GW Train Regio začne jezdit v Polsku, získal zakázku v Dolním Slezsku

Motoráky GW Trainu řady 810 ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotoráky GW Trainu řady 810 ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Soukromý železniční dopravce GW Train Regio rozšíří svůj záběr v česko-polském pohraničí. Od prosince začne jezdit až sedmkrát denně mezi

Soukromý železniční dopravce GW Train Regio rozšíří svůj záběr v česko-polském pohraničí. Od prosince začne jezdit až sedmkrát denně mezi českým Královcem a polskou obcí Sędzisław.

„Ladíme poslední detaily smlouvy, provoz začne s nástupem nového jízdního řádu,“ řekl předseda představenstva GW Train Regio Peter Bosáček. Na provozu se firma dohodla s dopravcem Koleje Dolnośląskie, který jezdí pro Dolnoslezské vojvodství. 

GW Train Regio jezdí do Polska už deset let (dříve jako Viamont), jde o sezónní spojení do Lubavky. Letos poprvé začaly jezdit vlaky z Trutnova do Sędzisławi, ale jen přes léto.

Jízdní řád je postaven tak, že ve všední dny by vlaky měly jezdit až sedmkrát denně, o víkendech zhruba polovina. Ve stanici Sędzisław došlo k úpravě nástupiště tak, že cestující přestoupí bez problémů na vlaky na trase Jelení Hora – Vratislav. První vlak ráno pojede až z Trutnova, poslední z Polska skončí také v Trutnově. Jde o zakázku v objemu zhruba sto tisíc kilometrů ročně. Dopravce na 21 kilometrů dlouhou trasu nasadí motorový vůz řady 810. Trať na hranice prošla nedávno revitalizací 

Přeshraniční spojení s Polskem se v poslední době výrazně zlepšilo, v létě například začaly jezdit přímé vlaky do Adršpašských skal, Pardubický kraj by rád zavedl přímé spojení mezi Pardubicemi a Vratislaví.

GW Train Regio zažívá poslední roky strmý růst počtu cestujících i výkonů. Od roku 2014 se roční objem ujetých vlakokilometrů více než ztrojnásobil. 

Tagy Dolnoslezské vojvodství GW Train Regio Koleje Dolnośląskie Královec - Sędzisław vlaky do Polska
26 komentářů