Hamburské metro míří k automatickému provozu, nové technologie dodá Siemens

Automatizace metra, ilustrační obrázek. Pramen: SiemensAutomatizace metra, ilustrační obrázek. Pramen: Siemens

Díky zkrácení intervalů mezi soupravami může být v budoucnu na lince výrazně více vlaků, čímž dojde k navýšení přepravní kapacity.

Hamburské metro v příštích letech v rámci projektu U-Bahn100 nakročí k automatickému provozu. Dopravní podnik Hamburger Hochbahn se dohodl se společností Siemens Mobility na instalaci potřebných technologií na linkách U2 (mezi stanicemi Mümmelmannsberg a Christuskirche) a U4.

Digitální systém řízení vlaků CBTC (communication-based train control) bude instalován do roku 2030. Bude sloužit k řízení vlaků a mimo jiné umožní zkrácení intervalů na 100 sekund. Hamburger Hochbahn uvádí, že s dnešním systémem je nejkratší možný interval 2,5 minuty.

Díky zkrácení intervalů mezi soupravami může být v budoucnu na lince výrazně více vlaků, čímž dojde k navýšení přepravní kapacity. Přednostmi systému CBTC jsou podle obou firem také větší přesnost, spolehlivost a nižší spotřeba energie.

Automatizace provozu metra nicméně nenahradí řidiče zcela. Budou podle dopravního podniku nadále zodpovědní za výměnu cestujících a v případě potřeby zasáhnou do řízení.

Společnost Siemens Mobility dodá a nainstaluje digitální řešení CBTC Trainguard MT pro konvenční stavědla Sicas ECC, která jsou v současné době v provozu na obou linkách. Kromě toho dodá a instaluje příslušnou technologii do souprav metra. CBTC je systém digitálních signálů, která si vozidla a trať vyměňují v reálném čase.

Systém CBTC umožňuje, aby železniční vozidla jezdila v intervalech odpovídajících zábrzdné vzdálenosti na základě pohyblivých oddílů, nikoli na základě předem definovaných délek kolejových úseků, tzv. pevných oddílů, jak tomu bylo dosud. Tím se zkracuje následný interval jízdy vlaků a zvyšuje přepravní kapacita linky o více než 20 procent, aniž by bylo nutné nákladně rozšiřovat tratě a tunely nebo řešit výstavbu nových kolejí.

CBTC Trainguard MT používají dopravní podniky například v Paříži, Pekingu, New Yorku, Londýně, Hongkongu nebo Buenos Aires.

Tagy autonomní mobilita Hamburger Hochbahn metro Hamburk Siemens Mobility
22 komentářů