Do Porta dorazila první čínská tramvaj, město ji kupuje za evropské dotace

Nová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do Porto

Po dokončení zakázky bude mít dopravce 120 tramvají.

První z osmnácti objednaných tramvají od čínského výrobce CRRC dorazila těsně před Vánoci do Porta. Zdejší dopravní podnik Metro do Porto se stane prvním v Evropské unii, který se rozhodl nakoupit tramvaje vyrobené v Číně.

Příjezd první tramvaje oznámil dopravní podnik na svých stránkách. Do Portugalska putovala po vodě lodí do španělské Tarragony, pak po zemi do Portugalska. „Vozidlo nyní podstoupí důkladné testování, než bude zařazeno v průběhu příštího roku do provozu,“ uvedl dopravce.

Nové vozidlo bylo poprvé na vizualizacích představeno loni v říjnu. CRRC dodá 18 tramvají za 49,6 milionu eur. Má plně odpovídat evropským normám. V soutěži na nové tramvaje byly ještě Škoda Transportation a Siemens Mobility.

Nová tramvaj bude mít označení CT (CRRC Tram). Dopravní podnik označuje vozidlo jako uživatelsky přívětivé a „usměvavé“, zachovává šedou a žlutou barvu. Bude měřit 35 metrů, pojme až 252 cestujících, z toho 64 sedících. Tramvaje budou mít celkem sedm dvoukřídlých dveří na obou stranách.

Poslední nové tramvaje nakoupilo Porto v roce 2010, šlo o Flexity Swift od Bombardieru. Metro do Porto má u CRRC objednáno celkem 18 tramvají, zaplatí za ně 49,6 milionu eur včetně pětiletého servisu. Investici bude plně financovat Evropská unie z fondu životního prostředí a ochrany klimatu. Tramvaje dopravce nasadí na rozšiřovanou trať mezi S. Bento a Casa da Música a mezi Santo Ovídio a Vila d’Este. Po převzetí všech bude mít dopravce 120 tramvají.

CRRC se pokouší proniknout se svými tramvajemi i do jiných evropských měst, zatím ale čínský výrobce jiný tendr nevyhrál.

Nová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do Porto

Tagy crrc Metro do Porto Porto
15 komentářů