Autobusy

FlixBus jde po škrtech spojů do Brna dál proti Jančurovi. Otevírá linku do Mostu a Chomutova

Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost FlixBus začne přímo konkurovat RegioJetu na další lince. Od 11. září spouští svoji první linku do Ústeckého kraje. Začne jezdit mezi Prahou, Chomutovem a Mostem.

Otevření nové linky vyplývá z rezervačního systému i celostátního informačního systému jízdních řádů.  FlixBus bude ve většině dnů posílat na trasu pětici párů spojů, míří hlavně na dojíždějící do hlavního města: nejvíce spojů jede ze severu Čech ráno, z Prahy odpoledne. V pátek a v neděli bude jezdit sedmkrát denně každým směrem. RegioJet dnes na trase jezdí osmkrát rovnoměrně během celého dne. 

Podle jízdního řádu bude FlixBus výhodnější než RegioJet pro cestující z Chomutova. Zatímco RegioJet má část linek z Chomutova vedených přes Most a dál do Prahy, FlixBus v Mostě s každým autobusem začíná a jede nejprve do Chomutova a do Prahy.

Například první spoj RegioJetu z Chomutova odjíždí ve 4:55 a v Praze je až v 7:10, FlixBus s odjezdem v 5:05 je na Florenci v 6:45. Stejně tak může být časově výhodnější RegioJet pro cestující z Mostu, který je u některých časů odjezdu rychlejší o půl hodiny.

RegioJet má v jízdním řádu část linek přímo z Prahy do Mostu a z Prahy do Chomutova, FlixBus má všechny po trase Praha – Chomutov – Most a zpět. Oba dopravci zastavují v Lounech (FlixBus jen s částí spojů) a na Hradčanské v Praze. RegioJet nedávno počty spojů na trase Praha – Most / Chomutov mírně redukoval, za to sklidil u části cestujících kritiku, že se spojení zhoršilo.

FlixBus začíná s cenami na 29 korunách, nabízí tak ale podle svých slov jen několik míst v každém spoji. Ostatní ceny začínají na 99 korunách. RegioJet nabízí spojení z Prahy na sever pro majitele kreditových jízdenek 120 Kč a 130 Kč pro ostatní.

Pobočka německé společnosti v Česku v srpnu oslavila rok provozu, při té příležitosti mluvili její zástupci o další expanzi. Od té doby ale společnost seškrtala výrazně spojení mezi Prahou a Brnem o zhruba čtvrtinu.  Od září začala firma jezdit nově z Prahy do Zlína.

54 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • A ví se už jaký dopravce pro Flixbus bude jezdit? Moc bych za to nedal, že se „zlomil“ někdo ze stávajících dopravců (Kavka nebo Chemstav Litvínov).

      • A na to si přišel kde???
        Umbrella to nikdy nejezdila a ani na to nemá licenci!!!
        Blue Bus to začínal, to že má stejného majitele neznamená vše.
        Teď tuzemsko jezdí 3 dopravci pod Flixem a další přibudou.

        • nemají označení firmy, tak fakty se to nedá poznat a nikdo nepozná jestli mají licenci.

                • ne vyhláška jasně ukládá, kde to musí být, jaká velikost a co tam musí být napsaný. Vy taky jezdíte třeba bez stěračů nebo bez RZ značky, ta pokuta bez označení firmy je ceněná na sto tisíc. U dveří je cedulka pro koho jezdí.

                  • Hele, nějaká firma je nebo není to je buřt hele, v licenci a techničáku to je pro kontrolní orgány a fertig.
                    Babiš nedodržuje nic a krade miliardy a ty tady furt prudíš s néjakou adresou na boku 😂😂😂

                    • až nebude mět kryt diskových šrubů, tak napíši, že tam musí být a nevím, costím má co společnýho babiš?

              • Není. Ale je to foceno první nebo druhý den, co tento autobus byl v provozu. Jinak v návrhu nového silničního zákona už tato povinnost není.

        • „Umbrella to nikdy nejezdila“
          To je zajímavé, že první tiskovku FlixBus v ČR uspořádala právě Umbrella. Spíš to bude tím, že se postupně licence přesunuly pod FlixBus CZ, popř. FlixBus CEE.

          • a ten cermak co má tři autobusy a jezdí pro flixbus jezdí aji u nás, tak fotka je před nádražím v německu a když píšete, že autobusy jsou označeny, tak přeci není problém toho dopravce si přečíst na tych busách.

            • Ta fotka je z Florence nástupiště 10 v rohu u oblouku 😂😂😂

              • dej si tam ještě deset smajlů a přečti si odkaz, co sem dal z německa, tam si to nedovolí, jenom my němcům lezeme někam. Rozumíš vůbec psanýmu textu?

                • cermak nemá futuru a má všechny autobusy označený, když nevidíš, tak si tu fotku zvětši a jak je vchod, tak nad dveřama máš DB cedulu.

          • Od začátku to nejezdila Umbrella, měla busy na německých značkách a byla registrovaná v německu to zákon nedovolovsl a ani by zahraniční firmě ač sídlící v Česku nedala licenci.
            Od začátku to jezdili busy na našich číslech licence a i pracovní smlouvy nemely nikde o Umbrelle ani slovo. Majitel je ale stejný…

            • tak jsme se přiznali-nic napsanýho aby se to nemohlo podle fotky nazpět řešit. Děkuji, napsal jste to plně výstižně.

              • Co to melete???
                Myslíte si že Jančurák neposílal hned první dny kontroly na Blue Bus??? Jistě že jo a všechny BlueBus busy měli naše značky platné licence a označení, u několika kontrol jsem byl a o každodenních kontrolách a zdržování na dálnici kontrolami ani nemluvím a vše bylo v pořádku. Pokud zaskakoval bus Umbrelly tak musel být registrován u nás a musel mít s BlueBusem smlouvu a všechno bylo na cajku.
                Honíte tady v několika vláknech něco o názvu firmy na boku. Pokud přijde kontrola tak ta si zjistí vše a hnes z dokladů komu co patří jako se tak stávalo. Bože můj…..

                • Jsou to podvodníci a basta, zítra jdu na obhlídku dvou busů flixbusu a podívám se jestli v tchg mají zastrčenou svoji kartu, píši svoji, jestli fotka bude souhlasit s řidičem a řidičákem, joo pardon, to nebude řidič od nás a ten nemusí dodržovat zákony čr. A neřeknu kde, ty bys dal echo.

            • Kulhán: „Od začátku to nejezdila Umbrella, měla busy na německých značkách a byla registrovaná v německu to zákon nedovolovsl a ani by zahraniční firmě ač sídlící v Česku nedala licenci.“

              O kterém začátku se bavíme? Jako první jezdily mezinárodní linky z Německa.

        • zvláštní .. proč tedy potkávám spousty flixbusích autobusů, které jezdí s označením umbrelly?

          • Ty jezdí zahraniční linky které nezačínají a nekončí na území ČR

        • To jako se dobrovolně najde zoufalec, co bude pod Flixem jezdit? A ještě nainvestuje těžké peníze do vozového parku? Nebo to bude zase nějaké šméčko s nějakou novou firmou?
          Taky by mě zajímalo, když se někdo při cenové politice Flixu rozhodne pro ně jezdit, zda mu Flix nějak kompenzuje ty akční jízdenky nebo ne. Pokud ne, tak do toho může jít opravdu jen blázen při cenách jízdného v ČR a vytíženosti dálkových linek.

  • Jezdím do Prahy vlakem,rychlé,pohodlné,levné(IN 25 a nákup předem 99 Kč).

    • Rychlé kam? Do Pardubic?
      Tak to bych souhlasil.
      Ale ne přímo do Chomutova.

  • Na tenhle predátorský německý monopol bychom si měli dát velký pozor. Zatím nikdo neví, kde bere na tuto cenovou válku peníze.

      • Spíš náckové z Berlína, když už :-). Ale vážně – vlastnická struktura této predátorské vyděračské firmy je zcela neprůhledná a nedohledatelná.

    • Není důležité, kdo to platí. Podstatnější je, že po získání monopolu budou chtít ty peníze zpátky.

      • Přesně tak.

        Naprosto perfektně je tato situace vidět třeba u aerolinií, kde došlo ke vzniku konkurence zlých kapitalistů proti hodným monopolním státním aerolinkám: kapitalisté nalákali zákazníky na nízkou cenu (letenka do Londýna před 25 lety s ČSA nebo British Airways cca 15-20 tisíc Kč, po vstupu „soukromníků“ okolo 1000 Kč) a po krachu mnohých z těch hodných aerolinek (Swiss Air, Sabena) anebo jejich privatizaci (ČSA, Lufthansa, Air France, Alitalia, British Airways) došlo k tomu, že kapitalisté si budou chtít vybrat svoje peníze zpátky a určitě už brzo dojde k tomu, že letenka do Londýna zase bude stát 20 tisíc korun…respektive 50 tisíc, aby to tak nějak odpovídalo mzdovým a inflačním poměrům na začátku devadesátých let.

        • Boze… proč se musí každý hlupák vyjadřovat k věcem, o kterých zjevně vůbec netuší .. Vy budete mít vysokou školu života, že?

          Máte vůbec tušení, jak „svět funguje“? zkuste se zamyslet a odpovědět si na otázku, co by se stalo, kdyby letenky do londýna stály 20 tisíc nebo 50 tisíc?

          • Lidi by přestali lítat a našel by se dopravce, který by ty lidi znovu nalákal na nízkou cenu.

          • No co, až vznikne monopol, kapitalista si bude chtít vybrat svoje investice…stejně jako to psal babilon u autobusů:-)

  • Jak se v české kotlině traduje – a zvlášť na tomto webu – každá konkurence je dobrá a pro cestující přínosná. Tedy, jen tak dál.

  • Vyrůstal jsem v Chomutově. Jezdit autobusem odsud do Prahy přes Most je stejná ptákovina jako jezdit z Mostu do Prahy přes Chomutov. Dvě hodiny trvala cesta autobusem naposledy před 25 lety, kdy D7 končila před Slaným a nebyly dostavěné všechny obchvaty.
    Když už bych měl strávit v autobuse přes dvě hodiny, tak pojedu raději vlakem (Chomutov hlavní 5:03, Chomutov město 5:07, Praha Holešovice 7:14, Pha hlavní 7:24).

    • Pro leckoho (zejména nejezdí-li vlakem často a nemá In-kartu) ovšem může být problémem bránícím v cestě vlakem cena jízdenky …

      • A taky čas, zvlášť na Hradčanskou, kde vystupuje většina lidí.

  • Výborně. Každé polínko k likvidaci žlutého je dobrý, ba výborný podnikatelský záměr.

    • Kde se vy závistivci pořád líhnete? Že budete tleskat něčemu, co po zničení konkurence nasadí ceny vyšší o 200% než je obvyklé?

  • Poté, co Regiojet vyštípal všechnu konkurenci na trase Florenc – Louny – Most/Chomutov konečně přichází konkurence. Bylo na čase. Z Florence jsem se do Loun jako nepravidelný cestující neměl už pár let možnost dostat. Uvidíme, jestli se to s příchodem Flixbusu změní. Ale z auta se mi do autobusu bude přesedat těžko, to vám povím.

      • Tak na to koukám jsou dvě výjimky z Regiojetu. Autobus v 8:00 a v 14:45. A to je tak všechno

    • Jinak spojení do Loun je z Prahy více než luxusní – i několikrát do hodiny. Není vždy nutné jet už z Florence, když se dá k BUSu dostat MHD a je to rychlejší.

      • Luxusní pro ty, co jedou „jen“ do Prahy. Když jedu od Hradce nebo Pardubic, kouknu do IDOSu a už vybírám kam se mám přemístit a počítat jestli to stihnu. Něco jede ze Zličína, něco z Hradčanské, něco z Florence… Dřív jezdili skoro všichni dopravci z Florence, ale pak přišel Regiojet a všichni to postupně vzdali.
        Nicméně já to autobusové dilema vyřešil po svém. Jezdím autem. Ono by mi ani nevadilo, že z Florence jede jen předražený Regiojet, ale to, že na odpolední spoje máte problém sehnat lístek týden dopředu. A táhnout se od vlaku ještě hodinu metrem na Zličín… Dejte mi pokoj. Cenově to pak vyjde jak ten Regiojet (ale na ten se nedá sehnat lístek).

  • ty oslavy si dovedu představit a hlavně kdo tam byl, fotka mluví za vše.

  • Těch spojů co vynechají Louny, je poněkud víc.
    Tím zajímavější pro lidi z Chomutovska do Prahy….

Newsletter

Partneři