Dopravci Lidé Železnice

Do vedení Českých drah míří další manažer slovenských ZSSK

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

Současný místopředseda představenstva slovenských železnic ZSSK Patrik Horný se má stát od 1. června novým členem představenstva Českých drah zodpovědným za finance a ekonomiku. Dozorčí radě ho příští týden navrhne ke jmenování výběrová komise, která ukončila hledání manažera na poslední volné místo v představenstvu Českých drah.

České dráhy oficiálně zatím příchod druhého vrcholového manažera ze slovenských státních železnic ZSSK nekomentovaly, plán na jmenování Horného potvrdily tři na sobě nezávislé zdroje deníku Zdopravy.cz. Ve středu o něm bude hlasovat dozorčí rada. „Mohu pouze potvrdit, že komise vybrala. Rozhodnutí je na dozorčí radě,“ řekl předseda dozorčí rady Petr Moos, který se na výběru podílel. Podle něj je důležité, aby už nové představenstvo konečně pracovalo v plném složení.

Horný na dotazy zaslané na jeho soukromý mail nereagoval. Po Michalovi Verešovi, který nastoupil na post člena představenstva zodpovědného za provoz Českých drah 1. března, má být druhým manažerem, který přišel do vrcholového vedení ČD od slovenského dopravce. Horný vystřídá na postu Radka Dvořáka, který dostal v únoru ještě na starost obchod po Michalovi Štěpánovi a finance bude řídit dočasně do nástupu nového člena představenstva.

Podle profilu na sociální síti LinkedIn Patrik Horný před svým působením v ZSSK pracoval například pro poradenské společnosti Deloitte nebo PwC. U ZSSK je od června 2016. Podle informací Zdopravy.cz byl ve finále výběru ještě další slovenský manažer: Jozef Sinčák, který vedl do loňského podzimu České aerolinie. Slovenské železnice ZSSK včera oznámily, že po osmi letech ztrát dosáhly vyrovnaného hospodářského výsledku.

Představenstvo Českých drah prošlo od loňského léta po změně dozorčí rady velkou proměnou, z pěti členů zůstal jen současný šéf Miroslav Kupec, ostatní byli odvoláni.

České dráhy čeká z pohledu financí krušný rok, musí vyřešit především splacení dluhopisů ve výši 300 milionů eur a emisi nových. Tato práce ale zůstane zřejmě ještě plně na současném členovi představenstva zodpovědném za ekonomiku Radkovi Dvořákovi.

 

Patrik Horný. Foto: Linkedin
Patrik Horný. Foto: Linkedin

Slovenští manažeři přichází do vedení Českých drah jen krátce poté, co Úřad průmyslového vlastnictví zapsal Českým drahám označení Národní dopravce.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Miki
Host
Miki

Tak doufám, že to dopracujeme na stejnou úroveň jako ZSSK, která je příšerná! Ve vlaku pracuji a upřime začíná to byt horší a horší a to na linkách, které jezdí do zahraničí.

peknos
Host
peknos

vela štastia na zssk to doviedol do krachu

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ony snad ZSSK krachují? Já bych to tak rozhodně neviděl …

Lektor
Host
Lektor

Zase Slovák, přijde mi, že ve vedení velkých firem (a to státních i soukromých) snad nikdo jiný než Slováci není. Kde jsou všichni Češi, mne neříkejte, že jsou horší než Slováci.

PetrB
Host
PetrB

Boze, to v CR nemame poradne manazery, ze je sem musite tahat ze Slovenska a jeste k tomu ze ZSSK?

Michal
Host
Michal

Ano máme, například Žaludu, který by současný ansámbl strčil do kapsy.

Bohužel retardní individuum, niemand a netáhlo Zdeněk Žák v pozici ministra dopravy jakési dočasné vlády měl potřebu Žaludu odvolat.

Tak teď máme to nejlepší ze ZSSK, což je talent pool, který jen tak někoho nenapadne…

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

To jako deseti miliónový národ nedokáže vyprodukovat schopné lidi?

Zapa
Host
Zapa

Asi je nedokáže zaplatit.

Mmch ta poznámka o národním dopravci je hodně blbá. Pominu-li to, že osobně jsem tenhle dodatek k názvu ČD nějak sám nepřijal, tak to kdo jakou tam má národnost, je snad jedno, ať je to ve vrcholových funkcí, nebo fírů a vlakvedoucích.

Petr Novotný
Host
Petr Novotný

Vstoupit Deseti milionový národ vyprodukoval i Babiše…

ketchup1970
Host
ketchup1970

Pardon, nírodností Slovák, studoval v Ženevě, francouzsky možná umí líp než československy. A tak slovenský národ je i se započtením rodáků v cizině, Kanada USA atd, a odečtení Maďarů asi šestimilionový..

Tronda
Host
Tronda

Tak to je teda kauf. 🙂

Bram
Host
Bram

Je nutné i skrz manažery přetahovat do ČD šílené poměry na ZSSK? Vždyť ČD jsou oproti ZSSK zcela funkční a prozákaznicky nastavenou firmou…

Telematika
Host
Telematika

Tak prozákaznicky orientovaná je i ZSSK.Na Slovensku čakajú vlaky na prípoje aj 45 min,kým u ČD dispečeri cestujúcim zlikvidujú prípoje s tvrdením,že krajské úrady vyžadujú dodržanie čakacích dob.A pán manažér Horný nie je klon šéfa ZSSK F.Hlubockého ale má vlastný rozum,tak sa može realizovať 🙂

asdfrb
Host
asdfrb

Ani sa necudujem krajom, ze trvaju na dodrziavani cakacich dob. Na ten meskajuci vlak mozu naviazane dalsie vlaky, autobusy. Tie tiez maju cakat 45 minut ? K tomu prozakaznickemu pripstupu. Pokial takmer kazdy den caka R6xx rychlik, co je tak 400 a viac ludi v Ziline na ostravke rychliky, pri ktorych ked isli na cas sa vyhlasoval statny sviatok a z toho ostravskeho rychlika Vam prestupi 10-20 ludi, tak to je „prozakaznicky pristup“. Samozrejme, to meskanie sa prenasa na dalsie vlaky, ktore tiez potom cakaju na tu zmeskanu R6xx a nastava stav, ze na vlak sa neda spolahnut. Osobna skusenost… Číst vice »

Partneři