Do Šternberka se po téměř deseti měsících vracejí vlaky

Regionova ve Šternberku. Foto: České dráhyRegionova ve Šternberku. Foto: České dráhy

Traťový úsek Olomouc – Uničov prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic.

Projekt elektrizace trati mezi Olomoucí a Uničovem postoupil do další fáze, což mimo jiné znamená konec nepřetržité výluky v úseku Olomouc – Šternberk. Motoráky začnou z olomouckého hlavního nádraží jezdit do Šternberka v úterý, oznámil dnes šéf Správy železnic Jiří Svoboda.

Denní výluka (v časech od 8:00 do 18:00) byla na trati už od 10. ledna, v březnu se plynule změnila na výluku nepřetržitou. Vlaky se sem měly vrátit už s příchodem nového jízdního řádu 13. prosince, dojde k tomu ale až v úterý. „Zásadní přestavbou prošla stanice Bohuňovice,“ doplnil Svoboda.

Traťový úsek Olomouc – Uničov (trať č. 290) prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků či nového informačního systému. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde Správa železnic zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde mohlo jezdit maximálně „devadesátkou“.

Délka trasy je 29 kilometrů, modernizace si vyžádá téměř čtyři miliardy. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2021. SŽ plánuje v budoucnu zelektrizovat a modernizovat i další úsek trati z Uničova do Šumperka.

Po dokončení elektrizace plánuje Olomoucký kraj nasadit na trať nové RegioPantery od Škody Transportation. Zítra se na trať vrátí motoráky Regionova a 843.

Zázemí stanice Bohuňovice, prosince 2020. Pramen: Správa železnicStanice Bohuňovice v květnu a prosinci 2020. Pramen: Správa železnicVýpravní budova stanice Bohuňovice, březen a prosinec 2020. Pramen: Správa železnicModernizace trati Olomouc - Uničov. Pramen: Správa železnicNová podoba zastávky Hlušovice. Pramen: Správa železnicZastávka Hlušovice v březnu 2020, staré nástupiště už je zbourané. Pramen: Správa železnic
Tagy elektrizace trati OIomouc - Uničov Správa železnic Top
96 komentářů