Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy Zprávy

DPMB otáčí princip značení nízkopodlažních spojů. Zvýrazní ty s vysokou podlahou

Nové autobusy SOR NS 12 pro Brno. Foto: DPMB
Nové autobusy SOR NS 12 pro Brno. Foto: DPMB
V jízdním řádu budou naopak zvýrazněny spoje, které nezajišťují nízkopodlažní vozidla

Dopravní podnik města Brna (DPMB) dospěl k závěru, že označování nízkopodlažních spojů piktogramem osoby na vozíku ztratilo na přehlednosti. Důvodem je skutečnost, že nízkopodlažní spoje díky akvizicím nových vozidel na některých linkách už tvoří valnou většinu jízdního řádu.

Nové značení vysokopodlažních vozů v brněnské MHD. Pramen: DPMB

Podnik proto přistupuje ke změnám značení, v jízdním řádu budou naopak zvýrazněny spoje, které nezajišťují nízkopodlažní vozidla. „U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem $ ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme,“ doplnil dopravní ředitel DPMB Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek, například to jsou 1, 4, 8, 9, 30, 32, 40, 49, 57, 63 a další.

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů a autobusů na 77 % vozového parku. Nejvíce je to u autobusů (94 %), neboť autobusy dožívají zhruba po deseti letech. Tramvaje vydrží 30 let i více. Dopravní podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.

 

vozy DPMB

celkem kusů

nízkopodlažních

% nízkopodlažních

autobusy

320

300

94 %

trolejbusy

135

112

83 %

tramvaje

309

179

58 %

Pramen: DPMB

tagy
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Pánek

Přeškrnutý vozík by byl asi jasnější.

Frantík

Dolar = přeškrtnuté esko -> škrtnutá osoba s křivicí.

Bob

A až budou intervaly hodně krátké, tak se místo časů, kdy jede spoj, budou v jízdních řádech uvádět jen časy, kdy žádný spoj nejede?

Y.K.

Že by se v Unicode nenašel znak pro schody nebo bariéry výstižnější? 🙂






Bob

Nebývala pro jízdní řády nějaká speciální znaková sada?

Marcel Pánek

Samozřejmě že je, Sena

Y.K.

Není Sena typ (řez) písma? Znakové sadu jsou něco jako ASCII, UTF-8, Windows-1250, ISO 8859-2 atp.

Nekdo

dollarem! v Krně jsme opět světoví! ne nějakou dementní čechistánskou korunou, nebo blbým protistátním eurem, ale rovnou dollarem!

Kernteriér

$ jako pro šotouše?

Bob

Škrtnuté S, jako že vozíčkáři se sami neobslouží (S bývala kdysi značka pro samoobslužné odbavování). Nebo že by znázorňovalo osobu s křivicí?

Leinad

Ještě se naučit kreslit oběhy.
Když je LF tramvají přes 50%, nemusel by mezi LF spoji stejné linky být víc než jeden vysoký.

medical_examiner

Mohlo by to být na střídačku (LF – HF – LF – HF…), a později HF – LF – LF – HF – LF – LF…

Leinad

To bych tak moc nevyžadoval. Proste uváděný podíl nízkopodlažek by měl odpovídat maximálnímu rozestupu.
(Při 11% čekat maximálně 10 intervalů, při 34% maximálně trojnásobek intervalu… Na 51% se skončí, maximalne jeden HF mezi dvěma následujícími LF)
🙂

a8n

Že to je přes 50 % celku ještě neznamená, že to je přes 50 % v jednotlivých velikostních kategoriích.

robert

Kreslit oběhy není žádná sranda. Ty to umíš?

Jiří Kocurek

Po kouskách kupředu. V cílovém stavu takové značení už nebude potřeba.

Jihočeský velkoměšťan

Pro šotouše by bylo stejně užitečnější označení „garantovaně vysokopodlažních“ vozidel. 😀 Takto se jen dozví, že jejich oblíbená Karosa na lince jet může, ale nemusí (jako dnes). Jinak nápad otočit symboly chválím, ale bojím se srozumitelnosti symbolu $ (ne každý čte vysvětlivky).

Jiří Kocurek

To jo, aby si počkali na T6, protože Vario je hrozná prolézačka. 😀

medical_examiner

Nešla by místo T3R.PLF udělat T6R.PLF?
Hranaté nízkopodlažní, oblé vysokopodlažní?

Ondra

Vytvářet nízkopodlažní vozovou skříň ve vzhledu T6 nedává žádný smyl. Pokud by se chtělo „znízkopodlažnit“ T6, pravděpodobně by se vzalo VarioLF/T3R.PLF a schválilo se jako modernizace T6.

Martin V.

$ = pro šotouše garantované za poplatek v dolarech. 🙂

robert

No tak je budou muset cist. Jednak neznalost neomlouva a jednak nemuzeme kastany porad vodit za rucicku jako nesvepravne retardy. At jsou trochu sobestacni.

Vojta

Správný šotouš stejně neudělá ani krok bez iRisu!

náhodný kolemjdoucí

Držím palce, aby takových linek začalo přibývat. A nejen v Brně.

Pezos

V tomto je úsměvná Praha, kde třeba na lince 107 z Dejvické je 1 (slovy jeden) negarantovaný spoj denně v pracovních dnech a proto mají všechny zbylé spoje v počtu 229 (159+35+35) symbol vozíku.

náhodný kolemjdoucí

Máte pravdu, že je to asi spíš otázka o přístupu. A v Praze, kde jezdí už druhá generace nízkopodl. busů, by to asi šlo přeznačit leckde.

Radek

Spíš už brzo u autobusů dojezdí vysokopodlahy úplně, zřejmě příští rok…

Cestovatelix

Pár jich má být na retrolinkách, stabilně je ve Středu a o víkendu vypravována jedna 961(E) na L180

Cestovatelix

Ještě pár vysokých Karos je, a stejně se plánují Karosy na retrolinky, a přeznačení bude vhodné, když v záplavě Tučného písma bude to jedno tence

Martin V.

Tady to vypadá na poslední dva retrobusy. 🙂 Nebo mají Řepy ještě něco utajeného?
http://www.citybus.cz/praha/aktevid_dp-a/b961.htm

Cestovatelix

Jedna je pro retrolinky, a druhá komerční, jestli si to vybavuji správně

Juraj

Schválne som sa na to díval na pid.cz hneď po prečítaní článku.
Taká 133 má piktogramy úplne všade, pretože je tam negarantované poradie.
Oproti tomu 135 piktogramy nemá, len poznámku, že všetky spoje sú ♿. Zaujímavé.

Pavel M.

Klasickej Ropidi bordel.

Pezos

Ano, je to tak. Pokud jsou všechny spoje garantovaně nízkopodlažní, tak je jen poznámka a jednotlivé spoje nemají zvýraznění. Ale pokud je třeba jen jeden negarantovaný, jsou všechny ostatní spoje zvýrazněné.

Frantík

Navíc je tam napsané, že „zvýrazněné spoje zajišťuje nízkopodlažní vozidlo“. Čili by stačilo vyznačit tučně, a ne ještě vozíček.