Do pěti let pětkrát větší síť. Istanbul otevřel další část metra bez strojvedoucích

Metro v Istanbulu. Foto: Istanbulmetrosu.comMetro v Istanbulu. Foto: Istanbulmetrosu.com

Istanbul pokračuje ve velké expanzi dopravy pod zemí. Včera otevřel druhou část nové linky M5, která je první v tureckém

Istanbul pokračuje ve velké expanzi dopravy pod zemí. Včera otevřel druhou část nové linky M5, která je první v tureckém metropoli jezdící bez strojvedoucích. Do pěti let se má síť více než zpětinásobit.

Nová trasa M5 spojuje v asijské části Istanbulu stanice Yamanevler a Çekmekköy a je součástí velkých plánů na rozšíření istanbulského metra.

V druhé etapě vzniklo na více než devíti kilometrech celkem sedm stanic včetně nového přestupního bodu Dudullu, kterým povede v budoucnu nová trasa M8. Nová trasa může za hodinu svézt 65 tisíc cestujících. Dosud vedla linka M5 jen ze stanice Üsküdar. Celkem má nová trasa 20 kilometrů, cestu vlak zvládne za 27 minut.

Na trase jezdí šestivozové soupravy od sdružení Mitshubishi a CAF, celkem jich jezdí 21. Otevřením nové trasy se síť istanbulského metra rozšířila na 170 kilometrů.

Istanbul má s metrem velké plány, do roku 2023 se má stávající síť více než zpětinásobit na 1000 kilometrů. Turecký deník Sabah připomněl,  že se aktuálně staví 294 kilometrů. Další trasou bude spojení mezi Mecidiyeköy a Mahmutbey. Celková plánovaná délka metra do roku 2023 je 1023 kilometrů.

Samořiditelné metro má být i na budoucí trase D v Praze. Jeho příprava zatím ale neběží úplně podle plánu, Dopravní podnik hl. města dosud stále například nedokončil soutěž na firmy, které provedou geologický průzkum. Podle Lidových novin navíc DPP odvolal projektového manažera metra D Aleše Kořeného právě pro nespokojenost s přípravou velké stavby. 

Tagy Metro v Istanbulu samoříditelné metro
13 komentářů