Další pokles ceny na D6. Zakázce na obchvat Hořesedel je nejblíže Eurovia

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

V případě, že ŘSD vybere nejlevnější nabídky, budou stejné firmy stavět dva úseky o celkové délce 14 kilometrů.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) finišuje s tendrem na další úsek dálnice D6. Za zakázkou na 9,2 kilometru dlouhý úsek s oficiálním názvem Hořosedly, obchvat míří sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů (dříve SMP CZ). Jeho cena činí 1,886 miliardy korun, což je 86 procent ceny předpokládané (2,186 mld. Kč). Celkem bylo podáno osm nabídek, oznámil šéf ŘSD Radek Mátl.

Stavba zatím nemá stavební povolení, ŘSD o něj má požádáno. Stavět by se mělo v letech 2023 až 2025. Koncem loňského roku při vypsání tendru přitom ŘSD kladlo zahájení stavby do letošního druhého pololetí.

D6 Hořesedly. Foto: ŘSD

D6 Hořesedly. Foto: ŘSD

Trasa naváže na východě ve směru od Prahy na obchvat Krupé, který se staví od letošního roku, a na západě ve směru na Karlovy Vary na pětikilometrový obchvat Hořoviček. I na tento úsek je tendr ve finále, ŘSD zveřejnilo nabídky před několika dny. Nejlevnější přišla rovněž od sdružení firem Berger Bohemia, Eurovia a Stavby mostů. Jejich nabídka je 1,509 miliardy korun, o 456 milionů korun méně než odhadovaná cena.

V případě, že ŘSD vybere nejlevnější nabídky, budou stejné firmy stavět celých 14 kilometrů dálnice.

Následovat bude stavba D6 Petrohrad – Lubenec a zbývající čtyři úseky v Karlovarském kraji. „Naší snahou je, aby byla do pěti let dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary kompletní,“ řekl Mátl letos na jaře při zahájení obchvatu Krupé.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 91 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6).

Tagy D6 D6 Hořesedly ŘSD
8 komentářů