Druhý život pro rychlovlak. Italové z něj udělali nákladní expres

Jednotka ETR500 předělaná pro přepravu zboží. Foto: MercitaliaJednotka ETR500 předělaná pro přepravu zboží. Foto: Mercitalia

Italský státní železniční nákladní dopravce Mercitalia se jako první pouští do nákladní dopravy rychlovlaky. Společnost patřící do skupiny státních italských

Italský státní železniční nákladní dopravce Mercitalia se jako první pouští do nákladní dopravy rychlovlaky. Společnost patřící do skupiny státních italských železnic FS spustí první linku do konce října.

Pod značkou Mercitalia Fast spustí provoz upravené jednotky ETR500, kterou nasadí mezi terminály Boloňa Interporto a Caserta Marcianise u Neapole. Trasu napříč Apeninským poloostrovem zvládne vlak za 3 hodiny a 20 minut, průměrná rychlost bude 180 kilometrů v hodině.

Plán na spuštění nákladních rychlovlaků firma oznámila letos v dubnu,na facebooku se již objevilo první video nové soupravy před zahájeném běžného provozu.

https://www.facebook.com/gabriele.ferraris.7/videos/2125384604188682/

Dvanáctivozová souprava vznikla z první generace rychlovlaků řady ETR 500, která už nejezdí. Je schopná převážet přepravky o velikosti 70x80x180 centimetrů do 220 kilogramů. Vlak má nahradit až 18 kamionů, vejde se do něj podle firmy tolik, jak do dvou nákladních boeingů 747.

Jde o první případ vysokorychlostní nákladní železniční dopravy. Podle šéfa Mercitalia Logistics služba míří na zákazníky, kteří potřebují rychlou a spolehlivou dopravu, například pro expresní kurýrní služby. Pokud se služba na první trase osvědčí, chce ji rozšířit i mezi další města.

Tagy ETR500 Mercitalia Mercitalia Fast nákladní pendolino
18 komentářů