Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň. Další úsek koridoru kolem Berounky prošel hodnocením vlivu na okolí

Nákladní vlak v Zadní Třebani. Foto: Správa železnicNákladní vlak v Zadní Třebani. Foto: Správa železnic

Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice.

Správa železnic může pokračovat v přípravě kultivace šestnáctikilometrového úseku III. koridoru mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn. Stavba s odhadovanou celkovou investicí přes sedm miliard úspěšně prošla posouzením vlivu na okolí (EIA) a získala souhlas ministerstva životního prostředí.

„Správa železnic tak bude moci v nejbližší době zahájit územní řízení, na jehož konci bude vydání územního rozhodnutí. Mezitím již probíhají práce na projektové dokumentaci,“ uvedla mluvčí SŽ Radka Pistoriusová. Projekt pro stavební povolení a provedení stavby připravuje sdružení Sudop Praha a Sudop EU za 138 milionů korun. Samotná stavba má probíhat v letech 2023 až 2026.

Úsek trati 170 odbočka Berounka - Karlštejn, který čeká modernizace. Pramen: SŽ/dokumentace EIA

Úsek trati 170 odbočka Berounka – Karlštejn, který čeká modernizace. Pramen: SŽ/dokumentace EIA

Vedle mezistaničních úseků se přestavby dočkají stanice Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn a zastávka Všenory. Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.

Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, která podle SŽ zvýší propustnost trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.

Správa železnic nechá na trati stejnosměrné napájení, bude ale připraveno pro přepnutí na „střídavinu“. „V rámci této stavební akce dojde k přípravě, samotná změna napájecí soustavy je v plánu po rekonstrukci celé trati Praha – Beroun,“ uvedla už dříve mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti. Trať kapacitně nestačí a časté poruchy vedou ke kolapsům vlakové dopravy. V budoucnu by měl problém vyřešit tunel mezi Prahou a Berounem, do té doby chce ale Správa železnic postupně zmodernizovat stávající trať.

Ještě dříve (v letech 2022 až 2024) by se měl modernizovat přilehlý sedmikilometrový úsek z Karlštejna do Berouna, který úspěšně prošel posouzením vlivu na okolí (EIA) letos v dubnu.

V letech 2024 až 2026 by měly proběhnout stavební práce také na šestikilometrovém úseku od Prahy skrze Černošice po plánovanou odbočku Berounka v Mokropsech. Plány letos v lednu schválila centrální komise ministerstva dopravy. Pražský úsek Smíchov – Radotín se aktuálně vylepšuje.

Tagy EIA III. koridor odbočka Berounka Správa železnice Trať 171 Praha - Beroun
87 komentářů