Autobusy Doprava ve městě

Hybridní autobus Volvo v bruselských barvách se po Praze testuje i v Budějovicích

Hybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCB
Hybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCB

Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) zařadil do běžného provozu velkokapacitní hybridní autobus Volvo 7900LAH. Autobus kombinuje pohon naftového motoru a baterie, do Budějovic ho zapůjčil výrobce na měsíc říjen. Totožný vůz testoval od února do května i pražský dopravní podnik (DPP).

„Účelem měsíční výpůjčky je ověření jízdních vlastností vozu v podmínkách českobudějovické MHD,“ uvedl ředitel a místopředseda představenstva DPMCB Slavoj Dolejš. „Velmi důležité je sledovat vývoj moderních technologií, které mohou snižovat náklady a zároveň jsou šetrné k životnímu prostředí,” dodal.

Vyjma možné úspory paliva lze mezi hlavní výhody hybridních autobusů zařadit komfortnější přepravu cestujících danou snížením hluku a plynulejší jízdou. Osmnáctimetrový autobus Volvo 7900 LAH využívá baterii především pro rozjezdy, při dosažení rychlosti 30 km/h přepíná na naftový motor. Baterie se dobíjí při brzdění. Bus testovaný v Praze a Budějovicích nese barvy bruselského dopravního podniku STIB.

Hybridní autobus Volvo v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Hybridní autobus Volvo v Praze.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Výhodou hybridů je, že nepotřebují žádnou dobíjecí infrastrukturu a nemají omezený denní dojezd. Jsou považovány za přechodné řešení na cestě k plné elektromobilitě. Paradoxem ovšem je, že na jejich pořízení nejsou žádné dotace. Na rozdíl třeba od vozů na CNG. Jejich pořizovací cena je přitom zhruba o 80 procent vyšší než u běžných dieselů.

DPP sliboval, že pokud se vůz osvědčí, vypíše na pořízení tohoto druhu autobusů tendr. Rozhodnutí ale zatím nezveřejnil. Ani českobudějovičtí neuvádějí své plány s tímto pohonem po skončení testů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

Je to jetej bus a kloubový, ten by se skvěle hodit do muzejní spíbrky libereckého dopravního podniku.

Jan Sůra
Admin

Ještě je příliš nový, vydržte tak 15 let.

PetrB
Host
PetrB

„Paradoxem ovšem je, že na jejich pořízení nejsou žádné dotace.“
Dnešní vyjádření Dopravního podniku města České Budějovice:
„Hybridní autobus testujeme z jeho provozních vlastností. Dotaci na takový autobus čerpat lze.“

PetrB
Host
PetrB

„Ani českobudějovičtí neuvádějí své plány s tímto pohonem po skončení testů.“
Čeká se na vypracování plánu nazvaného Strategie rozvoje MHD v Českých Budějovicích, které zadalo město Budějce.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Takovým hybridním volvem jsem jel v Curychu, peckovní autobus. Odpich jak trolejbus a harmonika je průsvitná aby tam nebyla taková tma.

Medvěd
Host
Medvěd

Minulý týden jezdil na linkách 18, 14 a je to konečně pořádný vůz ! Zatím nejlepší co mohli ukázat. Díky plynulému rozjezdu už by důchodci u TERNA nepadali s taškama na podlahu.

Marťas
Host
Marťas

V souvislosti s úvodní fotkou mám dotaz – už se ví, na které pražské sídliště bude z Budějovic jezdit?

Hans
Host
Hans

Asi na Jizak, možná i Stodůlky nebo Modřany. Proč?

Marťas
Host
Marťas

Na orientaci na fotce je konečná uvedena jenom jako pražské sídliště, tak mě zajímalo, které to bude. Do Prahy to mám blíž než do Budějovic, tak bych se raději svezl na pražském konci linky. Nevím, za co jsem dostal pět mínusů u prvního příspěvku – v nadpise článku se jasně píše, že se testuje jak „v Budějovicích“, tak i „po Praze“.

Hans
Host
Hans

Za to ze nejsi nejbystrejsi chlapec. Ale to neřeš, to se ti v životě stane ještě mockrát.

Marťas
Host
Marťas

Díky za postrčení. Je to Jižák, samozřejmě. Mně to hned nedošlo, na orientaci bylo nejspíš málo místa a číslo linky 115 se zobrazilo jenom jako 11.

PetrB
Host
PetrB

Pražské sídliště je název sídliště v Budějcích:
Pražské sídliště (též Sídliště na Pražské, do roku 1989 Sídliště Pařížské komuny) je sídliště v Českých Budějovicích. Sídliště je součástí části obce a katastrálního území České Budějovice 3. Nachází se mezi Pražskou třídou a Vltavou (Jiráskovým nábřežím), na severu jej Plzeňská ulice odděluje od sídliště za Voříškovým Dvorem.
Zdroj: Magistrát města České Budějovice

Nováček
Host
Nováček

Trasa je to sice delší, ale zato horší cestou. 😆

PetrB
Host
PetrB

Vzhledem k tomu, že byly jakési náznaky v minulosti trolejovat linku 11 a i linku 12 (dříve jezdila v trase Pražské sídliště – Poliklinika Sever – Nádraží – Havlíčkova kolonie), tedy Pražské sídliště, Havlíčkovu kolonii, Mladé až Staré Hodějovice. To nějak nepřekvapuje.
Teď se zase čeká zda se postaví most mezi Pražským sídlištěm a sídl. Vltavou (ulice U Trojice – Dlouhá ulice), následně by se mělo Pražské sídliště trolejovat, tedy ulice U Trojice a na Vltavě ulice Dlouhá. Zda by došlo k trolejovaní i nábřeží – ulice Plzeňská je otázkou…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce