Jako v obýváku. Němci představili nový interiér rychlovlaků ICE

Nový interiérový design ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche BahnNový interiérový design ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche Bahn

Nový vzhled se týká jednotek ICE 3neo, které mohou jet rychlostí až 320 km/h.

Vedení Deutsche Bahn ve středu představilo nový design interiéru vlaků ICE. Cestující by se s ním měli začít setkávat od konce roku 2023 a podle dopravce se budou cítit jako ve vlastním obývacím pokoji. Místa k sezení jsou navržena jako „výsostně osobní prostor“.

Nový vzhled se týká jednotek ICE 3neo, které mohou jet rychlostí až 320 km/h. Deutsche Bahn jich má u Siemensu objednaných 73. První z nich by se měla dostat do provozu letos před koncem roku, ve středu představený interiér ale bude instalován až od 17. dodané jednotky.

Nový interiérový design ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche BahnNový interiérový design ICE, 1. třída. Pramen: Deutsche BahnNový interiérový design ICE, 1. třída. Pramen: Deutsche BahnPrezentace nového interiérového designu vlaků ICE. Pramen: Deutsche BahnŠéf DB Richard Lutz představuje nový design ICE, 1. třída. Pramen: Deutsche BahnPředstavení nového interiéru vlaků ICE. Pramen: Deutsche BahnNový design ve vlacích ICE, jídelní vůz. Pramen: Deutsche BahnNový design ve vlacích ICE, jídelní vůz. Pramen: Deutsche BahnNový design ve vlacích ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche BahnNový design ve vlacích ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche BahnSetkání vlaků ICE v Mnichově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

„Cestujte, pracujte a relaxujte v pohodlí při rychlosti 300 km/h jako ve svém vlastním obývacím pokoji. Nový design je přizpůsoben potřebám našich cestujících a jsme si jisti, že k cestování po železnici zláká další. Prospěch z toho bude mít i klima,“ uvedl šéf DB Richard Lutz.

Potahy sedadel tvoří z 85 procent vlna, v 1. třídě jsou šedé, ve 2. třídě do modrých tónů a v jídelním voze červené. Sedadla jsou doplněna například držáky na tablet nebo háčky na kabáty. „Při vývoji jsme kladli důraz na soukromí a zcela nový materiálový a barevný koncept,“ řekl šéf dálkové dopravy DB Michael Peterson.

Důležitým kritériem byla i odolnost proti mechanickému opotřebení a působení světla. Na jednom sedadle ve vlaku ICE se podle údajů DB každý den vystřídají v průměru čtyři lidé, což je až 1 500 za rok.

Tagy Deutsche Bahn ICE 3neo
60 komentářů