkovské straně se bude lávka opírat o mikropiloty. Zábradlí je tvořeno tenkou ocelovou sítí na celou výšku lávky. Osvětlení lávky je zajištěno pomocí podélných LED pásků vložených do konstrukce osvětlující pochozí plochu. Hlavní pole nosníků bude mít délku 56 metrů, šířka nosné konstrukce je 2,8 metru, průchozí šířka je 2,5 metru a celková výška konstrukce dosahuje 3,25 metru.

Plány na lávku jsou zatím ve stádiu včera schválené studie proveditelnosti. Technická správa komunikací hl. m. Prahy nyní začne zpracovávat stavební projekt. Stavět by se mohlo začít do pěti let.

U lávky vyrostou dva nové domy soukromého investora Richarda Sobotky. Ty jsou navrženy tak, aby jejich výška odpovídala nejvyšším domům v uličním bloku, tedy 29 metrů, a jsou nižší než většina ostatních novostaveb v Karlíně. Stavba bude mít celkem devět nadzemních podlaží se 77 byty, sedmi nebytovými jednotkami a 75 parkovacími stáními.

Tagy lávka Karlín - Vítkov praha Praha 3 Praha 8 Technická správa komunikací hl. m. Prahy TSK
30 komentářů