Deset nových linek napříč Evropou. RegioJet ukázal plány na velkou expanzi

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kromě již dříve oznámených plánů chce RegioJet spojit Berlín s Lublaní, Záhřebem a Budapeští nebo Mnichov s Bukureští.

Český soukromý železniční dopravce se chystá na velkou expanzi od zahraničí, která počítá se vstupem na úplně nové trhy včetně například Polska, Německa či Rumunska. Minulý týden k tomu udělal první krok: své plány oznámil tuzemskému Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) a rakouskému Schienen Control. Podle současné legislativy je to povinnost při záměru na komerční vlaky jezdící mimo objednávku státu či krajů. Pokud plány dopravci vyjdou, spustí během roku a půl deset nových linek.

Kromě již dříve oznámeného plánu na noční vlaky do Alp a noční lince z Prahy do Ostende přes Amsterdam a Brusel je v seznamu nových linek například spojení z Prahy do Berlína a Mnichova, polské Varšavy nebo k Baltu do Gdyně. Úplně nová linka vedoucí mimo české území má spojit také Mnichov s Bukureští. „Budeme dále rozvíjet naši pozici největšího soukromého dopravce v dálkové dopravě ve střední Evropě,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Plány RegioJetu jsou zatím oficiálně jen na papíře, na druhou stranu minulé roky ukázaly, že dopravce většinou své expanzivní plány myslí zcela vážně, i když je přibrzdil koronavirus. I mezi lockdowny ale firma zvládla úspěšně rozjet linku do Chorvatska. Firma navíc získala na expanzi úvěry se státní garancí.

Komerční spoje místo závazkové dopravy

„Plánujeme další rozvoj, díváme se na další trhy, kde bude RegioJet nabízet své služby. Společně s našimi partnery chystáme další rozvoj v segmentu denních a nočních spojů. Cestující ve střední Evropě budou mít více možností cestovat s RegioJetem a využívat vlakovou dopravu s nejlepšími službami za nejlepší ceny,“ dodal Ondrůj.

V seznamu plánů RegioJetu je i linka Praha – Gdyně, kterou chce přitom české ministerstvo dopravy objednat na českém území jako novou trasu Ex32 a o kterou mají zájem České dráhy. „Díváme se na trasy, kde jsme přesvědčeni o možnosti provozovat vlaky v režimu open access (volný přístup dopravců, stejný režim jako Praha – Ostrava, pozn. red),“ dodal Ondrůj. „Polsko je pro nás aktuálně jednou z priorit,“ dodal Ondrůj.

RegioJet zatím neupřesnil, jaké vozy na nové spoje, které jsou zatím jen záměrem, ne definitivním plánem, použije. Oznámil ale už dříve plán nakoupit vozidla za dvě miliardy korun, na lyžařské spoje má použít vozy nasazované nyní do Chorvatska.

Nové linky, které plánuje Regiojet

Praha – Berlín – Amsterdam – Brusel – Ostende: noční vlak se startem nejpozději v prosinci 2022, denní provoz.

Praha/Varšava – Brenner / Landeck: noční lyžařské vlaky třikrát týdně od půlky prosince do půlky dubna. Start v nadcházející zimě.

Praha – Polsko – Ukrajina: dřívější plán na spojení do Přemyšle na polsko-ukrajinské hranici zastavil koronavirus. Majitel RegioJetu Radim Jančura ale potvrdil, že zájem o tento trh stále trvá.

Praha – Berlín: od prosince 2022, dva páry spojů denně, z Prahy v 10:09 a 15:09, zpět v 9:43 a 15:43, klasické soupravy lokomotiva + osobní vozy s kapacitou 550 míst.

Berlín – Lublaň / Záhřeb / Budapešť: noční propojení německého hlavního města se Slovinskem, Chorvatskem a Maďarskem, plánované od prosince 2022, trasa vede přes Prahu a Brno do Vídně, kapacita 650 cestujících, provoz denně.

Praha – Gdyně: přímé spojení Prahy s Baltským mořem přes Lichkov a polská města Vratislav, Poznaň nebo Gdaňsk. Dva páry vlaků denně, další dva jen v úseku Praha – Vratislav. Start v prosinci 2022.

Praha – Mnichov: od prosince 2022 motorovou jednotkou typu Siemens Desiro nebo Alstom Lint, tři páry vlaků každým směrem. Kapacita 140 míst.

Vídeň – Varšava: od prosince 2022 jeden pár spojů klasickou soupravou pro 550 cestujících po trase přes Břeclav a Ostravu.

Kolín – Ústí nad Labem západ: od letošního prosince dopravce přebírá provoz linky R23 po Českých drahách v objednávce ministerstva dopravy.

Mnichov – Bukurešť: nejdelší trasa pro RegioJet, 1 621 kilometrů dlouhý úsek pojede téměř 24 hodin přes Vídeň a Budapešť. Součástí jsou i dva páry vlaků Mnichov – Budapešť.

Tagy expanze RegioJetu do zahraničí RegioJet Top
294 komentářů