Devítikilometrový úsek D6 u Hořesedel má stavební povolení, zakázku získala Eurovia

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

Pokud nenastanou komplikace, zahájí Ředitelství silnic a dálnic stavbu v únoru.

Přes devět kilometrů dlouhý úsek dálnice D6 u Hořesedel na Rakovnicku má od ministerstva dopravy stavební povolení (zatím nepravomocné). Upozornil na to šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Dodal, že ŘSD už vybralo zhotovitele stavby: zakázku získalo sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů (dříve SMP CZ). Jeho cena činí 1,886 miliardy korun, což je 86 procent ceny předpokládané (2,186 mld. Kč). Celkem bylo podáno osm nabídek

Stavět by se mělo v letech 2023 až 2025. „Když nenastanou problémy – námitky proti stavebnímu povolení nebo námitky proti výběru nejvýhodnější nabídky – rádi bychom stavbu zahájili v průběhu prvního čtvrtletí 2023, pravděpodobně v únoru,“ řekl Mátl.

Trasa naváže na východě ve směru od Prahy na obchvat Krupé, který se staví od letošního roku, a na západě ve směru na Karlovy Vary na pětikilometrový obchvat Hořoviček. I na tento úsek je tendr ve finále, nejnižší nabídka přišla rovněž od sdružení firem Berger Bohemia, Eurovia a Stavby mostů. Jejich nabídka je 1,509 miliardy korun, o 456 milionů korun méně než odhadovaná cena.

V případě, že ŘSD vybere nejlevnější nabídky, budou stejné firmy stavět celých 14 kilometrů dálnice.

Následovat bude stavba D6 Petrohrad – Lubenec a zbývající čtyři úseky v Karlovarském kraji. „Naší snahou je, aby byla do pěti let dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary kompletní,“ řekl Mátl letos na jaře při zahájení obchvatu Krupé.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 91 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6).

Tagy D6 D6 Hořesedly ŘSD
21 komentářů