EasyJet plánuje elektrickou budoucnost, první elektrolinka má létat do Amsterdamu

Vizuál elektrického letadla. Pramen: easyJetVizuál elektrického letadla. Pramen: easyJet

Britská nízkonákladová aerolinka easyJet pokročila ve svém tažení za elektrickou budoucnost létání. S partnerským americkým startupem Wright Electric, který vyvíjí

Britská nízkonákladová aerolinka easyJet pokročila ve svém tažení za elektrickou budoucnost létání. S partnerským americkým startupem Wright Electric, který vyvíjí elektrická letadla, chce příští rok začít s testy devítimístného stroje na baterie. Pokrok v přípravě oznámil easyJet na svých stránkách s tím, že společnost Wright Electric zahájila práce na stavbě motoru pro nové letadlo. Dosud měla Wright Electric pouze dvoumístné letadlo.

„Elektrické létání se stává realitou a my před sebou vidíme budoucnost, kdy letectví nebude závislé výhradně na benzinu,“ uvedl šéf easyJetu Johan Lundgren. Elektrická letadla budou mít podle něj dolet kolem 500 kilometrů a budou tak obsluhovat krátké evropské linky. Jako první jmenoval Lundgren spojení Londýn – Amsterdam, které patří k nejvytíženějším v Evropě.

EasyJet neuvádí datum zahájení komerčního elektrického provozu, nicméně do roku 2030 chce mít v portfoliu i elektrickou flotilu. Ta se přitom nemá skládat z devítimístných letadel, cílem Wright Electric je stroj pro 150 cestujících, který by mohl konkurovat letadlům velikosti Boeingu 737.

EasyJet očekává, že nasazení elektrických letadel bude provázet i vstřícnost vlád a letišť v podobě mírnější poplatkové politiky. „Myslíme si, že Nizozemí má jedinečnou možnost být v čele tohoto trendu, pokud vláda i letiště podpoří letecké společnosti,“ doplnil Lundgren. Vývojem elektrických letadel se zabývá například i Airbus s Rolls-Roycem a Siemensem nebo slovinský Pipistrel.

Tagy easyjet elektrické letadlo Wright Electric
12 komentářů