Detaily k miliardové zakázce na ostravské tramvaje: 21 kamer, 32 měsíců na dodání i vyhřívání sedaček

Představení čtyř hotových tramvají Škoda 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czPředstavení čtyř hotových tramvají Škoda 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Nové tramvaje budou jednosměrné.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zveřejnil během dnešního dne kompletní zadávací dokumentaci k jedné z největších zakázek ve své historii. V soutěži s odhadovanou cenou za 2,25 miliardy korun poptává až 25 tramvají. Dopravce se zaváže k odběru 16 vozidel, na dalších devět bude opce. Součástí zakázky bude i údržba tramvají.

„Naším záměrem je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám města Ostravy. Již proběhla výměna středokapacitních tramvají za moderní tramvaje od společnosti Stadler. Díky novým vozům Škoda 39T rušíme spřažené soupravy. Nově soutěžené vozy s nejvyšší kapacitou nám umožní získat náhradu za již dosluhující tramvaje KT8,“ řekl Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.

Podle zadávací dokumentace mají být tramvaje jednosměrné a nízkopodlažní. Požadovaná obsaditelnost vozu je minimálně 240 osob, minimálně 30 % míst musí být k sezení. Budou tak výrazně větší než poslední dodávka tramvají 39T od Škody Transportation.

Požadovaná maximální rychlost je 80 km za hodinu. Součástí vybavení by měla být i kolizní kamera, antikolizní systém s možností automatického brzdění, nebo automatická nájezdová rampa například pro vozíčkáře. Vozy by měly být vybavené klimatizací, USB porty v minimálním počtu 20 kusů na vůz, samozřejmostí je pak i kamerový systém, v minimálním počtu 21 kamer na vozidlo. Vozidla budou mít přípravu na vyhřívané sedáky pro cestující. Vozidla musejí být vybavena otočnými podvozky, délka tramvaje může být maximálně 32 metrů.

Sedm firem v tržních konzultacích

Výrobce bude mít 32 měsíců na dodání tramvají, tedy více než dva a půl roku. Soutěži předcházely předběžné tržní konzultace, kterých se zúčastnilo sedm firem: Alstom, Cegelec, Modertrans, PESA, Pragoimex, Škoda Transportation a Stadler.

Součástí zakázky bude i zajištění střední a těžké údržby. Jde o celkem tři akce: dvě střední prohlídky po každých 200 tisících kilometerech a jedna velká po 600 tisících kilometrech.

Náklady na údržbu budou mít v hodnocení váhu 40 %, nabídková cena za vozidla 30 %. Dalších 30 % připadne v hodnocení na vybrané technické podmínky.

Technická kritéria při hodnocení

Subkritérium: Kapacita vozidla při 5 os./m2 – 25 %
Subkritérium: Nápravové zatížení – 25 %
Subkritérium: Vzdálenost hrany protilehlých sedáků (volný prostor mezi protilehlými sedadly) – 5 %
Subkritérium: Průměr nových kol – 5 %
Subkritérium: Počet dveří s šířkou minimálně 1 300 mm – 5 %
Subkritérium: Šířka uličky – 5 %
Subkritérium: Použití el-hydraulické vs el-mechanické zajišťovací brzdy – 5 %
Subkritérium: Použití nápravy nebo volně otočných kol – 5 %
Subkritérium: Využití adhezní hmotnosti – 5 %
Subkritérium: Trakční motory – 10 %
Subkritérium: Výška schodů k podestě – sedadlům – 5 %

Tagy dopravní podnik ostrava DPO velkokapacitní tramvaje velkokapacitní tramvaje pro Ostravu
62 komentářů