DPP ukázal první 24 metrů dlouhý trolejbus pro linku na letiště

Trolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin Košek

Do Plzně dorazil k montáži elektrovýzbroje stejný trolejbus pro Bratislavu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy představil první fotky nového trolejbusu Škoda Solaris 24. Dopravce snímky zveřejnil po kontrolním dnu v polském Bolechově. Praha bude druhým městem, kde tento velkokapacitní trolejbus bude jezdit. Náskok několika týdnů ve výrobě má stejný trolejbus pro Bratislavu.

„Trolejbus bude v polovině dubna přepraven do Plzně, kde společnost Škoda instaluje trakční elektrickou výzbroj a trolejbus zprovozní. Následně bude započat proces schvalování typu včetně testování. Zkoušky vozidla s cestujícími předpokládáme ve druhém pololetí v Praze,“ uvedl DPP na sociálních sítích.

Sdružení získalo zakázku loni v únoru, celkem 20 velkokapacitních trolejbusů vyjde na 623 milionů korun. Jezdit budou na lince 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla, trať se již buduje.

Jde o první kontrakt na tříčlánkové trolejbusy v Česku. Výrobcem podvozku a kompletní karoserie je polsko-španělská společnost Solaris Bus & Coach, trakční elektrovýzbroj včetně elektromotorů bude od společnosti Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation.

Plně nízkopodlažní tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi a celovozovou klimatizací přepraví až 179 cestujících. Vozidlo je čtyřnápravové s pohonem druhé a třetí nápravy. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů. Podesty a stupně pod sedadly jsou ve vozidle kvůli zajištění maximální bezbariérovosti co nejvíce omezeny.

Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly. Osvětlení prostoru pro cestující i vnější osvětlení vozidla využívá technologii LED. V prostoru druhých dveří je vytvořen prostor pro přepravu dvou kočárků, nebo dvou invalidních vozíků, či jednoho kočárku a jednoho invalidního vozíku. Tyto prostory jsou standardně vybaveny zařízením pro fixaci a uchycení invalidního vozíku, sklopnou opěrkou a zádovou opěrnou deskou.

Záruční doba každého z nových tříčlánkových trolejbusů je 8 let vyjma trakčních akumulátorů, jejichž záruční doba je 15 let. Po dobu této záruky musí být vozidlo schopno dojet na trakční akumulátor minimálně 11 km s použitím topení nebo klimatizace za jakýchkoliv provozních a klimatických podmínek v podmínkách hlavního města.

Do Plzně z Polska dorazil první stejný trolejbus pro Dopravný podnik Bratislava. Slovenský dopravce si ho objednal o pár týdnů později než DPP. Celkem jich má objednáno šestnáct, jezdit bude na lince 71. V Plzni bude probíhat montáž elektrovýzbroje.

Základní technické údaje o trolejbusu Škoda-Solaris 24m

Délka: 24 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 500 mm (se staženými sběrači)
Rozvor: přední 5 900 mm / střední 6 000 mm / zadní 7 350 mm
Celková maximální hmotnost: 38 000 kg
Maximální rychlost:70 km/h
Počet náprav: 4
Počet poháněných náprav: 2 (druhá a třetí)
Počet řízených náprav: 2 (přední a zadní)
Počet dveří pro nástup a výstup: 5
Nástupní výška: 320 mm
Celkový počet sedadel: 52
Celkový počet cestujících: 179
Počet motorů: 2
Výkon trakčního elektromotoru: 160 kW
Kapacita trakční baterie: 60 kWh

Trolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Bratislavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Bratislavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Bratislavu. Foto: Škoda Group
Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy Dopravný podnik Bratislava DPB dpp linka 119 Škoda Electric Škoda Group Škoda-Solaris 24 Solaris Bus & Coach
61 komentářů