Další investice do plzeňského uzlu. Výpravní budova projde opravou za půl miliardy

Výpravní budova Plzeň, hlavní nádraží. y Josef Klozar [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], from Wikimedia CommonsVýpravní budova Plzeň, hlavní nádraží. y Josef Klozar [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], from Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá další velké investice v Plzni. K několik let probíhající velké přestavbě celého uzlu přibudou

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá další velké investice v Plzni. K několik let probíhající velké přestavbě celého uzlu přibudou zřejmě za rok a půl další velké práce na samotné nádražní budově.

SŽDC už vybrala projektanta celé akce, která má stát půl miliardy korun. Projekt opravy a modernizace zajistí podle registru smluv za 25,5 milionů korun bez DPH společnost Sudop Praha.

SŽDC připravuje kompletní obnovu výpravní budovy včetně rekonstrukce obvodového pláště, střechy, interiréru nebo modernizace veřejně přístupných prostor pro zvýšení komfortu pro cestující. „Cílem rekonstrukce je vybudovat nové nebo zrekonstruovat současné komerční prostory a prostory pro cestující ve stylu moderních  evropských nádraží,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Odhadované náklady na přestavbu jsou 503 milionů korun.

Secesní nádražní budova prošla už částečnou rekonstrukcí v letech 2011-12 ještě v době, kdy patřila Českým drahám. Teď se má udělat zbytek. Podmínkou je zachování její stávající podoby: budova z roku 1907 navržená architektem Rudolfem Štechem je kulturní památkou.

SŽDC počítá s tím, že stavební práce začnou v roce 2020, hotové mají být v roce 2023. Tou dobou by už měla být kompletně hotová modernizace celého železničního uzlu, která komplikuje kvůli rozsáhlé stavební činnosti provoz na této trati. Cestujícím na konci června skončila čtyřměsíční výluka vlaků na Domažlice, stavební práce pokračují dál. Podle SŽDC mají na přelomu listopadu a prosince  skončit hlavní stavební práce na rekonstrukci jižní části plzeňského hlavního nádraží včetně výměny druhého mostu přes Mikulášskou ulici. Současně s touto železniční stavbou dojde také k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě. Ukončení prací na jižním mostu se předpokládá během prázdnin, zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je plánováno na 31. srpna 2018.

Tagy opravy výpravních budov Správa železniční dopravní cesty Železniční uzel Plzeň
12 komentářů