Etihad rozšíří svou nákladní letku o 7 Airbusů A350F, evropský výrobce má na nový letoun 31 objednávek

A350F pro Etihad Airways. Foto: AirbusA350F pro Etihad Airways. Foto: Airbus

Cargo verze A350 svádí konkurenční boj s nejnovějším nákladním přírůstkem Boeingu, modelem 777XF.

Letecká společnost Etihad Airways potvrdila svou dříve oznámenou objednávku sedmi nákladních Airbusů A350F. Nejnovějším přírůstkem ve své flotile tak naváže na úspěšnou spolupráci s Airbusem a jeho pasažérskou verzí A350, kterou již vlajkový letecký dopravce Spojených arabských emirátů provozuje.

Tony Douglas, generální ředitel skupiny Etihad Aviation Group, řekl: Jsme rádi, že můžeme při budování jedné z nejmladších a nejudržitelnějších flotil na světě rozšířit naše dlouhodobé partnerství s Airbusem přidáním nákladní verze A350 do našich cargo kapacit. Tato dodatečná akvizice podpoří nebývalý růst, který v naší nákladní divizi zažíváme. Airbus vyvinul letadlo s pozoruhodnou úsporou paliva, čímž spolu s pasažérskou A350-1000 podporuje náš závazek dosáhnout nulových emisí uhlíku do roku 2050.

Letoun s nákladovou kapacitou 109 tun si doposud objednalo šest různých zákazníků. Airbus má zakázky na 31 těchto strojů, včetně například čtyř pro skupinu Air France-KLM.

Etihad v současnosti provozuje pět čistě nákladních letadel, ve všech případech jde o konkurenční Boeing 777F. Průměrné stáří letounů je něco málo přes sedm let. Proč si Etihad nevybral pro modernizaci a rozšíření své nákladní letky nejnovější cargo přírůstek Boeingu, 777XF, zůstává otázkou. Možnost unifikované flotily s letouny jednoho výrobce bývá většinou z finančního hlediska provozu výhodnější.

Mezi zmíněnými dvěma výrobci si momentálně vybírá dlouhodobý partner Boeingu americká logistická firma FedEx. Ta se připravuje na rozsáhlou obměnu své flotily nákladních letadel. Finální rozhodnutí by mělo padnout někdy v polovině tohoto roku.

Zatímco do Boeingu 777XF se vejde maximálně 118 tun nákladu, což z něj dělá blízkého společníka cargo verze 747 s 25% úsporou paliva, do A350F se vejde o 9 tun méně.

Nákladní letoun Boeing 777XF, který by měl vstoupit do komerčního provozu okolo roku 2027, si v menších počtech pořídí Lufthansa a Ethiopian Airlines. Až 50 kusů Boeingu 777XF by mohly odebrat Etihadu blízké Qatar Airways.

Tagy A350F Airbus Etihad Airways
7 komentářů