Elektrické jednotky Leo Expressu vybaví systémem ETCS společnost AŽD Praha

Vlak Leo Expressu. Pramen: Leo ExpressVlak Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Hodnota zakázky, která zahrnuje všech pět Flirtů, je 119,4 milionu korun.

Leo Express si zajistil vybavení svých elektrických jednotek Flirt zabezpečovacím systémem ETCS. Smlouvu na dodávku a instalaci zařízení uzavřel se společností AŽD Praha. Hodnota zakázky, která zahrnuje všech pět Flirtů, je 119,4 milionu korun.

Práce na instalaci mobilní části ETCS Level 2 (Baseline 3) do Flirtů začnou v březnu 2023, dokončeny mají být do prosince 2024. Leo Express by tak měl dodržet termín určený ministerstvem dopravy: od 1. ledna 2025 nebudou smět na tratě vybavené ETCS stroje bez mobilní části tohoto systému.

AŽD si bude při instalacích muset poradit například s požadavkem Leo Expressu na „minimální odstávky silně vytížených jednotek“ nebo schvalovacím procesem v Polsku. „Je to pro nás jedna z nejsložitějších zakázek, kterou realizujeme, ale termíny výhradního provozu jsou pro nás závazné a nepřekročitelné,“ uvedl šéf AŽD Zdeněk Chrdle.

„Jsme rádi, že se nám podařilo dojednat a uzavřít smlouvu na instalaci ETCS s českým dodavatelem, který nám zaručí včasné dodání na všechny jednotky a splní také požadované homologace a kvalitu,“ doplnil ředitel Leo Expressu pro Českou a Slovenskou republiku Martin Bala.

ETCS do svých jednotek osazují i České dráhy. Koncem loňského roku uzavřely smlouvu na instalaci systému do jednotek RegioPanter a InterPanter; jedna jednotka vyjde na 23 milionů korun. Letos na jaře si pak smluvně zajistily instalaci ETCS i do pendolin, kde se cena na jednotku dostala na rekordních 59,2 milionu korun.

Tagy AŽD Praha ETCS LEO Express stadler flirt
27 komentářů