Do pražských ulic vyjela první tramvaj v novém kabátu Pražské integrované dopravy

Tramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel Šabík

U autobusů se předpokládá, že obměna potrvá zhruba 10 let, u tramvají nebo souprav metra to bude trvat ještě déle.

Do pražských ulic dnes vyjela tramvaj Škoda 14T (ev. č. 9121), která je jako první tramvaj v metropoli „oblečena“ do nových barev Pražské integrované dopravy (PID).

Do budoucna by nové barevné ztvárnění měla mít všechna vozidla PID; podle pražského náměstka pro dopravu Adama Scheinherra tak bude na první pohled zřejmé, ve kterých vozech platí Lítačka. „Postupně bude podoba každého autobusu, tramvaje, vlaku nebo metra neodmyslitelně patřit k jedné značce – té naší, pro kterou dopravci jezdí,“ uvedl Scheinherr.

Nový barevný vzhled vozidel PID navrhlo studio superlative.works tvořeného designéry Petrem Štěpánem, Bohumilem Vašákem a Mikulášem Macháčkem. Nový vzhled byl představen už loni v září na prvním autobusu, kterým je SOR NB12 (ev. č. 3694).

Tramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkAutobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPPAutobus SOR NB12 v nových barvách Pražské integrované dopravy. Foto: Daniel Šabík / DPPAutobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPPTramvaj 14T  v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T a autobus SOR NB 12 v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T a autobus SOR NB 12 v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T a autobus SOR NB 12 v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel Šabík

Praha a Středočeský kraj nyní chystají ke schválení nový grafický manuál, který se stane závazným pro celý integrovaný dopravní systém. „Základní manuál budeme po jeho schválení dále rozpracovávat pro zhruba 60 jednotlivých typů vozidel, která se v celé integrované dopravě pohybují,“ doplnil ředitel organizátora ROPID Petr Tomčík.

Neznamená to ale, že dopravci nyní začnou hromadně přebarvovat svá vozidla. Nové jednotné barevné řešení vozidel bude aplikováno pouze na nově pořizované vozy nebo tam, kde by stejně musel být použit nový nátěr nebo polep.

„U autobusů předpokládáme obměnu zhruba za 10 let, u tramvají nebo souprav metra to bude trvat ještě déle,“ sdělil šéf Dopravního podniku hl. m. Prahy Petr Witowski. Na tramvaj 14T došlo v rámci takzvané malé modernizace, kdy se mimo jiné kompletně odstrojuje interiér.  Ještě dnes se touto tramvají mohou svézt cestující, odpoledne bude jezdit na lince 17. V dalších dnech bude nejčastěji k vidění také na linkách 3, 8 a 10.

Její aktuální poloha se zobrazí v mapě spojů PID při zadání čísla vozu 9121.

Tagy dpp elektrizace trati Šakvice - Hustopeče PID rebranding PID Top Tramvaj 14T
112 komentářů