Jednotky pro tatranské električky prochází modernizací, první je hotová

Jednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSK

Jednotky z roku 2000 mají nově například klimatizaci.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) představila první jednotku řady 425.95 pro provoz v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) po modernizaci. Během letošního roku projde úpravami všech patnáct jednotek. Během dvou let dochází ke kompletní proměně vozidel na tatranských železnicích.

ZSSK na Facebooku ukázala jednotku s názvem Barónka, která je první po modernizaci. „V jednotkách instalujeme klimatizaci, nová sedadla, řídicí systém i nový informační systém s LCD displeji,“ popsala ZSSK na svém profilu hlavní úpravy.

Jednotky této řady jezdí v Tatrách od roku 2000. Jezdí na tratích Poprad-Tatry – Starý Smokovec – Štrbské Pleso a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. Modernizace bude stát celkem 31,5 milionu eur. Projekt bude financovaný ze zdrojů EU.

Tříčlankové jednotky vyrobilo sdružení firem ŽOS Vrútky, Stadler a Adtranz. Jsou postavené na základě konstrukce jednotek Stadler GTW.

Jednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKElektrická jednotka 425.95. Foto: Diaserie / Wikimedia CommonsVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSK
Tagy 425.95 Tatranské elektrické železnice TEŽ Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
54 komentářů