Další komplikace pro stavbu obchvatu Jihlavy. ÚOHS nechá kraj znovu vybrat vítěze

Nový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: SkanskaNový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: Skanska

Kraj se zakázku pokouší vysoutěžit už podruhé, výběr Metrostavu opět napadly Eurovia a Colas.

Kraji Vysočina se stále nedaří vybrat firmu, která postaví jihovýchodní obchvat Jihlavy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl námitkám sdružení Eurovia CS a Colas CZ a zrušil výběr společnosti Metrostav Infrastructure.

Jde o další ze série sporů, ve kterém se řeší kvalifikace Metrostav Infrastructure. U některých zakázek již podle úřadů prokázal, že na něj přešly referenční zakázky realizované Divizí 4, jež byla částí závodu společnosti Metrostav a která byla následně odprodána právě společnosti Metrostav Infrastructure. U obchvatu Jihlavy dospěl ÚOHS k názoru, že kraj nepostupoval v souladu se zákonem.

Úřad v rozhodnutí konstatoval, že zadavatel nedodržel zásadu transparentnosti, když učinil závěr o splnění podmínek technické kvalifikace vybraným dodavatelem, aniž by disponoval dostatečně průkaznými podklady. Úřad proto zrušil úkon zadavatele spočívající ve výběru dodavatele Metrostav Infrastructure a všechny následující úkony provedené v zadávacím řízení,“ řekl Švanda. Rozhodnutí není pravomocné. Vyjádření kraje zjišťujeme.

Stavba obchvatu má již tři čtvrtě roku zpoždění. Metrostav Infrastructure v soutěži nabídl 359 milionů korun, předpokládaná cena byla 455 milionů.

Kraj vybírá zhotovitele už ve druhém tendru, když ten první zrušil. Původní vítěz (rovněž Metrostav Infrastructure) byl vybrán loni na podzim, po průtazích letos na jaře radní zakázku zrušili. Námitky proti vítězství Metrostavu tehdy podala Eurovia CS a Colas. Druhý tendr byl vyhlášen letos 21. května. Jihovýchodní obchvat zahrnuje propojení silnic I/38 (konec stávajícího západního obchvatu Jihlavy) a silnice II/405.

Na jihovýchodní obchvat padesátitisícové Jihlavy má kraj slíbeno 300 milionů korun z evropských dotačních fondů. Z jihlavských ulic by měl obchvat odvést tranzitní dopravu mezi Žďárskem a nájezdem k dálnici D1 u Jihlavy a výpadovými silnicemi na Třebíč a na Znojmo.

Trasa jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Foto: dokumentace pro povolení stavby

Trasa jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Foto: dokumentace pro povolení stavby

Tagy Colas CZ Eurovia CS Jihlava Kraj Vysočina Metrostav Infrastructure obchvat Jihlavy
13 komentářů