Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Hra o 11 kilometrů dálnice D3. Úsek u Budějovic se má otevřít v prosinci

Výstavba dálnice D3 v ússeku Bošilec - Ševětín. Autor: ŘSD
Výstavba dálnice D3 v ússeku Bošilec - Ševětín. Autor: ŘSD

Budovaný jedenáctikilometrový úsek dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem severně od Českých Budějovic se stal předmětem slovních tahanic mezi zhotovitelskou firmou Eurovia a Ředitelstvím silnic a dálnic. Stát jej chce zprovoznit ještě letos, Eurovia mluví o potřebě nových dodatků.

Na úseku se nyní dokončuje pravý jízdní pás ve směru od Prahy. Hotovo mělo být podle původních plánů příští rok na jaře. ŘSD už ale oznámilo, že se úsek otevře v plném profilu ještě letos, v letáku ke stavbě se aktuálně píše o přelomu listopadu a prosince.

„Pokud máme dokončení stavby stihnout dřív, je potřeba změnit technologii výstavby. Ty ale nejsou součástí původní smlouvy. Bez dodatku na práce, které si stát navíc objednal, tak nemůžeme tyto práce státu fakturovat,“ komentoval to v nedávném rozhovoru pro Mf Dnes šéf Eurovie Jiří Borovka.

Podle ŘSD ale není třeba nic podepisovat. „V současné době není zapotřebí uzavírat dodatky k platné smlouvě. Tato smlouva stanovuje především rozsah díla, kvalitu a harmonogram stavby. Pokud se podaří harmonogram stavby zkrátit, je to vždy k dobru především řidičů,“ sdělil mluvčí Jan Rýdl.

Podle něj je jediným důvodem spěchu státu na otevření bezpečnost řidičů. „Uvedení stavby do provozu v plném profilu výrazně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy už v průběhu zimního období, kdy zejména v době nepříznivých klimatických podmínek a nehod je současné dopravní uspořádání v režimu 1+1 rizikové,“ dodal Rýdl.

Podle mluvčí Eurovie Ivety Štočkové dělají obě strany „technicky i administrativně“ vše pro to, aby byl úsek předán řidičům ještě letos. Pokud se to podaří, dálnice D3 se ještě letos prodlouží na více než 70 kilometrů, když povede od hranic středočeského a jihočeského kraje až k severnímu sjezdu do Českých Budějovic. Letos v červnu se otevřel úsek Bošilec – Ševětín.

Ve výstavbě pak je dalších 20 kilometrů dále na jih, konkrétně jde o obchvat Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice – Třebonín). Ten by měl být hotov v září 2022.

Detaily stavby:

D3 Ševětín – Borek
délka: 10 680 m
plocha vozovek: 323 070 m2
počet stavebních objektů: 75
Zhotovitel: Eurovia CS, a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 933 223 300 Kč (bez DPH)
Původní termín výstavby: 03/2017 – 03/2020

18
Diskuze

avatar
7 Komentáře
11 Reakce na komentáře
11 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
PavelAnonymusLemmyliberal sharknoerf Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonymus
Host
Anonymus

Ředitel Eurovie mi je hooodne nesympatickej

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Kraj vytížení zajistí, od prosince ruší snad 6 vlaků na J. Hradec, parkovací zóny v ČB zase přispějí k lepšímu parkování.

Lemmy
Host
Lemmy

Ve článku vedle se píše, že výkony na Hradec se naopak navýší a zkvalitní se i vozidla…

Jmeno
Host
Jmeno

Borovka se jmenuje Martin.

liberal shark
Host
liberal shark

Nějak toho Rýdla nechápu. Zkrácení harmonogramu je změnou smlouvy a té lze dosáhnout pouze dohodou smluvních stran. A je naprosto logické a přirozené, že za to zhotovitel bude chtít peníze. Rýdlovy výroky jsou jen prázdné žvanění.

jirka
Host
jirka

konecne jako vzdy. Kolik let dela Riedel v RSD? Vecnost. U nas se vyhazujou Managers max. po 7 letech aby neusnuli na vavrinech

666
Host
666
noerf
Host
noerf

Liberal shark: Vzhledem k tomu, že se měla dálnice předávat v březnu a obalovny zpravidla fungují od půlky března, tak je logické otevření v prosinci, s tím, že se oplocení okolo dálnice udělá po otevření úseku.
Na druhou stranu, při problémech ŘSD s výkupem pozemku a stavu, kdy by mohli například svodidla dodělávat v březnu by ŘSD mělo být vstřícnější.

liberal shark
Host
liberal shark

To je všechno pravda, ale na skutečnosti, že změna harmonogramu je změnou smlouvy, kterou je potřeba podepsat, to asi nic nemění ? Minimálně se bude muset dohodnout jiná specifikace díla v okamžiku předání do (zkušebního ?) provozu, nebo ne ?

thegrid
Host
thegrid

Hodila by se základní mapka otevíraného úseku abych to nemusel hledat na googlu :/

Michal
Host
Michal

hlavně by se už měl nějak dořešit usek z Prahy. Je to ostuda. a Benešovská je často o život

jirka
Host
jirka

Apropo jsou to prave obce kolem Prahy a luftaci z okoli Sasau, kteri blokuji D3 uspesne nekolik dekat. Na hajzl chodi do lesa a tomu rikaji ekologie.

Lemmy
Host
Lemmy

Asi byste si měl zjistit, kdo ve skutečnosti sestřelil ZÚR Středočeského kraje a posunul to o 5-10 let…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Neřešte ho, je to narcistní debil, kterej musí za každou cenu „šokovat“ tím, o čem se domnívá, že jsou to neotřelé názory. Ten žádná fakta nepotřebuje…

jirka
Host
jirka

to co pisu jsou realna fakta. Fusovatele a popiraci reality jako ty jsou jen pretvartka a hloupost. Ono na kriticke mysleni musi mit jeden trochu inteligenci a social.kompetenci.. asi tak
Ceska pohoda= lez a lenost a pretvarka

Pavel
Host
Pavel

Vsadím se, že ty seš ten jeliman Holátko, který trpí psychotickou poruchou a denně píše ty svoje ty svoje rádoby světácké exkrementy na všechna místa v ministerstvu. Nauč se česky, ty tvoje výblitky v kombinaci češtiny, němčiny a angličtiny tím na kvalitě nezískají. A uvědom si, že na ty hospodské rady není nikdo zvědavý.

jirka
Host
jirka

Dalnice jeste neni otevrena, ale na moste uz visi reklama na kde co. napr. na shopping centrum

jirka
Host
jirka

proc mam 3 x minus?

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll