Další lokálka prodána. TMŽ zaplatila za trať Královec – Žacléř, vyjedou na ni šlapací drezíny

Nádraží v Žacléři. Foto: Jan Suchý / Wikimedia CommonsNádraží v Žacléři. Foto: Jan Suchý / Wikimedia Commons

V Žacléři u nádraží má vzniknout zázemí pro obytné vozy.

Společnost TMŽ čeká poslední krok k ovládnutí trati z Královce do Žacléře. Tu jako nevyužitou prodala Správa železnic. Nový majitel již má v ruce smlouvu, zaplatil kupní cenu 2,4 milionu korun a čeká jen na zápis změny v katastru nemovitostí.

Kontrakt, který musel projít i vládou, je již v registru smluv. Majitel firmy TMŽ Martin Dvořák očekává, že během února by mohla být změna v katastru dokončena. Běží již i příprava na proměnu trati na místní dráhu. Od vyhlášení vítěze výběrového řízení po podpis smlouvy uplynul téměř rok.

O trať byl ve výběrovém řízení velký zájem, přišly čtyři nabídky. TMŽ získala pět kilometrů tratě se dvěma budovami, na které nejezdí vlaky pravidelné dopravy od roku 2009.

Dvořák chce podle svých slov na trati zavést jako turistickou atrakci šlapací drezíny. Jezdit se ale bude jen v úseku Žacléř – Lampertice, zbývající část má příliš velký sklon. Jezdit by zde měly podobné drezíny jako na trati v Ratíškovicích. „Rád bych, aby provoz začal s letní sezónou,“ dodal Dvořák. S obnovou pravidelného provozu nepočítá, nevylučuje ale příležitostné jízdy.

Součástí nákupu jsou i dvě budovy v Lamperticích a Žacléři. Dvořák chce jejich stav postupně stabilizovat. V Žacléři chce na volném pozemku vybudovat zázemí pro odstavení obytných vozů a karavanů označovaných jako stellplatz.

Trať vznikla v roce 1882 jako odbočka od dříve postavené trati z Trutnova do polské Lubawky. Pro společnost TMŽ jde o druhou investici do železniční trati. V roce 2019 koupila trať Čejč – Uhřice.

Tagy Královec - Žacléř Správa železnic TMŽ
51 komentářů