Jihomoravští zastupitelé jednoznačně podpořili stěhování nádraží k řece

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Přetahovaná o novou polohu nádraží v Brně se dnes opět o něco více vychýlila ve prospěch velkého stěhování k řece

Přetahovaná o novou polohu nádraží v Brně se dnes opět o něco více vychýlila ve prospěch velkého stěhování k řece Svratce do oblasti dnešního dolního nádraží. Takzvanou variantu Řeka dnes na doporučení rady kraje podpořilo i zastupitelstvo. Pro přesun hlasovalo 53 zastupitelů, proti byla pouze Jana Drápalová (Zelení, Piráti). Neprošel ani návrh Jiřího Hlavenky (Zelení, Piráti), který prosazoval, aby si kraj před konečným rozhodnutím nechal udělat průzkum veřejného mínění.

Kromě zastupitelů za Zelené a Piráty podpořily stěhování všechny strany. Například Michal Hašek (ČSSD) argumentoval lepší připraveností varianty Řeka, která je od roku 1994 zanesena v územním plánu. Podobně se vyjádřil i Jiří Crha za ODS. Nádraží u řeky by se podle něj mohlo začít stavět kolem roku 2020, zatímco takzvaná varianta Petrov (tedy zachování nádraží v centru) by mohla začít s až osmiletým zpožděním. Podle zastupitelů by se kvůli ní musel vypracovat nový územní plán. To byl hlavní argument i dalších mluvčích, například Pera Kunce z TOP09. Naopak Drápalová argumentovala nedostatečným napojením nové lokality na MHD, což podle ní nebude možné zásadně vylepšit ani do doby ukončení stavby nádraží.

Doporučení Jihomoravského kraj je důležitým dílkem ve skládačce, kterou nakonec dokončí vláda. Své doporučení koncem února vydá i město Brno. Následně bude mít slovo ministerstvo dopravy, které všechna doporučení dopraví na vládu, která rozhodne.

Tagy brno nádraží stěhování ŽUB
54 komentářů