Jako v 80. letech. Na Brněnské přehradě končí rekordní sezona

Lodní doprava na Brněnské přehradě. Pramen: DPMBLodní doprava na Brněnské přehradě. Pramen: DPMB

Mezi nejoblíbenější zastávky patří tradičně hrad Veveří a Kozí horka.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes uzavírá 76. plavební sezonu na Brněnské přehradě. A může být spokojen, neboť posunul loňský pasažérský rekord. Služeb lodí DPMB využilo 290 tisíc lidí, což je meziročně o čtyři tisíce více.

Jde o nejlepší porevoluční výsledek lodní dopravy na „prýglu“, podobná čísla vykazovala pouze v 80. letech, kdy počty cestujících přesahovaly i 300 tisíc lidí za sezonu. Předloni to bylo 243 tisíc cestujících a v roce 2019 245 tisíc lidí.

Nejvytíženějším měsícem byl letos červenec, kdy se na lodích DPMB svezlo přes 80 tisíc cestujících. Mezi nejoblíbenější zastávky patří tradičně hrad Veveří a Kozí horka. Naopak nejméně lidí nastupuje a vystupuje v přístavišti Skály a Mečkov. Zájem byl letos i o mimořádné plavby na objednávku. Těch se uskutečnilo 177, loni to bylo 146.

„V příštím týdnu svezeme do přístaviště můstky a plovoucí zařízení. Následně na souš vytáhneme i jednotlivé lodě, které v zimním období čeká každoroční údržba. Ta se skládá například z demontáže baterií, obnovy venkovních nátěrů a palubního vybavení,“ uvedl vedoucí lodní dopravy DPMB Martin Ecler.

Dopravní podnik zajišťuje v plavební sezóně, která trvá od dubna do konce října, linkovou dopravu z Brna–Bystrce do Veverské Bítýšky. Dráha je dlouhá necelých 10 kilometrů, lodě ji ujedou za 70 minut. Pro flotilu sedmi lodí DPMB je charakteristický elektrický bateriový pohon. Sedm sad baterií se skládá z 1 116 bateriových článků, kdy jeden článek váží okolo 65 kg. Vydrží 7 až 8 let.

Tagy Brněnská přehrada DPMB
5 komentářů