Informační technologie Infrastruktura Železnice

Dvě miliardy do přejezdů: Desítky křížení dostanou závory, 11 bude zrušeno

Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu bez závor v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Blízko naplnění je cíl vymýtit přejezdy, které jsou označené jen kříži, ze silnic I. třídy.

Správa železnic hodlá letos dále zvýšit investice do zabezpečení přejezdů. Celkem plánuje upravit 200 přejezdů za téměř dvě miliardy korun. Investice je zhruba o půl miliardy vyšší než loni, kdy došlo k rekonstrukci 155 křížení železnice se silnicí.

Celkem 70 přejezdů bude nově osazeno závorami, z toho je 30 přejezdů, které jsou dnes zabezpečené pouze výstražnými kříži. Dalších osm přejezdů dostane i kamerový systém s vysokým rozlišením, který umí odhalit neukázněné řidiče. Jedenáct křížení chce Správa železnic letos zrušit.

Na přejezdech loni došlo ke 143 střetnutím, což je o 22 méně než v předchozím roce a nejméně od vzniku Správy železniční dopravní cesty (nyní Správy železnic) v roce 2003. Vedení Správy železnic trend připisuje právě velkým investicím do zabezpečení. Nejčastějším opatřením je právě doplnění závor na přejezd, kde už je světelná signalizace. To se loni stalo ve 41 případech.

Blízko naplnění je cíl vymýtit přejezdy, které jsou označené jen kříži, ze silnic I. třídy. Jeden z posledních takových přejezdů se nachází na regionální dráze z Čáslavi do Třemošnice (č. 236). Jeho modernizace by měla začít v květnu.

Na české železniční síti o délce 9 513 kilometrů je celkem 7 856 přejezdů, v průměru tak na každých 1,2 km připadá křížení železnice se silnicí či cestou. Správa železnic odhaduje, že lze zrušit až 1 100 přejezdů, což je zhruba 15 procent celkového počtu. Rušení ale postupuje velmi pomalu, rychlejší postup má umožnit novela zákona, která platí od ledna.

Příklady chystaných rekonstrukcí přejezdů na silnicích I. třídy

aktuálně                                                                       nově
P2335 (Kněževes) – světla se závorami                    světla se závorami (rekonstrukce přejezdu)
P2885 (Frýdlant) – světla                                            světla se závorami
P3191 (Obrubce) –   světla                                            světla se závorami
P3459 (Dolní Podluží) – světla                                   světla se závorami
P3737 (Vrdy) – kříže                                                     světla se závorami
P4075 (Jablonné nad Orl.) – světla se závorami    světla se závorami (rekonstrukce přejezdu)
P4546 (Chotěvice) – světla se závorami                  světla se závorami (rekonstrukce přejezdu)
P7169 (Mutěnice) – světla bez závor                        světla se závorami
P47 (Krupá) – světla se závorami                              světla se závorami (rekonstrukce přejezdu)
P5342 (Chrudim) – světla se závorami                   světla se závorami (rekonstrukce přejezdu )
P8053 (Jarcová) – světla se závorami                      světla se závorami + instalace kamer pro
detekci přestupků

Odebírat
Upozornit na
guest
92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jupik

Kdyby radši ty přejezdy rušily ve velkém, než investovaly X miliónů do zvýšení jejich zabezpečení… Ale chápu, to se AŽD nehodí do krámu, že…?

Dominik

Navíc v článku je evidentně chyba podle DI se v loni na přejezdech stalo 146 nehod a v předchozím roce dokonce 181, což je o 35 více, ne 22.

Laik

Bída!

zdeněk

no bylo na čase

Lukas

Včera (dnes) další „taškařice“ ve Zlíně na Podvesné. Vysoce frekventovaný přejezd bez závor, zatímco na stejné trati o několik km dále je parádní přejezd se závorami (u makra) na silnici končící cca 10 m za přejezdem v poli.
Čím tady kdo přemýšlí, to už je do nebe volající – pokud pominu fakt, že absurdní tahání kontejnerů přes celý Zlín sem a tam je taky fatální blbost.
Ach jo……
(diskuze nad tím, že tu má být nadjezd je už 10 let zbytečná, Vlk taky sliboval…..)

Alibaba

Jestli tady u tohoto přejezdu (P8244) není největší problém blízkost křižovatky, kdy by auta odbočující doleva mohly tou závorou pravidelně dostávat na zadek.
Ten přejezd u Makra (P8226) vypadá jako připravený na prodloužení silnice někam dál, že by se to pole mělo zaplnit.
Co se týče nahrazení (P8244), nebude se něco (nad/podjezd) dělat při elektrizaci tratě do Vizovic, protože tam je křížení (to nesmí být úrovňový) s trolejbusem?

Leinad

Úrovňové křížení s trolejbusem být může, v Brně se běžně křižují šaliny a trolejbusy 😀
A narozdíl od tramvaje, která se na křižovatce rozjíždí z 0, vlaku by ani moc nemusela vadit stahovačka přes celou délku přejezdu 😀

Alibaba

Ale vlak (25kV) a trolejbus (750V z hlavy nevím, kolik je ve Zlíně) být nemůže.
A vlak (3kV) a trolejbus, co je v Prešově taky prý už nejde.
Však se třeba i v Otrokovicích kvůli tomu bude dělat hloubený tunel pro vlak.

Leinad

Norma se dá přepsat. Minimální vzdálenost vodičů by řešila delší stahovačka pro vlak. Aspoň by občas něco uvázlo na přejezdu 😀

Alibaba

Normu přepíšete, ale rizika bezpečnosti a pravděpodobnost nezměníte. Technicky se to dá, protože občas ve světě někdo neví, že to nejde a udělá takové křížení (viz Arad).

Lukas

Celé je to problém, nadjezd jen tak nebude, jsou zvěsti, že ani letos nekopnou. Do toho se zde ještě zmateně pohybují chodci, protože přechod zde prostě není. Pokud by padaly na někoho závory, tak jedině dobře, protože tam prostě nemá co dělat, když nemůže opustit bezpečně přejezd. Stejná logika jako na křižovatce, i když mám zelenou a nemůžu ji bezpečně opustit, musím zůstat stát před. Co se týče přehlednosti, tak v přímém směru je to v pořádku, ale pokud jedete z Hornomlýnské nahoru, nevidíte z OA jediné světlo přejezdu, takže na přejezd najíždíte v podstatě odhadem. a k té „závorové… Číst vice »

Alibaba

Nevím jaká je tam intenzita provozu, ale když jedete přes přejezd a odbočujete doleva, tak když budete muset dávat přednost protijedoucím vozidlům, a to by jste se taky před přejezdem nemusel dočkat.

Dominik

Jenže toto je i v zákoně, že na přejezd nesmíte vjíždět, pokud ho nemůžete bezpečně i opustit.

Alibaba

A právě proto se domnívám, že tam závory nejsou z důvodu bezpečného opuštění prostoru přejezdu. Oni by totiž ubraly prostor pro to jedno vozidlo co tam může čekat na odbočení doleva. Takovéto prasečiny se v současnosti nesmí zřizovat, vzdálenost křižovatky od přejezdu musí být minimálně 10 m.

Medvěd

Ta tragédie co se včera stala ve Zlíně, to nebylo chybou přejezdu, ale chybou člověka, který řídil to auto. Bohužel kurýři Rohlíku jsou placení od kusu a podle zpoždění zásilek, které jim dělá docela velkou část platu navíc musí během jízdy zavolat následujícímu zákazníkovi o tom že přijede, poslat mu SMS a spoustu jiných nezbytných úkonů potřebných k doručení zásilky …. Nejhorší na tom je i fakt, že v rohlíku nejsou zaměstnání zadní kurýři na hpp. Jsou to všechno najmutí kluci a holky s živnostenským listem … Nemusím se tu dále rozepisovat o tom jak to vlastně celé funguje …… Číst vice »

Dominik

Zabezpečujeme přejezdy světly, či světly se závorami, ale paradoxně se více nehod se stane na přejezdech s PZZ, platilo to v době, kdy kříže převažovaly a platí to i dnes, kdy mírně převažuje PZZ. Dle statistiky z prosince 2019 (novější jsem nenašel), je cca 46,7 % zabezpečeno kříži a tedy 52,3% PZZ.

Alibaba

Tak ono to je logické. Na těchto přejezdech je větší dopravní moment a tím je větší pravděpodobnost vzniku nehody.
Na těch posledních polních přejezdech toho tolik nejezdí a když už tam někdo jede, tak to není úplné pako.

Dominik

A jak tedy vysvětlíte, že se tak ale dělo vždy, a to i když bylo kolem 70 – 75% s kříži?
Tak pak to chce asi zpřísnit tresty, za vjetí na přejezd ve výstraze, aby si to chvátači rozmysleli.

Alibaba

Už jsem psal: Na těchto přejezdech je větší dopravní moment a tím je větší pravděpodobnost vzniku nehody.
A co se týče zvýšení zabezpečení z kříže na blikače, tak to teď se musí dělat vždy, když chcete zvyšovat rychlost na daném přejezdu. A taky při rychlosti na 100 km/h to musí být zabezpečené, na to je typický příklad tratě Poříčany – Nymburk.

Dominik

Tak vím, že se to udělat musí, pokud chceme zvyšovat rychlost. Ano, oproti roku 2010 bylo v minulém roce skoro o 100 dopravních nehod méně (ale na to může mít vliv i to, že díky Covidu, se tolik necestovalo), ale pokud srovnáme rok 2009 s 2019, tak tam byl rozdíl pouze kolem 40 nehod. A dle statistik se za posledních 5 let nijak významně počet nehod nesnížil, ale spíš stagnoval, dokonce roku 2019 je výkyv nahoru. Chci tím říct, že zvolená strategie je možná špatná, že zabezpečovat, pouze ty nezbytné (když stejně řidiči, chodci, cyklisté PZZ ignorují) a zbytek rušit… Číst vice »

Leinad

Kromě represí i omezit situace, kdy je někdo v kolejišti „nelegálně ale bezpečně“, třeba kauza Řeporyje.

Dominik

Řeporyje by mohl být třeba podchod pro chodce. Mezi příjezdem jednoho vlaku a odjezdem druhého byl docela krátký čas.

lokodepo

Krásná ukázka toho, že k řešení problému lze přistoupit různým způsobem. Škoda, že se vybral zrovna ten nejhorší – nastrkat co nejvíce peněz do všech možných přejezdů jen proto, aby se uspokojili kamarádi z AŽD a přidružených firem. Přitom ten tlak veřejnosti a vlády na základě loňských a předloňských nehod se mohl přetavit v legislativní změny, které by vedly k výrazné redukci přejezdů o ty téměř nevyužívané nebo málo využívané. Kdyby obcím a jiným osobám vznikla povinnost se podílet na investičních a provozních nákladech takových přejezdů, velmi rychle by začaly přemýšlet, zda tyto přejezdy jsou skutečně potřebné, či nikoliv.

Pája

Zrušit nebo přesunout v rámci možností navrhuju přejezdy v místech, kde auta najíždějí na hlavní silnici. Stát na kolejích při výjezdu z vedlejší je o strach i jako cestující v autobuse.

Leinad

Zajistit výhled do křižovatky před přejezdem. Za přejezdem hlavní doleva.

Martin

Mohli bychom poprosit seznam o jaké se jedná?

Jan Sůra

O ten prosíme také. Až bude, tak určitě rádi zveřejníme.

Majkii

Něco málo se dá vykoukat přes úřední desky. Silniční správní úřady to musí schválit.

Ale to je samozřejmě jen lokálně pro každý úřad zvlášť, takže zaplaťpánbůh za tenhle projekt:
https://edesky.cz/dokumenty?hledat=zru%C5%A1en%C3%AD+p%C5%99ejezdu

Alois N.

Vždyť je to celé jen Babišovo P.R. Neříkám, že jsou blbé přejezdy s výstražníky, kde doplnění závor má smysl. Ale tohle je narychlo spíchnutá hurá akce.

jakub (easydrink)

jak se to pozná?

Alois N.

Co jak se pozná? Dráha potřebuje investice naprosto jinde.

Leinad

Není jasný seznam přejezdů, třeba ty s největší nehodovostí. Tím pádem ani není řečeno, jak se budou řešit-

vladimír

Kdyby se řidiči na přejezdech chovali podle toho co jím říká zákon, 2/3 nehod by vůbec nebyly. 99.9% střetů na přejezdech zaviní řidič svým nezodpovědným chováním.

medical_examiner

Hmm, že někdo přehlédne „výstražný“ kříž se dá pochopit (protisvětlo), i když je předepsáno zastavit a rozhlédnout se.
Ale když někdo přehlédne a přeslechne světla, nebo dokonce i padající závory, tak je to jeho retardace.
Vždyť vyzvánění přejezdu bývá slyšet i v tom vlaku!

Leinad

Koleje jsou blbě na náspu. Ale ne nadarmo jsou cedule po 80m před přejezdem, přehlídnout všechny 3 je nenapravděpodobné.

Zrzek

Ale pravděpodobné, jestli jsou všechny 4 značky zarostlé křovím, což bývá na silnicích 3 třídy standart.

Prazak

A kdyby zákon zakazoval všechny nehody, neštěstí a katastrofy, tak by všechno bylo bezpečné a nikdy by nikde k ničemu nemohlo dojít? Nebo je v té úvaze někde nějaká chybička?

Martin Verner

„Představte si, že jste provazochodec, a dostanete jasný předpis: provazochodec je povinen udržovat těžiště svého těla svisle nad středem napjatého lana. Pak, když spadnete, bude jasné, že je to vaše nezodpovědnost – porušil jste předpis.“ (volně podle Marka Gallaje)
Pokud zákon něco říká, ale pořád dokola se stávají nehody způsobené porušením toho zákona, přičemž nelze předpokládat, že by jej řidiči porušovali záměrně (málokdo touží zemřít v hromadě šrotu na kolejích), pak odkazovat se na zákon prostě nestačí a je nutné udělat něco dalšího.

Baraba

Máte mylný předpoklad, že řidiči chtějí zákon porušit, pouze pokud chtějí zemřít v hromadě šrotu na kolejích. Pokud budu chtít zemřít na kolejích, nebudu si brát kolem sebe „ochrannou klec“ z plechu, ale postavím se tam jen tak. Právě že velká část nehod na přejezdech se stane z důvodu záměrného porušení zákona, ale ne s důvodem zemřít, ale proto, že třeba někdo nemá čas, spěchá, nechce se mu stát, nevěří, že ten vlak je tak blízko, bojí se poškrábat si lak proražením závory, nebo zkrátka je proto, že je někdo *** Instalace závor je malým přispěním k tomu, jak toto… Číst vice »

Leinad

Bojí se poškrábat si lak – co takhle půlzávory, aby z přejezdu šlo vždycky vypadnout?
Nebo na vnitřní straně závory cedule „pokud tohle vidíš, proraž závoru“

A taky omezit situace, kdy někdo naprosto bezpečně leze do kolejí na červenou (vlak stojící v zastávce nebo dokonce stanici, kauza Řeporyje).

Paja

Problém půlzávor je, že je někde někdo prokličkoval. Čili to je pro drážní veřejnost naprosto k ničemu. Skoro se divím že si neprosadí ty bloky jako mají v Rusku.

Leinad

Pokud se nepletu, tak ty bloky taky umožňují autu vyjet ven.

Alibaba

Další problém půlzávor je, že musí stále kvůli nevidomým vyzvánět.

Pražec

„Nejčastějším opatřením je právě doplnění závor na přejezd, kde už je světelná signalizace.“
Já bych tedy spíš ocenil rozšíření samotné světelné signalizace (včetně bílého světla) – vím, že můžu přejezd bezpečně projet padesátkou.

Závory by tu pak teoreticky vůbec nemusely být, jenže některé řidiče bohužel nezastaví ani červená. Ale proč to mají ze svých daní platit slušní řidiči a neřidiči? Možná by byl adekvátní trest za projetí světel zaplatit náklady na vybudování závor na jednom přejezdu…

libor

ne všude se aplikovat bílé světlo – třeba poblíž žst, kde by stejně vůbec neblikalo…

Alibaba

Tohle už myslím padlo. Jakmile je přejezd krytý návěstidlem, tak bílá může být a fungovat.

Leina

I tak může být minimálně zapojené s svítit pár minut v noci 😀
Ale z pohledu předpisů, když má vlak stůj (delší dobu, ne padáček) tak auta před ním můžou mít pozitivní.

Leina

I tak může být minimálně zapojené s svítit pár minut v noci 😀
Ale z pohledu předpisů, když má vlak stůj (delší dobu, ne padáček) tak auta před ním můžou mít pozitivku.

suri

Přesně, zvýšila by se i atraktivita vlaků na tratích, kde jsou na přejezdech jen kříže a kvůli rozhledovým poměrům se omezuje TR

medical_examiner

Třeba u nás v Litni přejezdy č. 575 a 576. Celou dobu jede vlak 50 km/h, ale kvůli této dvojici nechráněných a nepřehledných přejezdů musí zpomalovat na 20 km/h.
P568 by nějaká ta světla taky potřeboval. Jen bělečský P573 si asi bude muset počkat (je hned u zastávky přímo v obci)…

Lumpy

No jestli tam jede vlak 50 tak to je vazne prda i kdyz tam udelame vsude nadjezdy tak porad nebude rychlejsi nez salina v brne

Paja

Ale bude.

vladimír

závory nic nevyřeší, když přijede trotl k přejezdu kde čeká 5 aut, on je předjede, objede závory a vjede před rozjetej vlak, to hovoří za vše. za 28 let u železniční HZS jsem už takových viděl spousty. buď mu nic není a běhá kolem auta tak měl kliku a ještě tvrdí, že přejezd nesvítil červeně a přejezdový zařízení vesele bliká červeně. druhá skupina dopadla daleko hůře, toho už jen vystříháme ze zmuchlanýho vraku, měl bohužel smůlu.

666

Neřekl bych, že je to smůla. Spíše Darwin….

Paja

Ale takhle to v životě nefunguje ne? To přece není o tom, že pokud opatření nefunguje na 101% tak je k ničemu a má/může se zrušit.

666

Do řidičů se velmi lehko strefuje. Představte si, že někdo pracuje pro železniční HZS a podobně by se třeba opřel do AŽD nebo do nedostatečného zabezpečení od SŽDC. Předpokládám, že dlouho pro železniční HZS pracovat nebude.

Blbé je, že trotlové jsou všude – http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_160321.pdf

Dominik

Lehko strefuje? Ale když ona to je pravda, za 99,9% nehod na přejezdech můžou oni, takových nehod, jako Golčův Jeníkov, je jen pár.

666

Dle současné legislativy mohou řidiči za 100 % nehod. I v nehodě viz výše by byl viníkem řidič, pokud by přežil.

Bert

Už před pár lety byly doplněny závory na přejezd se světelnou signalizací na silnici I. třídy v úseku Jablonec nad Jizerou – Rokytnice nad Jizerou, kudy pravidelně projedou 4 vlaky týdně.

Přijde mi zvláštní, že na přejezd na podstatně frekventovanější trati Čáslav – Třemošnice, kde navíc byly jen kříže, dochází až teď.

medical_examiner

To víte, jsme v České republice. Ve státě, kde odpovědná místa ignorují přítomnost elektromechanického zabezpečovacího zařízení na trati honosně označované jako koridor…

Lumpy

Hlavne tam by davalo ekonomiku kdyby tojel vlak rozhlidl se a potom prejel silnici

Martin V.

Z článku jsem vůbec nepochopil, kolik přejezdů se má zrušit bez náhrady a kolik naopak nahradit mimoúrovňovým křížením (byť třeba financovaným jako obchvat obce či nějaká jiná novostavba silnice, na tom nesejde).

Někdy taky silnice kličkuje zbytečně přes trať tam a zase zpátky, takže přeložka silnice (nebo tratě) účelově řešící shluk přejezdů by dávala větší smysl než jejich zabezpečování. Namátkou P6978+P6979 u Boskovic, shluk pěti přejezdů přes dvě tratě západně od Kralup (silnice II/240 + odbočka do Zeměch), kolem Vltavy na Šumavě… Určitě byste takových historicky vzniklých nesmyslů dokázali vyjmenovat mnohem víc.

Jiří Kocurek

Přidám Bystřici nad Pernštejnem, 3 přejezdy na téže silnici a trati na jediném kilometru.

Martin V.

Skvělé, že se konečně ledy hnuly. Ty nešťastné souběhy s křížením tam rozhodně nejsou od včerejška, tipuju to tak na 100 let… Z letáku Boskovické spojky jsem si nebyl jist, které přejezdy opravdu zmizí, ale podle přepracované dokumentace EIA z roku 2018 https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09WNzE2N19wcmVwcmFjb3ZhbmFET0NfODQ3NjU0NjAzNDk0NjE3NzI5My5wZGY/OV7167_prepracovana.pdf zmizí oba s II/374 a navíc další s hlavní tratí Brno – ČT.

Tomáš Záruba

Ta čísla hodně zkresluje, že dost často se do toho schovává údržba v podobě výměny existujících PZS za nová, takže „nově zabezpečené přejezdy“ zas tak moc nepřibývají.

aaabbb

…škoda, že není seznam těch přejezdů. Takto je to dost neříkající zpráva… 🙂

Milan alias Skeptik

Přejezdy – perpetuum mobile generující práci jedinému vyvolenému dodavateli drážní zabezpečovací techniky. Správce infrastruktury vykáže investice na zvýšení bezpečnosti provozu, ministerstvo zaškrtne „splněno“, všichni jsou spokojení. Kdo by složitě řešil nějaké podjezdy, nadjezdy, přeložky, proti kterým vždycky někdo remcá…

Jakub (easydrink)

Jako že by řešili podjezdy a nájezdy, kde to není třeba?

Milan alias Skeptik

Ať raději vymyslí úrovňové zabezpečení, které nestojí 10 milionů za kus.

bkv

Máš možnost vyniknout…

medical_examiner

To je fakt. Mohli by udělat všechny v jednom roce a ukecat nějakou množstevní slevu 😀

Jiří Kocurek

Zdaleka ne všude se přejezd dá nahradit, spousta přejezdů je mezi domy. A na okresce křižující regionální trať je zbytečné stavět nadjezd nebo podjezd.
Pak jsou tady přejezdy jako ten v Horních Heršicích (nahrazeno před léty podjezdem) v Líšni (nahrazeno před léty nadjezdem), v tom by se mělo pokračovat. Někdy to řeší obchvat obce (např. Golčův Jeníkov), kdy doprava na přejezdu výrazně poklesne.

Vladki

Zeleznicni prejezd (nadjezd) v Lisni? Neco jsem prehledl? Nebo je to nejaka jina Lisen nez ta Brnenska?

vjkm

Slatina, to je skoro Líšeň.

Já, kdo jiný

11? Tolik?

Prazak

Pokud by se to s rušením přejezdů začalo nějak přehánět, tak by se to taky mohlo obrátit proti železnici a ztratila by poslední zbytky podpory.

Jiří Kocurek

Pravda, například tento v Olomouci by se rušil dost obtížně, jelikož radnice si tramvajovou trať přerušit nenechá a majitelé místních domů by byli proti. Rušit kvůli tomu železnici by se setkalo s nemenším odporem.
https://mapy.cz/s/gapagotetu

Alibaba

A navíc tam jsou na téhle trati takové tramvajové přejezdy 3.
Tam by se hodilo udělat „Olomoucké metro“. U Řepčína trať zakopat do úrovně a u Nového světa vyjet. Zrušilo by se 12 přejezdů a odpadl by hluk ze železnice. Problematický by byl podjezd pod řekou Moravou, kde by se muselo i trochu níž.

medical_examiner

Hmm, nějaká podzemní tramvaj by vyjít mohla, klasické metro ale nevyjde nikdy.
A propos, kolik je ekonomický výsledek pražského metra?

Martin V.

Mě jako rodilého Brňáka v dětství při návštěvách Olomouce hrozně překvapovalo, že tam železnice „jezdí po zemi“ a na každém rohu je přejezd. To jsem z Brna vůbec neznal. Kromě Heršpic a Tuřan jsem znal železnici „v prvním patře“, která je s městským provozem mimoběžná. Přejezdy na hlavních tratích jsou až v Tišnově nebo v Blansku.

medical_examiner

Nechybí tam nula?

M&R

Dojde i na přejezd v Královci? Tam je to taky unikát. Přijede šukafon od Polska, zastaví před přejezdem, průvodčí vyskočí, stáhne závory, šukafon projede…

Xxxxx

Prejezd na zhlavi do Polska je jiz osazen PZZ a trutnovsko/zaclerske zhlavi se projektuje

Kalanis

Královec je provozně unikát. Ale tam tu úpravu nevidím až tak reálně – přece jen jsou tam dřeva a ne jen pouhé kříže nebo i světla.

Milan

Už je hotovo, na I/16 jsou automatické závory. Na II/300 zůstal jen kříž, to stačí.

Kalanis

Super. Čerstvé informace. Já mám bohužel v tomto případě jen ty z Map. Tam jsou fotky z 2015/2017. A tam ještě trčí kulatina.

Jirka

Mohli jste také uvést kde se přejezdy budou rušit.

Prazak

Pokud jich jenom 11 tak to klidně mohou být jen nějaké vjezdy na louku, které už 30 let nikdo nepoužil.

Jiří Kocurek

Pokud na louku již 30 let nikdo nevyjel posekat trávu, tak to již není louka, ale mladý les.

Martin V.

Možná tam pasou kozy. 🙂

Zrzek

Na tratích dlouhodobě nesjízdných a procházejících úřední likvidací.

Partneři

Škoda transportation