Indonésie nařídila kvůli nehodě kontrolu všech Boeingů 737 MAX 8

Boeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: Boeing

Dva provozovatelé letadel Boeing 737 MAX 8 v Indonésii musí důkladně zkontrolovat stav těchto letadel. Inspekci nařídil indonéský ministr dopravy

Dva provozovatelé letadel Boeing 737 MAX 8 v Indonésii musí důkladně zkontrolovat stav těchto letadel. Inspekci nařídil indonéský ministr dopravy Budi Karya Sumad po tragické nehodě, kdy se tři měsíce staré letadlo společnosti Lion Air zřítilo krátce po startu do Jávského moře a nehodu nepřežil nikdo ze 188 lidí na palubě.

Příkaz se týká jedenácti letadel ve flotile Lion Air a jednoho stroje patřící společnosti Garuda Indonesia.

Záchranářům se zatím nepodařilo najít černou skříňku, která by pomohla objasnit příčiny nehody. Zatím se ale objevuje čím dál více informací o stavu letadla před nehodou. Den před tragédií letadlo absolvovalo cestu v nižší letové hladině než obvykle. Při samotném tragickém letu podle průběhu na Flightradar24.com navíc stroj nenabíral po startu nepřetržitě výšku, ale několikrát klesal a přitom zvyšoval rychlost.

Data o rychlosti a výšce ukazují velmi nezvyklé chování letadla, běžně rychlost po startu roste s přibývající letovou hladinou. Foto: Flightradar24.com
Data o rychlosti a výšce ukazují velmi nezvyklé chování letadla, běžně rychlost po startu roste s přibývající letovou hladinou. Foto: Flightradar24.com

New York Times citují indonéského leteckého odborníka Gerryho Soejatmana, podle kterého takový netradiční průběh letu může znamenat problém s Pitotovou trubicí. Stejné problémy způsobily v roce 2009 pád letadla Airbus A330 společnosti Air France na letu z Rio de Janeira do Paříže.

Pitotovy trubice jsou zařízení umístěná obvykle na trupu nebo na křídlech, která snímají tlak vzduchu. Pro piloty jde o klíčový – i když miniaturní – díl: podle údajů z těchto trubic se vypočítává rychlost letadla.

Tagy 737 MAX 8 boeing 737 MAX 8 Lion Air nehoda Lion Air
5 komentářů