DPP může začít stavět další tramvajovou trať. Spojnice Modřany – Libuš vyjde levněji, než byl rozpočet

Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: MetroprojektTramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt

První cestující mají tramvaje po nové trase svézt na jaře 2023, většinu nákladů zaplatí Evropská unie.

Nový 1,7 kilometru dlouhý úsek tramvajové trati Modřany – Libuš v Praze postaví sdružení firem OHLA ŽS a Strabag Rail. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) za trať zaplatí 304,17 milionu korun, většinu nákladů pokryje evropská dotace.

Výsledek veřejné zakázky s odhadovanou cenou 346 milionů dnes oznámil DPP v tiskové zprávě. Stavba má začít na jaře, hotovo má být v roce 2023. Pro DPP jde o další stavbu o velkou tramvajovou akci, u které došlo k významnému posunu. Město počítá s prodloužením tratě na Nové Dvory. Akce má již od února stavební povolení.

Nová tramvajová trať Modřany – Libuš bude dvoukolejná a 1,7 kilometru dlouhá. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde zatím bude končit úvratí. DPP zde nicméně na základě dohody s majiteli tamních pozemků připravuje dočasnou smyčku, která bude sloužit do doby, než DPP zprovozní prodloužení tratě až na Nové Dvory. Smyčku Libuš si DPP postaví vlastními silami, ideálně současně s dokončením stavby nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Toto řešení DPP umožní nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje místo obousměrných.

Čtyři zastávky na trase

DPP na nové tramvajové trati vybuduje čtyři dvojice zastávek: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky. Nová tramvajová trať Modřany – Libuš nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka a dále do centra, např. na Palackého náměstí nebo na Staroměstskou, bez nutnosti přestupovat.

Do soutěže přišlo nakonec šest nabídek. „Nesmírně mě těší, že i přes negativní signály z trhů, jako je růst cen komodit, energií, nedostatku řady druhů materiálů či výrobků, se nám povedlo vysoutěžit stavbu nové tramvajové tratě o 13 % levněji, než byl předpoklad dle projektové a zadávací dokumentace,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch. DPP dnes oznámil vítěze. „Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky začneme s přípravnými pracemi, abychom mohli na jaře příštího roku zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023,“ dodal Šurovský.

Tramvajový boom pokračuje

„V Praze se konečně hýbe rozvoj tramvajové sítě. Nové tratě stavíme a připravujeme na nejvyšší rychlostní stupeň. Smyčka Zahradní město – hotovo. Mezi Pankrácí  a Pražského povstání už jezdí tramvaje. Stavíme trať z Barrandova do Holyně. Pro smyčku Depo Hostivař soutěžíme zhotovitele a u tratě z Modřan do Libuše jsme zhotovitele úspěšně vysoutěžili,“ vyjmenovává posuny v rozvoji tramvajové dopravy náměstek primátora Adam Scheinherr. Běží také soutěž na stavbu trati na Dědinu.

Letos DPP rozeběhl také přípravu navazujícího projektu, tj. pokračování tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory. Jedná se o definitivní prodloužení o další dvě zastávky do lokality, ve které Praha Praha plánuje významný rozvoj a vznik lokálního centra. Projekt tramvajové trati v prostoru u budoucí stranice metra D Nové Dvory bude koordinován s plánovanou zástavbou, kterou zde jako jeden z pilotních projektů bude zajišťovat městský developer – Pražská developerská společnost.

Tramvajová trať Modřany - Libuš. Pramen: DPP/dokumentace EIA

Tramvajová trať Modřany – Libuš. Pramen: DPP/dokumentace EIA

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp OHLA ŽS Sídliště Modřany - Libuš Strabag Rail tramvajová trať Modřany - Libuš
80 komentářů