Další vzkříšení lokálky? Kraj chce na léto vrátit vlaky na trať Bruntál – Malá Morávka

Lokálka Bruntál - Malá Morávka, Rudná pod Pradědem. Autor: Honza Groh (Jagro) – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17384227Lokálka Bruntál - Malá Morávka, Rudná pod Pradědem. Autor: Honza Groh (Jagro) – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17384227

V krátké době už třetí opuštěná lokálka má naději na návrat pravidelné dopravy. Turistické vlaky by mohly o prázdninových víkendech

V krátké době už třetí opuštěná lokálka má naději na návrat pravidelné dopravy. Turistické vlaky by mohly o prázdninových víkendech vyjet na téměř deset let osiřelou sedmnáctikilometrovou trať Bruntál – Malá Morávka. Usiluje o to Slezský železniční spolek, který pro věc získal i náměstka pro dopravu Jakuba Unucku.

Ten uspořádal na facebooku anketu, ve které se z 1300 hlasujících vyjádřilo pro návrat vlaků 92 procent. „Na dnešním jednání jsme se dohodli se Slezským železničním spolkem na provozu vlaků a návazných autobusů,“ oznámil tento týden na sociální síti Unucka. Zároveň se ale objevil první háček, trať údajně poškodil přívalový déšť. Unucka chce proto jednat o řešení se Správou železniční dopravní cesty.

Vlaky by jezdily jen o prázdninových víkendech, nešlo by tak o klasickou dopravní obslužnost. Jak Unucka sdělil deníku Zdopravy.cz, odhadované náklady kraje činí zhruba 800 tisíc. Podpora bude mít formu individuální dotace náměstka hejtmana.

Slezský železniční spolek počítá s nasazením lokotraktoru (původní označení T211) a přípojného vozu k Hurvínku (Blm). Spolek založený koncem roku 2016 ale nemá licenci dopravce, obvykle mu tak vypomáhá společnost Railway Capital.

Pravidelná doprava se díky objednávce krajů vrátila letos i na středočeskou lokálku Čelákovice – Mochov a Moravské Budějovice – Jemnice na Vysočině.

Tagy Bruntál lokálka Malá Morávka Moravskoslezský Slezský železniční spolek
47 komentářů