Deset let čekání končí. Drážní úřad vydal stavební povolení na elektrizaci trati Brno – Střelice

Nádraží Střelice. Autor: Michal Klajban – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19320523Nádraží Střelice. Autor: Michal Klajban – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19320523

Správě železnic se uvolňují ruce k zahájení jedné ze strategických staveb na jižní Moravě. Drážní úřad vydal po měsících posuzování

Správě železnic se uvolňují ruce k zahájení jedné ze strategických staveb na jižní Moravě. Drážní úřad vydal po měsících posuzování a nutných doplnění stavební povolení pro modernizaci a elektrizaci tratě z Brna do Zastávky u Brna, konkrétně pro její první etapu Brno – Střelice.

Stalo se tak po více než deseti letech příprav a úředních peripetií. Povolení ještě není pravomocné, účastníci se mohou proti němu odvolat, ke zkoumaným podkladům nicméně nikdo ve lhůtě námitky nevznesl. Povolení se objevilo na úřední desce DÚ.

Trať bude elektrizována střídavou soustavou 25kV 50 Hz. V rámci stavby budou nově vybudovány zastávky Starý Lískovec a Ostopovice, což má zkvalitnit obslužnost lokalit v rámci integrovaného dopravního systému a usnadnit přestupy vlak/autobus.

Navržená maximální traťová rychlost je 120 km/h, do doby zavedení zabezpečovacího systému ETCS se ale bude jezdit maximálně 100 km/h. Předpokládané náklady činí 1,8 miliardy korun, stavět se má v letech 2020 až 2022. Už od října běží výběrové řízení na zhotovitele, stále ale není ukončeno. Podle informací na stránkách SŽ je ve fázi hodnocení nabídek. „Začátek prací předpokládáme během několika týdnů,“ doplnila mluvčí SŽ Nela Friebová.

Podle dřívějších informací by měl být letos vypsán tendr i na druhou etapu, která zahrne vedle elektrizace i zdvoukolejnění úseku od Střelic do Zastávky u Brna. Správa železnic už má pro celou stavbu pravomocné územní rozhodnutí.

Právě územní řízení bylo zřejmě největší brzdou přípravy. Původně se dvacetikilometrový projekt měl realizovat už mezi lety 2012 a 2014, jenže už tehdy zrušil územní rozhodnutí soud na popud obce Tetčice. V roce 2016 vydal nové územní rozhodnutí úřad v Rosicích, odvolalo se ale proti němu sdružení Voda z Tetčic. To dlouhodobě proti stavbě brojilo.

Stavba patří mezi strategické projekty na Brněnsku. Celkové náklady železničáři odhadují na více než čtyři miliardy korun.

Tagy brno elektrizace Správa železnice Střelice Top Zastávka u Brna
105 komentářů